Test: Toyota Prius+ 1.8 VVT-i Executive

Recept je pravzaprav preprost: vzamete družinsko uporabnost enoprostorca (pri Toyoti recimo Versa), ga združite s hibridno tehnologijo (recimo Priusa) in zapakirate v do očesa prijazno obliko.

31. 12. 2012

No ja, v resnici ni tako preprosto. Da je Prius dobil svoj Plus, so morali Toyotini inženirji začeti s skoraj praznim listom papirja in upoštevati tudi, da se bo prodajal na različnih koncih sveta. Testni Prius+, takšen, kot se tudi sicer prodaja v Evropi, je tako sedemsedežnik, litij-ionska baterija pa se skriva v konzoli med prednjima sedežema.

Američani, recimo, lahko dobijo tudi petsedežnega, pri njem je baterija pod dnom prtljažnika (in bolj klasične NiMh-izvedbe). Idealen Prius+? Petsedežen, z baterijo na evropskem mestu. Tako bi imel dvojno dno prtljažnika (kot Verso), pri uporabnosti pa ne bi izgubil skoraj nič. Zadnja sedeža sta namreč (spet: kot v Versu) uporabna le pogojno, dostop do njiju je rahlo gimnastičen, prtljažnik pa majčken. Ko sta zložena, je Prius+ udoben in prostoren (tudi v prtljažniku) enoprostorec.

Zakaj smo že nekajkrat omenili Versa? Hja, ker ga ima eden od članov redakcije doma (in to v 1,8-litrski bencinski izvedbi, ki je lepo primerljiva s hibridnim pogonskim sklopom), so bile primerjave seveda neizogibne. In najbolj zanimiva je bila pri porabi.

Če pogledate v tabelo s tehničnimi podatki, boste opazili, da je na celotnem testu (v katerem so krepko prevladovali mestni in avtocestni kilometri, regionalk pa je bilo podpovprečno malo) porabil 6,7 litra bencina za 100 prevoženih kilometrov. In iz izkušenj lahko zapišemo, da Verso v enakih razmerah porabi približno tri litre več. In glede na to, da je primerljivo opremljeni Verso le okoli pet tisočakov cenejši, se račun izide pri okoli sto tisoč prevoženih kilometrih ... Ves čas pa boste seveda zaradi manjše porabe pridelovali plus za naravo ...

Pa pustimo zdaj primerjavo z Versom ob strani in se posvetimo le še Priusu+ in najprej končajmo zgodbo o porabi. 6,7 litra je na pogled visoka številka (še posebno glede na deklariranih 4,4 litra mešane porabe), a ker smo, kot smo že omenili, večino testnih kilometrov prevozili na avtocesti in v mestu, le manjši del pa po regionalkah (ki sicer sestavljajo velik del kombiniranega cikla), je ta poraba v bistvu ugodna.

A bolj zanimivi so vmesni podatki, ki smo jih izmerili: med normalno, malo zunajmestno, malo mestno uporabo z malo avtoceste je bila ta malenkost pod petimi litri, ko smo res varčevali in smo se avtoceste izogibali, tik nad štirimi – to pa so že številke, ki so res ugodne. Po drugi strani: zapeljite na avtocesto in tempomat nastavite na 140 kilometrov na uro, pa bo poraba hitro blizu devetih litrov ...

Zakaj 140 kilometrov na uro? Ker merilnik Priusa+ nadpovprečno 'laže'. Ko prikazuje hitrost 140 kilometrov na uro, se Prius+ pelje okroglih 10 kilometrov na uro počasneje – pa čeprav motorni računalnik ve, kakšna je realna hitrost. Kdo bi si mislil, da se bodo pri Toyoti v želji po tem, da bi se uporabniki lahko hvalili z majhno porabo, zatekli k takim trikom. No ja, odslej se vam vsaj ni treba čuditi, zakaj vozniki Priusov vozijo malo počasneje kot vsi okoli njih ...

Da bi videli, kako hitro (približno) vozite, se bo treba zazreti proti sredini armaturne plošče – tja so namreč nameščeni digitalni merilniki, ki niso najbolj pregledni, saj je na njih veliko podatkov in lahko se vam zgodi (nam se je), da boste recimo prezrli, da bo treba kmalu dotočiti gorivo. Da so vsaj najpomembnejši (hitrost) jasni in vedno vidni, skrbi projicirni zaslon pred voznikom, ki ta podatek (pa tudi recimo tiste o tem, kateri gumb na večfunkcijskem volanu ste pritisnili) projicira na vetrobransko steklo pred voznikom.

Sicer pa oprema z oznako Executive ne pomeni le serijskega projicirnega zaslona. Vanjo recimo spadajo tudi aktivni tempomat (ki bi lahko bil manj živčen), pametni ključ, panoramska streha, sistem Pre-Crash (ta ob predvidevanju trčenja recimo zategne varnostne pasove), navigacija, ozvočenje JBL in še in še.

S stališča opreme torej Priusu+ Executive nimamo česa zameriti, prav tako ne s stališča prostornosti (razen morda tega, da bi bil lahko vzdolžni pomik voznikovega sedeža za kakšen centimeter daljši). Boljša bi bila lahko zvočna izolacija, saj postane ob večjih obremenitvah 99-'konjski' 1,8-litrski bencinski štirivaljnik (z Atkinsonovim ciklom, seveda) precej glasen. In ker se menjalnik obnaša kot brezstopenjski menjalniki, se na avtocesti dostikrat zavrti do največjih vrtljajev, ki mu jih dovoli motorna elektronika (kar pomeni približno 5.200). In tam je glasen.

