Test: Volkswagen Caddy 1.6 TDI (75 kW) Comfortline

22. 2. 2011 | Matevž Hribar
Deli

Brrrrrrr ... če bi se na testu znašel v kateremkoli ­drugem času, bi se razšli brez večje zamere, ker pa smo ga dobili v roke v najhujši zimi …

Po prvih kilometrih mi je prišlo na misel, da Caddy utegne biti zelo dober družinski avtomobil. Zaradi tišjega in mirnejšega TDI-ja ni nič več traktorski, tudi položaj za volanom in vozne lastnosti so povsem solidne – nikakor ne limuzinske, ampak – dobre. V glavi se je že risala zgodba, da bi ga pravzaprav lahko primerjal s Sharanom in da je za nezahtevne družine celo boljša izbira, dokler …

Dokler se nismo 18. decembra, prav po največji pošiljki snega, štirje odpravili v avstrijski Linz in nazaj. Da se motor in potniška kabina v hladnem (tudi deset pod ničlo stopinj Celzija je bilo takrat) na poti iz Kranja do Ljubljane ogrejeta šele pri Vodicah, sem opazil v jutrih prej, na daljšem izletu pa smo s potniki ugotovili, da prezračevanje preprosto ni doraslo velikosti potniškega prostora.

Potnikom zadaj sta sicer namenjeni med prednja sedeža nameščeni dve šobi za dovod ­(toplega) zraka, a v praksi se zadeva izkaže za nezadostno: ko sva spredaj vihala rokave, je potnici zadaj še vedno zeblo, stranski šipi v drugi vrsti pa sta bili z not­ranje strani (resno!) zamrznjeni celotno pot. Povsem verjetno, da je prezračevalni/ogrevalni sistem dovolj dober za Caddyja kot mali dostavnik (različica Furgon), za potniško različico pa pač ne. Zato nujno doplačajte še 636,61 evra za dodatni grelec v potniškem prostoru in morda še 628,51 evra za zimski paket, ki vsebuje ogrevana prednja sedeža, ogrevane šobe za pranje šip in pranje prednjih luči.

Če spregledamo to težavico, je Caddy za družino, ki jim je Sharan predrag ali pa preveč limuzinski, lahko zelo smotrna odločitev. Ali ima dovolj prostora? Ima. Okej, zadnja klop bo le za mulce, pet pa jih bo dobro sedelo, štirje odrasli sploh. Ta 'otroška' klop (doplačilo 648 evrov) je zelo preprosto zložljiva in odstranljiva v nekaj sekundah pa še pretežka ni, da je oče ne bi mogel sam odstraniti, kadar bi se izletu namesto dveh otrok pridružil Bruno. Kadar je nameščena, prostora v prtljažniku ostane bore malo.

Bolj navdušujejo odlagalni prostori: hlajen predal s ključavnico pred sopotnikom, prostor za dve plastenki med prednjima sedežema, zaprt predal na vrhu armaturne plošče, ogromen nad prednjima potnikoma, pod nogami potnikov v drugi vrsti, nad zadnjimi koloteki, bočna mrežasta predala pod stropom, štiri kljukice za plaš­če in štiri močne zanke na dnu prtljaž­nika. Prednost (pa vzemimo za primer novega Sharana) je možnost odstranitve obeh klopi, s čimer pridobimo velik tovorni prostor z ravnim, trdim dnom. Za dostaviti domov nov pralni stroj, na primer. Slabost Caddyja pa so fiksne šipe za potnike v drugi in tretji vrsti.

Sprašujete, ali je preveč 'kamionarski'? No, ja. Sprijazniti se je treba s tršo plas­tiko, bolj grobimi tkaninami v notranjosti, težkim zapiranjem prtljažnih vrat (da niso dobro zaprta, večkrat opazimo šele izza volana zaradi opozorilne lučke) in le osnovno varnostno in luksuzno opremo; je pa takle Comfortline serijsko oprem­ljen z zatemnjenimi stekli od B-stebrička nazaj, dvojnimi drsnimi vrati, štirimi varnost­nimi blazinami, halogenskimi žarometi, meglenkami, daljinskim centralnim uprav­ljanjem, klimatsko napravo, po višini in globini nastavljivim volanom, stabilizacijskim programom ESP in radiem z zelo dobrim čitalnikom cedejev (tudi slabi ne preskakujejo, manjka pa branje formata MP3). Modrozoba povezava je žal izbirna in stane 380 evrov.

