Toyota Land Cruiser je eden redkih klenih terencev, ki ohranja svoj robustni značaj, a hkrati ima v zadnji generaciji znatno izboljšane vozne zmogljivosti in potniško udobje.
Toyotin največji terenec ima za seboj dolgo in pestro zgodovino, ki ga umešča med najbolj prepoznavne modele te japonske avtomobilske znamke. In če sodimo zgolj po videzu, je najnovejša generacija nekakšen poklon več kot sedmim desetletjem dediščine, ki je Land Cruiserja že zdavnaj vpisal med avtomobilske legende.
Oglatost z razlogom
Nova generacija se vrača k kvadratnim oblikam in zanimivo je, da vizualno deluje veliko bolj kompaktno kot prejšnja generacija, vendar ima v resnici zelo podobne mere.
Oglatost je v veliki meri podrejena zagotavljanju odličnega pogleda vozniku iz avtomobila naprej, vstran in diagonalno nazaj. Zato sta na primer sprednja strešna stebrička ozka in skoraj pravokotna, a hkrati zagotavljata tudi potrebno togost v primeru trčenja ali prevračanja vozila.
V prid lažjemu zaznavanju dimenzij oziroma robov avtomobila so stranice pokrova motorja dvignjene, spodnja linija stranskih stekel pa je v primerjavi s prejšnjo generacijo nižja za 3 centimetre nižja. Hkrati je pokrov motorja na sredini spuščen, kar izboljša pogled naprej in zmanjša mrtvi kot tik pred avtomobilom.
Drugi vidik oglate zasnove je bila zaščita posameznih elementov. Na primer, žarometi so tako visoko postavljeni ne le zato, da bi avtomobil izgledal dobro, ampak tudi zato, da bi se čim bolj zmanjšala možnost poškodbe na terenu. In tudi zračni stabilizator nad prtljažnimi vrati ni tam zaradi samovšečnosti, ampak pomaga usmerjati zrak na zadnji del avtomobila in zmanjšuje vzgon. Za boljše »rezanje« zraka so pred sprednjima kolesoma aerodinamični pokrovi in pod masko hladilnika so aktivne lamele, ki preprečujejo pretok zraka skozi motorni prostor, ko ta ne potrebuje hlajenja, s čimer se zmanjša aerodinamični upor.
Brez digitalne evforije
Zelo me veseli, da se Toyotini notranji arhitekti pri snovanju Land Cruiserjevega voznikovega delovnega prostora niso pustili zapeljati digitalni evforiji in niso naredili celotne notranjosti sestavljene le iz dveh velikih zaslonov. Tako so v terencu pustili veliko število mehanskih stikal, tako da je mogoče vse pomembne funkcije upravljati neposredno, brez motenja pozornosti.
Sem uvrščam upravljanje vseh funkcij klimatske naprave, izbiro načinov vožnje in pogona, prilagajanje intenzivnosti osvetlitve armaturne plošče ... Vsi upravljalniki so nameščeni na dosegu roke in razvrščeni logične skupine. Morda je moja edina pritožba dolgočasno izklapljanje piskov za ohranjanje voznega pasu in prekoračitev hitrosti prek menija vgrajenega računalnika.
Veliko prostora in solidno udobje
Za klenega terenca je udobje v potniški kabini kar solidno. Na usnjenih, električno nastavljivih in zelo udobnih sedežih, si je mogoče z ogrevanjem in hlajenjem uravnati tudi toplotno udobje, poveča z ogrevanjem in prezračevanjem, v paketu opreme je tudi ogrevan volan.
In tudi potniki v drugi zadnji vrsti niso prikrajšani za udobje. Imajo tudi ogrevane in prezračevane sedeže, ločeno nastavitev klimatske naprave, priključke USB-C in sedeže z nastavljivim naklonom naslonjala. Land Cruiser je standardno petsedežnik, v tej konfiguraciji je na voljo vsaj 742 litrov prtljažnega prostora, kar je dovolj za pravi družinski dopust, s podiranjem zadnje klopi se še znatno poveča.