Pravo nasprotje je Prius+ takrat, ko se premika le na elektriko. Tako seveda ne bo šlo daleč (za to bo treba počakati na priključno različico), ampak kakšen kilometer pa gre, če ste dovolj nežni s stopalko za plin. Takrat lahko slišite le (če odprete okno) tih zvok elektromotorja, a je seveda vse skupaj tako tiho, da morate paziti na pešce, ki vas ne slišijo in utegnejo stopiti pred avtomobil.

Je torej Prius+ revolucija v razredu srednje velikih enoprostorcev? Ne. Za to je vendarle predrag. Je pa, in to je treba priznati, dobra alternativa. Zato ker se, če prevozite dovolj kilometrov, vendarle poplača tudi cenovno in zato ker se kljub hibridni zasnovi ni treba odreči (na primer) prtljažnemu prostoru. In tudi če hibridno zasnovo odmislimo, je Prius+ dobro zasnovan enoprostorec, ki se zlahka primerja s konkurenco.

 KOLIKO STANE V EUR

Biserna brava   720

 

Besedilo: Dušan Lukič

Toyota Prius+ 1.8.VVT-i Executive

Osnovni podatki

Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 36.900 €
Cena testnega modela: 37.620 €
Moč: 73kW (99 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 5 let garancije na hibridne komponente, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 15.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.258 €
Gorivo: 10.345 €
Gume (1) 899 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.143 €
Obvezno zavarovanje: 2.695 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.380 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 41.720 € (strošek na km: 0,42 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80,5 × 88,3 mm – gibna prostornina 1.798 cm3 – kompresija 13,0 : 1 – največja moč 73 kW (99 KM) pri 5.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,3 m/s – specifična moč 40,6 kW/l (55,2 KM/l) – največji navor 142 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj. Elektromotor: sinhronski motor s stalnim magnetom – nazivna napetost 650 V – največja moč 60 kW (82 KM) pri 1.200–1.500/min – največji navor 207 Nm pri 0-1.000/min. Akumulator: nikelj-kovinsko hidridni akumulatorji – kapaciteta 6,5 Ah.
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi – neskončnostopenjski samodejni menjalnik (CVT) s planetnim gonilom – platišča 7J × 17 – gume 215/50 R 17 H, kotalni obseg 1,89 m.
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 4,2/3,8/4,1 l/100 km, izpust CO2 96 g/km.
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska zavora na zadnji kolesi (stopalka skrajno levo) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.565 kg – dovoljena skupna masa 2.115 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.775 mm – širina vozila z ogledali 2.003 mm – kolotek spredaj 1.530 mm – zadaj 1.535 mm – rajdni krog 12,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.510 mm, v sredini 1.490 mm, zadaj 1.310 – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, v sredini 450 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 x kovček (68,5 l) ; 1 x kovček (85,5 l) 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l)
Serijska oprema: varnostna blazina za voznika in sopotnika – stranski varnostni blazini spredaj – zračni zavesi spredaj – kolenska varnostna blazina za voznika – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – tipalo za dež – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevami vzvratni ogledali – potovalni računalnik – radio, CD-predvajalnik in MP3-predvajalnik – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice s pametnim ključem – prednje meglenke – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – deljiva zadnja klop – voznikov in sovoznikov sedež nastavljiv po višini – tempomat.

Naše meritve

T = 22 °C / p = 998 mbar / rel. vl. = 51 % / Gume: Toyo Proxes R35 215/50/R 17 H / stanje kilometrskega števca: 2.719 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,5s ( 123km/h)
Največja hitrost: 165km/h (D)
Najmanjša poraba: 4,1l/100km
Najvišja poraba: 9,1l/100km
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 66dB
Trušč v prostem teku: 20dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (333/420)
  • Prius+ bi bil tudi brez hibridnega pogona povsem zgleden enoprostorec. Zaradi svoje ekološke usmeritve pod motornim pokrovom je sicer bolj varčen, a tudi dražji od konkurence.

  • Zunanjost (14/15)

    Na pogled nizka, prijetno športna, dovolj uravnotežena oblika daje vedeti, da gre za avtomobil, ki je med enoprostorci nekaj posebnega.

  • Notranjost (109/140)

    Prostora je dovolj, želeli bi si malce večji pomik voznikovega sedeža in malo manj hrupa pri polnem plinu.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Bencinski del hibridnega pogona bi bil lahko malo bolj zmogljiv in uglajen, električni del je odličen.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Priusu+ ne moremo pripisati nič posebnega v dobrem, a tudi nič v slabem.

  • Zmogljivost (21/35)

    Pospešek in največja hitrost sta, recimo temu, hibridno ekološka ...

  • Varnost (40/45)

    Veliko varnostne opreme, vključno z aktivnim tempomatom in odličnimi lučmi, skrbi za varnost žive vsebine v Priusu+.

  • Gospodarnost (40/50)

    Poraba goriva je (če se izogibate velikih avtocestnih hitrosti) res majhna, cena pa visoka.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
oprema
prostornost
videz
poraba pri umirjeni uporabi
živčen aktivni tempomat
ni petsedežne različice
poraba na avtocesti
malce prešibak bencinski motor
cena

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri