Nobenega dvoma ni, da je Škoda Octavia eden najbolj zanimivih avtomobilov v svojem razredu. Seveda je to podkrepljeno tudi s prodajnimi številkami, na slovenskem trgu pa tudi z dvema naslovoma prodajno najbolj uspešnega štirikolesnika.
Pri zadnji porciji osvežitvenih vitaminov, ki jo je bila Octavia deležna lansko leto, Škodini strategi niso posegli po radikalnih spremembah, kar štejem za pravilno odločitev. Zato je češka favoritinja ohranila zadržano zunanjost, na katero so lepotni kirurgi nanesli manjše popravke, na primer vitkejše matrične žaromete, subtilno prenovljeno masko hladilnika in nove oblike platišč iz lahke litine.
Zunanja podoba Octavie ostaja velikodušno sorazmerna, z razmeroma ostrim sprednjim delom, dinamično bočno silhueto in rahlo nagnjenim kombilimuzinskim zadkom. In, čeprav bi z vidika uporabnosti raje izbral kombijevsko izvedbo, ki je na podalpskem avtomobilskem trgu nekako že kar postala standard prostornega družinskega avtomobila, bi bilo tudi življenje z limuzinsko karoserijsko izvedbo povsem znosno in prijetno.
Znana prostorska filozofija
Filozofija, ki jo odseva zunanjost, se namreč nadaljuje tudi v potniški kabini, ki je prostorsko dobro izkoriščena, prostor za noge voznika in sopotnika se lahko meri tudi z avtomobili, ki so za številko večji, medtem ko zadaj izjemnega razkošja ni. Toda spret smo tam, kjer Škodini avtomobili lahko nekoliko zviška gledajo tekmece, to jev prtljažniku, kjer je mogoče prepeljati 600 litrov prtljage in tovora, z zlaganjem zadnje klopi pa se prostor poveča na 1.550 litrov.
In tu so vselej še praktične podrobnosti, kot so priročni predelni elementi ali pa snemljiva svetilka. In ob tem je smiselno poudariti, da so materiali na dovolj visoki kakovostni ravni, da v potniški kabini vlada prijetno ambientalno vzdušje
Tisti, ki niso z vsem srcem navdušeni nad digitalizacijo, se v tem avtomobilu lahko v precejšnji meri sprostijo, kajti pod velikim osrednjim komunikacijskim zaslonom je ostala vrstica z mehanskimi stikali, tudi za osnovno nastavitev klimatizacije, ki jo je za podrobno uravnavanje sicer treba opraviti na zaslonu.
Tam so še najbolj zoprni drsniki za nastavitev temperature in glasnosti radijskega sprejemnika, saj voznik lahko že ob manjši nepozornosti nehote pritisne nekaj, česar ni želel. Zaslonske funkcije so sicer povezane z digitalnim inštrumentarijem pred voznikovimi očmi, kjer je mogoče grafično in vsebinsko prilagajanje in vse skupaj ni za oceno odlično, ampak znosno.
Pozitivna motorna energija
Izbira pogonskih strojev je v tem času skromnejša kot je bila nekoč, iztrebljanje motorjev z notranjim zgorevanjem (predvsem dizelskih) ni zaobšlo koncerna Volkswagen in posledično tudi ne Škode. No, če je pod motornem pokrovom 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki deluje s pomočjo prisilnega dovajanja zraka, je Octavia še enkrat več avtomobil, ki je prijeten tako za potnike kot za tistega, ki sedi za volanom.
Ta motor ima v osebni izkaznici napisanih razmeroma umirjenih 110 kilovatov (150 KM) in 250 Nm navora, ki se razteza v območju med 1.500 in 3.500 vrtljaji v minuti, kar pomeni, da se obnaša zelo podobno kot so se nekdaj njegovi turbodizelski bratje. Sodelovanje s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom se zdi uglašeno, razen v trenutkih, ko pri speljevanju menjalniški možgani nekoliko preveč grobo opravijo prestavljanje.
Poleg tega ima motor pomoč blage 48-voltne mikrohibridne tehnologije, ki pripomore k bolj gladkem ustavljanju in speljevanju, če je treba tudi z rahlim povečanjem navora pod obremenitvijo. Hkrati je zaradi te pomoči bencinski štirivaljnik, ki mu nadzorna elektronika samodejno izklopi dva valja, kadar ni potrebe po moči, razmeroma varčen, na normnem krogu se je povprečna poraba ustavila pri 5,8 litra, kar se sliši precej spodobno.
Med eleganco in dinamiko
Octavia se pri vožnji sicer nekoliko bolj nagiba k udobju kot k željam dinamičnih voznikov, ki si občasno dajo duška na kakšni podeželski z ovinki prepreženi cesti. Kar pa še ne pomeni, da je za volanom dolgočasno. Vzmetenje precej elegantno vpija neravnine, motorni hrup je tudi pri avtocestnih hitrostih dobro zadušen, krmiljenje je morda za odtenek prelahkotno, a natančno, vendar nič ne bi bilo narobe, če bi bil volanski mehanizem za odtenek bolj komunikativen.
Za tiste, ki dajejo prednost udobju, praktičnosti in kančku umirjene elegance, ostaja Octavia prepričljiva izbira in po zadnji osvežitvi gre za enega najbolj zrelih avtomobilov v tem razredu. In tega se pri Škodi očitno dobro zavedajo.
Cena osnovnega modela: | 30.258 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 38.478 € |
Motor: | bencinski, štirivaljni, vrstni s turbinskim polnilnikom - gibna prostornina 1.498 cm3 - moč 110 kW (150 KM) pri 5500 vrt/min - navor - 250 Nm pri 1500 vrt/min; ; |
---|---|
Prenos moči: | pogon na sprednji kolesi - 7-stopenjski smodejni, dvosklopčni |
Zmogljivost: | pospešek 8,5 s do 100 km/h - najvišja hitrost 229 km/h - povprečna poraba WLTP - 4,9 l/100km - emisije CO2 - 112 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.387 kg - nosilnost 543 kg - skupna dovoljena masa 1.930 kg; |
Zunanje mere: | dolžina 4.698 mm - širina 1.829 mm - višina 1.486 mm - medosna razdalja -2.669 mm |
Prtljažnik: | 600/1.550 l |