Je 1,6 litra z dizelskim gorivom polnjene prostornine še dovolj? Za paket, kot je Caddy, da. Kot že rečeno, moramo pohvaliti v primerjavi s starim 1,9-litrskim TDI-jem (sistem črpalka-šoba) tišje in mirnejše brnenje, je pa zdaj za kak liter bolj žejen. S tempomatom, nastavljenim na hitrosti 140 kilometrov na uro, se štirivaljnik v peti prestavi vrti z 2.800 vrtljaji (zato šeste nismo pogrešali), pri tem pa potovalni računalnik kaže približno polos­mi liter trenutne porabe goriva.

Povprečje boste težko spravili pod 7,2 (dolga relacija z večurno počasno vožnjo za zimskimi plugi!), raje se bo gibalo desetinko pod osmimi litri. Za primerjavo: na testiranju predhodnega Caddyja se je sodelavec Tomaž zlahka vozil s porabo manj kot sedem litrov na sto kilometrov. Ko smo že pri gorivu: posoda se nerodno odklepa in zaklepa s ključem.

Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 20.685 €
Cena testnega modela: 22.352 €
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.598 cm³ – največja moč 75 kW (102 KM) pri 4.400/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60/R16 H (Bridgestone Blizzak M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,9 – poraba goriva (ECE) 6,6/5,2/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,1 m.
Mase: prazno vozilo 1.648 kg – dovoljena skupna masa 2.264 kg.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l)
Naše meritve
T = 4 °C / p = 1.030 mbar /rel. vl. = 62 % / Stanje kilometrskega števca: 4.567 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 17,9s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 15,9s (V.)
Največja hitrost: 168km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
Najvišja poraba: 8,2l/100km
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (288/420)
  • Nujno doplačajte za dodatni grelec v potniškem prostoru in potem bo Caddy dober družinski spremljevalec. Tudi pozimi.

  • Zunanjost (11/15)

    Lepši, bolj dinamičnega videza od predhodnika, a le s prednje strani – s strani in zadaj so spremembe manj opazne.

  • Notranjost (87/140)

    Šesti in sedmi potnik bosta dobila ožuljena kolena, ogrevanje je pozimi opazno preslabotno. K prostornosti, kakovosti izdelave in ergonomiji ni pripomb.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Manjši turbodizel se dobro obnese, tudi k delovanju in prestavnim razmerjem menjalnika ni pripomb. Je pa požrešnejši od starega 1,9-litrskega.

  • Vozne lastnosti (49 /95)

    V zavojih pričakovano okornejši od osebnih vozil, sicer pa stabilen v vseh pogledih.

  • Zmogljivost (20/35)

    Pospešek je v primerjavi z 1,9-litrskim motorjem skoraj enak, slabše pa se obnese na testu prožnosti.

  • Varnost (28/45)

    ESP in čelni blazini imajo vsi modeli, stranski varnostni blazini pa sta serijski le pri boljših različicah.

  • Gospodarnost (48/50)

    Povprečna poraba goriva, ugodna cena osnovnega modela oziroma cena v primerjavi z enoprostorci. Dve leti garancije brez omejitve kilometrov z možnostjo podaljšanja na štiri leta.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
miren tek motorja
zmerna poraba goriva
zadostne zmogljivosti
dobri, prilagodljivi sedeži spredaj
lahko odstranljiva tretja klop
dovolj odlagalnih mest
dober čitalnik cedejev
velika ogledala
počasno segrevanje motorja pozimi
slabotno ogrevanje kabine
ni upravljalnika za radio na volanskem obroču
fiksne šipe v drugi in tretji vrsti
le ena bralna lučka zadaj
velikost prtljažnika pri sedmih sedežih
težko zapiranje prtljažnih vrat
nerodno odpiranje posode za gorivo