Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole

Vitara je tudi po zadnji prenovi ohranila svoje tradicionalne lastnosti. Zapriseženost tradiciji je prej prednost kot slabost, seveda z nekaj izjemami, oziroma, z mižanjem na eno oko.

Vitara je v Suzukijevi avtomobilski družini že pravi hišni inventar in po letu 2015 so jo prvič osvežili leta 2019 in potem še lansko leto. Devet let po generacijski premieri se japonski križanec oblikovno ni bistveno spremenil, bolj pozorni bodo opazili novo masko hladilnika, ki so ji oddnjivzeli sijoče in vodoravne elemente.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Spremenjena je tudi grafika  žarometov, spre odbijač je videti močnejši in potem se seznam zunanjih sprememb skoraj konča.

Potniška kabina iz nekega drugega obdobja

Pogled  potniško kabino razkriva, da se ni veliko spremenilo in da se notranjost ne ujema več s sodobnimi smernicami. No, nič hudega si bodo verjetno mislili tradcionalisti oziroma nsprotniki digitalizacije, ki bodo verjetno skušali zagovarjati tudi poplavo trde plastike.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Precej bolj težko pa je zagovarjati nov varnostni asistenčni paket, kjer sta v glavnih vlogah sistem za obvezno spremljanje voznega pasu in sistem za opozarjanje na omejitev hitrosti. Toda oba zvočna opozorilnika sistema sta moteča, zato sem ju vselej hotel čim prej utišati.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Seveda je  treba to storiti pred vsako vožnjo, a medtem ko je mogoče ohranjanje voznega pasu deaktivirati s stikalom na levi strani volana, je treba piskanje ob neupoštevanju omejitve hitrosti onemogočiti v potovalnem računalniku, ki se upravlja z arhaičnim stikalom, zasajenim v merilnike. Na srečo je zvočno opozorilo ob prekoračitvi dovoljene hitrosti subtilno, tako da po pol ure vožnje po mestu voznika ne spravi ob pamet.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Nekoliko smešna se zdi tudi kamera, ki spremlja pozornost voznika. Pri Suzukiju se z njo niso ubadali in so jo vgradili v sredino treh prezračevalnih odprtin v spodnjem delu armaturne plošče nad sredinskim zaslonom. Tudi ta je nov, devetpalčni, hitrejši, ima lepšo grafiko, najpomembnejša pa je povezava s pametnimi telefoni in na ta način omogoča navigacijo in predvajanje glasbe.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Čas v avtomobilskem svetu teče hitro in devet let na trgu je že kar precej dolga doba. Poleg tega Vitara že ob predstavitvi ni bila eden najsodobnejših križancev. Pa vendar je prav tradicionalnost trenutno najmočnejše orožje tega avtomobila. Kljub temu pa se Suzukijev »železni« model ni izognil številnim posodobitvam in med njimi je najpomembnejša pri pogonskem sklopu.

Dobro sodelovanje motorja in menjalnika

Pod motornim pokrovom je zdaj 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu pomaga blagi 48-voltni hibridni sistem. Pogonski stroj je pravzaprav že znan iz drugih Suzukijevih modelov in za presaditev v Vitaro ni bil deležen dodatnega »friziranja«.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Zato je njegova moč 95 kilovatov (129 KM) nespremenjena in vselej za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Predvidevam, da bi bila za vožnjo po mestu menjalniška avtomatika bolj udobna, a tudi prestavna ročica ročnega menjalnika je s svojimi gladkimi gibi dovolj vozniško uživaška.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

Občutljiva sklopka z jasno definiranim vklopom in turbobencinski štirivaljni motor dopolnjujeta zelo prijetno izkušnjo. Motor zvezno vleče že v nižjem območju vrtljajev, povsem pa oživi pri okoli 3000 vrtljajih na minuto. Hipno  se odzove na pritsk na stopalko za plin in lepo izvleče avtomobil iz ovinka, tako imenovana turbo luknja je komaj zaznavna in zdi se  kot, da se je ta motor v veliki meri izogniil vsem omejitvam, ki izhajajo iz vse strožjih omejitev emisij.

Najkrajši v razredu, vendar...

Večji delež mestnih kilometrov in bolj dinamična vožnja po podeželskih cestah sta porabo pognala na 7,3 litra na 100 kilometrov, kar za razmeroma majhen avtomobil ni zmagovalni dosežek, a tudi ne izrazita slabost. Lanska modernizacija je spremenila tako malo, da je vsaj ob prvem srečanju z osveženo Vitaro treba dobro napeti oči. Nič ne bi imel proti, če bi se notranji arhitekti nekoliko bolj potrudili s potniško kabino, odgovorni inženirji pa ustvarili ušesom prijaznejše opozorilnike.

Test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Elegance TOP Allgrip – V slogu stare šole
Urban Bat

V primerjavi s številnimi tekmeci ima Vitara najkrajšo karoserijo in medosno razdaljo, čeprav je v notranjosti dovolj prostora A bolj sem se vozil s tem avtomobilom, bolj sem pozabljal na vse pomanjkljivosti oziroma moteče podrobnosti; Suzuki Vitara je avtomobil vzgojen v slogu prijetne stare šole v najboljšem pomenu besede, ki zna zadovoljiti zelo široko množico voznikov. In to je ena od pomembnih točk, ki štejejo.

 

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 22.900 €
Cena testnega modela: 28.150 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni vrstni – prostornina 1.373 cm3 – moč 95 kW (128 KM) pri 5.500 vrt./min – največji navor 235 Nm pri 2.000 do 3.000 vrt./min, + 48V hibridni sistem, moč 12,2 kW - navor 49,8 Nm
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h, 9,5 s – poraba goriva (WLTP) 5,3 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 1.650 kg
Zunanje mere: dolžina 4.185 mm – širina 1.775 mm – višina 1.600 mm - medosna razdalja 2.500 mm
Prtljažnik: 362/1119 l
Hvalimo in grajamo
še vedno dopadljiva zunanjost
usklajenost motorja in menjalnika
enostavno upravljanje
nadležni zvoki asistenčnih sistemov
razmeroma majhen prtljažnik
arhaična notranjost, trda plastika