Test: Renault Latitude dCi 175 BVA Business

31. 8. 2011
Deli

Ljudje, ki so ustvarili Vel Satisa, se verjetno križajo: v svet limuzin so želeli ­vnesti nekaj drugačnosti in svežine, potem pa tole … A če ne gre, ne gre. Bo z Latitudom bolje?

»Zakaj pa je tale Renault od daleč videti kot Volkswagen?« Hja … Čeprav avtorka komentarja ni strašna poznavalka avtomobilske scene, je njeno vprašanje pravzaprav zelo umestno. Ja, zakaj je Latitude tako – vsakdanji, navaden … meglen? Spomnite se Vel Satisa. Naj vam bo všeč ali ne, priznati je treba, da ima avtomobil nekaj, po čemer ga boste tudi ponoči ločili od Passata, C5, 509, Superba in Insignie, ki naj bi bili neposredni tekmeci nove Renaultove limuzine.

Ampak Vel Satis je bil preveč 'pred časom', tako kot njegov brat z nadvse primernim imenom Avantime, česar pa množice ne marajo preveč. Posledično v prodajnih rezultatih ni pravih številk in zato sta se morala oba, Vel Satis in Avantime, iz tovarn preseliti v muzej sodobne umetnosti. Mimogrede: vsem lastnikom hvala, da nam občasno popestrite cestni vsakdanjik.

Odkrito povejte: kateri znamki bi ga pripisali, če bi vam Latituda pokazali brez Renaultove značke? Volkswagnu, Hyundaiu? Morda Chryslerju ali Chevroletu? Težko delo bi imeli tudi poznavalci avtomobilskega oblikovanja, saj je avtomobil vse prej kot tipičen Renault. Skrivnost tiči v poreklu: pod kožo je tole Samsung SM5, narejen v južnokorejski tovarni Renault Samsung Motors, ki je v 80-odstot­ni lasti francoskega Renaulta. Kako je svet majhen.

Latitude je pa kar velik. S skoraj 4,9 metra dolžine je za malo manj kot devet centimetrov daljši od Lagune Grandtour in za centimeter in pol širši od Škode Superb. V nasprotju z zunanjo pločevino notran­jost bolj jasno sporoča, v katerem avtomobilu sedite, saj so volan, stikala, gumb za zagon motorja, zaslon za navigacijo in radijski sprejemnik na las taki kot v Meganu, Laguni in Scenicu. Zaradi prostornosti, usnjenega oblazinjenja in zračnosti (steklena streha!) je občutek za volanom ali na kateremkoli drugem sedežu gosposko prijeten, čeprav spet nikakor tipično francoski – prej japonski ali pa ameriški.

Prostora je sicer kar veliko. Zadaj, na primer, bo imel povprečno velik človek dovolj prostora za kolena tudi takrat, ko bo potnik (ali voznik) pred njim sedež pomak­nil nazaj. Prej kot pri spodnjih okončinah bo zmanjkalo prostora nad glavo, saj bo kljub dokaj nazaj nagnjenemu naslonjalu zadnje klopi imel 181 centimetrov visok človek le še za debelino prsta prostora med lasiščem in stropom. Ko smo že pri zadnji klopi: na sredini je skrit zajeten naslon za roke z držalom za dva kozarca, med prednjima sedežema pa so 12-voltna vtičnica, dva zračnika in pepelnik. Testni avtomobil je bil opremljen tudi s senčnimi zavesicami na stranskih in zadnji šipi.

Tako zadaj kot spredaj sedeži ne ponujajo dovolj bočne opore. Zato se je treba že pri malenkost bolj dinamičnem švigan­ju po ovinkih krepko prijeti za volan ali ročaj v vratih. Vemo, da Latitude ni dirkalnik, a dandanes imajo več stranske opore sedeži v povsem običajnih avtomobilih. Ima pa sedež v Latitudu vgrajene zračne blazine, ki na ukaz počasi in nežno valovijo in masirajo (žal le voznikov) hrbet. Ne pričakujte učinkov spretnih rok mlade Tajke, a zadeva je lahko, še zlasti na daljših poteh, prijetna in koristna.

Kakovost izdelave in materiali so dobri (a ne prestižni), zmotili pa so nas cenen plastičen predalček levo spodaj pri vozniku (bolj bi spadal v Kangooja), dejstvo, da ni traku za dokumente v voznikovem senčniku, in predala v prednjih vratih, ki sta premajhna, da bi požrla plastenko s pijačo. Niti v sredinski predal je ne boste stlačili, tako da je prisiljena v vožnjo sem in tja na tleh ali sedežu. Prtljažnik je velik, a spet nikakor popoln – pogrešali smo kljukice za vrečke. Za spremembo od sedenja zadaj ima prej omenjeni človek na voznikovem sedežu celo za dva prsta prostora do stropa. Ja, tudi prednji sedež je postavljen previsoko, tudi če ga (električno) spustite v najnižji položaj.

Pogonski sklop je pravzaprav ena svet­lejših plati tega avtomobila. Dvolitrski turbodizel s 127 kilovati kar dobro kljubuje 1,6 tone težkemu avtomobilu, ob tem pa se zdi šeststopenjski samodejni menjalnik prava izbira. Verjetno je odveč poudarjati, da to ni hitra poslovna limuzina tipa BMW serije 5 ali Audija A6, ampak služi bolj umirjenemu premikanju iz točke A v točko B. Menjalnik je počasen le pri speljevanju, potem pa navzgor ali navzdol prestavlja hitro – ne tako hitro kot DSG, a vseeno motorju in avtomobilu primerno. Menjalniku je mogoče ukazovati ročno s pomikanjem prestavne ročice naprej/nazaj, a bo ob prenizkih ali previsokih (pri 4.500) vrtljajih sam 'popravil' voznikovo napako oz. nepozornost. V šesti prestavi pri hitrosti 150 kilometrov na uro se motor vrti s približno 2.800 vrtljaji in pri tem porabi približno osem litrov in pol, pod črto pa se je poraba ob nežnem pritiskanju na plin ustavila še nižje.

