Pri zmanjševanju moči pogonskega stroja, ki se vrti v Suzukijevem S-Crossu, bi težko rekli, da manj pomeni več. Res pa je, da je zdaj motor tega križanca čistejši in varčnejši.
Evropske uredbe, ki določajo dopustne zgornje meje toplogrednih plinov v avtomobilskih izpuhih, so neusmiljene in zahtevajo od proizvajalcev pogoste prilagoditve.
Tudi pri japonskem Suzukiju so morali v skladu z najnovejšimi okoljskimi standardi posodobiti 1,4-litrski prisilno polnjeni bencinski motor, ki z blago hibridno pomočjo poganja križanca S-Cross.
Bencinu manj, elektrikii več
Zanimivo je, da so se Suzukijevi inženirji odločili za redukcijo moči, kar je bistveno ceneje kot razvijati povsem nov motor za model, ki ni več najmlajši. Odščip je bil kar konkreten, saj zdaj štirivaljnik iz sebe iztisne samo 81 kilovatov (110 KM) namesto prejšnjih 95 (129 KM). Navor 235 Nm je ostal nespremenjen, hkrati pa je bil kot obliž na zmanjšano učinkovitost nadgrajen hibridni sistem, s čimer je elektromotor pridobil 2,2 kilovata (3 KM) moči in izboljšano elektroniko za upravljanje z energijo.
In kako se ta srčno kirurški poseg izkaže v praksi? Zmogljivost pri pospeševanju z mirovanja je z 11 sekundami za pospeševanje z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro po občutku rahlo slabša, kar je logična posledica zmanjšanja skupne učinkovitosti. A hkrati se zaradi ohranjanja navora, ki ima vrh krivulje med 2.000 in 2.500 vrtljaji v minuti, motor vozniku ne bo zameril. Poleg tega je »kolateralna škoda« nižja povprečna poraba, ki se je spustila za pol litra/100 km s 6,7 na 6,2 litra na 100 kilometrov.
Štirikolesni pogon ostaja zaščitni znak
Sistem samodejnega pogona na vsa kolesa, ki ga pri Suzukiju imenujejo AllGrip, je ostal nespremenjen, njegovo delovanje uravnava večkolutna sklopka. Kadar je okroglo stikalo na dnu sredinske konzole v položaju za samodejno razporeditev navora, se pogon v celoti prenaša na prednji kolesi, ob morebitnem zdrsu pa ga elektronika preusmeri tudi k zadnjim.
Poleg tega so na voljo še programi za športno vožnjo, vožnjo po snegu ali način pri katerem je pogonska sila »zaklenjena« v razmerju 50:50. Auto, Sport, Snow in Lock. Pri prvem se obnaša kot prednji pogon, pri nizkem oprijemu pa se priklopi le zadnja os, če se zazna, da prednji kolesi izgubljata oprijem.
Tisti, ki so S-Crossa s štirikolesnim pogonom že kdaj preizkusili, vedo, da izven urejenih cest ni vsemogočen, vsekakor pa je bolj suveren od marsikaterega bolj čistokrvnega terenca. In priporočam izbiro samodejnega menjalnika,n ki prav tako ni poseben tehnični biser, a povsem solidno opravlja svoje delo.
Potniška kabina in priletnost
Pred tokratnim posegom so pri Suzukiju skoraj natanko pred letom dni poskrbeli za rahlo S-Crossovo kozmetično osvežitev. Prvi vtis v potniški kabini je prijeten, vendar posameznim elementom manjka bolj navdihnjen oblikovalski pristop.
Kljub skrbni dodelavi so materiali predvsem v spodnjih delih povprečne kakovosti, izstopata predvsem ergonomija in praktičnost, dekoracija pa je preprosta, vključno s komunikacijskim sistemom z 9-palčnim zaslonom na dotik na sredini armaturne plošče. Splošna podoba kaže na priletnost sistema, prav tako grafika in izbirniki na zaslonu.
Po drugi strani se tega lahko veselijo tisti, ki niso goreči privrženci vsesplošne digitalizacije, navideznih stikal, neskončnega prebijanja skozi nastavitve na komunikacijskem zaslonu in se ne morejo sprijazniti z nadležnimi opozorilniki asistenčnih sistemov. No, seveda tudi S-Cross jih ima (ker so tako odredili odločevalci v Evropski uniji) a je vožnja z njimi nekako znosna.
Preprost in cenovno uravnotežen
Suzukijev športni terenec, ali če hočete, križanec, ima ob 4,3 metra dolžine razmeroma prostorno notranjost. Sprednja sedeža nista na vrhunskem nivoju, voznikov je tudi v najnižjem položaju nekoliko visoko, vendar si skoraj vsi vozniki lahko pripravijo ustrezen položaj za vožnjo.
Zadaj je udobje nekoliko omejeno z zunanjimi merami, medtem ko je prtljažnik z osnovnimi 430 litri prostornine zadovoljiv, enako velja za 1.260 litrov s podrto zadnjo klopjo. Glede udobja je S-Cross civiliziran in vzmetenje ponuja razmeroma mehkobno požiranje cestnih grbin.
Če k vsemu prištejem še zelo uravnoteženo ceno, je slika tega Suzukijevega modela zelo jasna. Ni izrazito trendovski, ni tehnološko najsodobnejši, je pa preprost, dobro opremljen in še eden redkih, ki ma v tem razredu še možnost štirikolesnega pogona. Kaj pa bi pravzaprav želeli več?
| Cena osnovnega modela: | 26.900 € |
|---|---|
| Cena testnega modela: | 28.500 € |
| Motor: | štirivaljni, bencinski - gibna prostornina 1.373 ccm - največja moč 81 kW/110 KM pri 4.500 v/min - največji navor 235 Nm pri 2.000 v/min + elektromotor moč 12,2 kW - navor 49 nm |
|---|---|
| Prenos moči: | pogon na vsa štiri kolesa - samodejni 6-stopenjski menjalnik |
| Zmogljivost: | najvišja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 11 s - poraba goriva po WLTP 6,1 l/100 km - izpusti CO2 141 g/km |
| Mase: | prazno vozilo 1.310 kg - dovoljena skupna masa 1.810 kg |
| Zunanje mere: | dolžina 4.305 mm - širina 1.785 mm, - višina 1.580 mm - medosna razdalja 2.600 mm |
| Prtljažnik: | 430/1.230 l |