Motor ni nov, je pa zmogljiv
Ne predstavljam si, da bi se pod motornim pokrovom vrtelo kaj drugega kot dizelski motor. V tem primeru je tu 2,8-litrski štirivaljni turbodizel z močjo 151 kW (205 KM) oziroma z okroglimi 500 Nm navora. Ta motor ni nov, je pa bil deležen številnih modifikacij za izboljšanje odzivnosti, bolj gladko in tišje delovanje ter tudi zmanjšanje izpustov.
In treba je povedati, da je motor pravzaprav zelo prijeten, običajno deluje razmeroma mirno. Na cesti zagotavlja spodoben odziv plina, in obratno, na terenu njegovi vrtljaji ne ponorijo ob vsakem nežnem, pogosto celo nenamernem dodajanju plina, zato zagotavlja dobro doziranje moči in dober nadzor nad vozilom. Vendar ima po hladnem zagonu in speljevanju iz mirovanja oster in surov žvenketajoč zvok.
Zelo je spominjal na nedavni zvok štirivaljnega motorja v terenskem Hiluxu, ko se na eni strani sliši pogoltnost motorja, ki vsesava veliko zraka, na drugi strani pa nekakšno mehansko surovost batov, ventilov, injektorjev ... in prepričan sem, da ne bi bilo napak, če bi se pri Toyoti malo ozrli h tekmecem in v Land Cruiserjev nos vgradili kakšen uglajen dizelski šestvaljnik.
Gladek menjalnik in robat pogon
Mimogrede, vlečna zmogljivost Land Cruiserja je do 3500 kilogramov, kar dokazuje, da motor kot tak ni šibek, vendar mu pri višjih hitrostih zmanjka sape in prehitevanje pri višjih hitrostih nekako ne ustreza statusu takega avtomobila.
Motor deluje v kombinaciji z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ima v primerjavi s prejšnjo generacijo strožja prestavna razmerja in manjši hidrodinamični pretvornik in vse to je prispevalo k bolj ritmičnemu prestavljanju.
Pri mirni vožnji menjalnik prestavlja gladko, pri dinamični pa je tako prefinjen, da dogajanju med zobniki skoraj ni mogoče slediti. No, morda bi si za boljši občutek želel obvolanskih ročic za prestavljanje. Pogonska sila se seveda stalno prenaša na vsa štiri kolesa, a tudi tukaj govorimo o bistveno prenovljenem sistemu, ki je bolj vzdržljiv, tišji in prispeva k nižji porabi.
Vsestranski a tudi precej drag
Na cesti sistem deluje tako dobro, da težki terenec hitro lahko zajame ovinke. Le počasi in z občutkom ga je treba vstaviti. Med temeljne spremembe štirikolesnega pogona spada sprememba zapor diferenciala. Prej je Land Cruiser za zaklepanje diferenciala uporabljal elektromotor, zdaj pa elektromagnet, ki zagotavlja do 85 odstotkov hitrejši odziv – diferencial za zaklepanje potrebuje le 0,15 sekunde.
K boljšim voznim lastnostim na cesti prispevajo tudi večje zavore, ki so učinkovitejše in hkrati bolj odporne na pojemanje moči. Torej, Land Cruiser je vsestranski avtomobil, primeren je za vsakodnevne opravke, tudi v mestu ni kot slon med porcelanom, in na dolgih potovanjih zna pokazati razmeroma visoko raven potniškega udobja, ter je dobro založen z opremo. Seveda zmore kombinacijo prepričljivih lastnosti na cesti in terenskih zmogljivosti tam, kamor vsi ne gredo.
| Cena testnega modela: | 80.690 € |
|---|
| Motor: | dizelski, štirivaljni s turbinskim polnilnikom - gibna prostornina: 2755 cm3 - največja moč: 151 kW (205 KM) pri 3000 vrt./min - največji navor: 500 Nm pri 1600 vrt./min. |
|---|---|
| Prenos moči: | stalni štirikolesni pogon - samodejni 8-stopenjski menjalnik z reduktorjem. |
| Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek od 0 do 100 km/h: 12 s - povprečna poraba goriva: 10,7 l/100 km - izpust CO2: 281 g/km |
| Mase: | prazno vozilo 1.990 kg - dovoljena skupna masa 2.550 kg. |
| Zunanje mere: | dolžin: 4.925 mm - širina: 1.855 mm - višina: 1.880 mm - medosna razdalja: 2.850 mm. |
| Prtljažnik: | 742/2.000 l |