Človek z Latitudom ne čuti potrebe po divjanju. Prvič temu ni dorasel motor, drugič so za to krivi sedeži, k počasnejšemu premikanju po asfaltu pa pripomore še podvozje. Avtomobil namreč čez grbine stresa, in če nanje naletite v zavoju, je občutek neprijeten. Tudi volanski sistem ne daje prav nobenih povratnih informacij, zatorej še enkrat – to nikakor ni avtomobil za dinamične voznike.

Za koga pa je? Neradi napovedujemo prihodnost, a pričakovati, da bo Renault s tem modelom (v Evropi) popravil svoj tržni delež v višjem srednjem razredu, je utopično. Morda bo z njim zadovoljen kak bivši lastnik Safrana, ker masažnega sedeža pa ta res ni imel.

bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

Iz oči v oči: Tomaž Porekar
Medtem ko je še razumljivo, da so si pri Renaultu omislili zasilnega naslednika za brezkompromisnega Vel Satisa, pa vsekakor ni jasno, zakaj so skočili iz ene skrajnosti v drugo. Saj oblikovno je Latitude še kar sprejemljiv, pa ne tako vpadljiv, kot je bil Vel Satis. Nikakor pa ne omogoča takšnega udobja in užitka v vožnji, kot je bilo značilno za predhod­nika. Latitude je v razredu velikih avtomobilov zelo povprečen avtomobil, edini pravi razlog za nakup pa je lahko le njegova cena.

Dodatna oprema testnega vozila (cene so v EUR):
Paket usnje    2.190
Panoramsko strešno okno    1.290
Kovinska barva    690

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21900 €
Cena testnega modela: 32370 €
Moč: 127kW (173 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Garancija: 3 leta splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: n.p. €
Gorivo: 9.680 €
Gume (1) n.p. €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 9230 €
Obvezno zavarovanje: 3280 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4865 €
Skupaj n.p. € (strošek na km: n.p. €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 1.995 cm³ – kompresija 16,1 : 1 – največja moč 127 kW (173 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,3 m/s – specifična moč 63,7 kW/l (86,6 KM/l) – največji navor 360 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,20; II. 2,41; III. 1,58; IV. 1,16; V. 0,86; VI. 0,69 – diferencial 3,36 – platišča 7,5 J × 18 – gume 235/45 R 18, kotalni obseg 2,02 m
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,5/6,5 l/100 km, izpust CO2 170 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.620 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 650 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg
Zunanje mere: širina vozila 1.832 mm – kolotek spredaj 1.565 mm – zadaj 1.562 mm – rajdni krog 11,2 m
Notranje mere: širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.500 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 70 l
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna dvopodročna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – parkirna tipala zadaj – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat
Naše meritve
T = 13°C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Continental ContiEcoContact 235/45/R 18 W / stanje kilometrskega števca: 6.129 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,2s
Največja hitrost: 215km/h (6)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
Najvišja poraba: 9,2l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 50,6m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (331/420)
  • Čez palec (oziroma na meter) Latitude za ta denar ponuja veliko, ko pa se v avtomobil poglobite bolj podrobno, vas lahko od nakupa odvrne več dejavnikov.

  • Zunanjost (9/15)

    Grd ni, a še zdaleč to ni tisto, kar pričakujemo od (luksuznega) Renaulta. Brez logotipa bi lahko rekli tudi, da je Nissan, Kia, Samsung ali pa Chrysler. Izdelava je dobra.

  • Notranjost (101/140)

    Prostornost (razen v višino) in udobje sta njegovi največji prednosti, tudi izdelava je na solidni ravni. V (ogromnem) prtljažniku smo pogrešali kavlje za vrečke.

  • Motor, menjalnik (41 /40)

    Motor in menjalnik se dobro ujemata s potovalno (in ne športno) naravnanim avtomobilom. Bolj moti preveč posreden volanski mehanizem.

  • Vozne lastnosti (51 /95)

    Športnih užitkov ne bo pričaral, moti stresanje čez kratke grbine. Na cesti je stabilen in nevtralen.

  • Zmogljivost (25/35)

    Za lagodno kruzanje (in nič več kot to) je moči in navora dovolj. V ponudbi je tudi trilitrski turbodizelski V6!

  • Varnost (37/45)

    Za ta razred bi pričakovali (še) več elementov aktivne varnosti, saj Latitude nima projicirnega zaslona in nadzora voznega pasu.

  • Gospodarnost (47/50)

    Cena (le dva tisočaka dražji od Lagune!) je ena glavnih prednosti, enako lahko rečemo za porabo goriva in garancijske pogoje.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
prostornost
občutek zračnosti
motor (gospodarnost, solidne zmogljivosti)
hiter menjalnik
masažni sedež
pametna kartica
cena
dolgočasna oblika
togo vzmetenje
previsoko sedenje
preveč posreden volanski mehanizem
ni odlagalnega mesta za pijačo
v prtljažniku ni kljukic za vrečke
slab bočni oprijem sedežev
počasen odziv menjalnika pri speljevanju
ni trojnega utripanja smernikov