Golfu, najbolj množičnemu Volkswagnovemu modelu, bi kar pristajala tista slovenska narodna viža z besedilom »zdaj si v najlepših letih, petdesetih zlatih letih…«
Ko se je leta 1974 na cestah pojavil prvi Golf, sem bil nadobuden osnovnošolec, ki se je skupaj z vrstniki navduševal nad avtomobili. In Golf je bil že med takratnimi tekmeci nekako drugačen, v avtomobilski svet je vnesel svež veter in postavil nova merila, hkrati je bil konfekcijski in narejen po meri različnih uporabnikov. V vseh letih in generacijah je bil med najbolj vidnimi predstavniki svojega razreda, ki mu zaradi številnih uvrstitev v vrhove prodajnih lestvic in osvojitev laskavih priznanj, nekateri pravijo kar Golfov razred.
Skoraj nikogar ne pusti hladnega
Golf ni samo najbolj prepoznaven in najbolj množičen Volkswagnov model, ki mu je uspelo osvojiti tudi naslov najbolje prodajanega avtomobila v svetovnem merilu. Že zdavnaj si je prislužil posebno mesto v Volkswagnovi in avtomobilski zgodovini. Postal je ikona, ki zna zlesti pod kožo skoraj vsakomur.
Čeprav že nekaj let ni več evropski prvak, ne gre prezreti, da že pet desetletij postavlja standarde in konkurenci povzroča nemalo preglavic. Razlika v zadnjih letih je le v tem, da v razredni vojni ne tekmuje več le z »naravnimi« tekmeci, ampak tudi z električnimi avtomobili, med katerimi je tudi bratski Volkswagen ID3.
Rahle oblikovne in nekaj resnejše druge spremembe
Dejstvo, da se razen oblikovnih detajlov spredaj in zadaj, ob najnovejši generacijski posodobitvi modela ni spremenilo veliko, se mi ne zdi moteče in prepričan sem, da nove žaromete večina opazi le ob podrobnem pogledu. Prostora, ki je na voljo v notranjosti, je velikostnemu razredu primerno tako spredaj kot zadaj, sedeži niso le dobro oblikovani, ampak tudi zelo udobni. In v tem segmentu najbrž nihče ne potrebuje več prtljažnega prostora od 381 litrov, ki ga je mogoče z zlaganjem povečati na več kot 1200 litrov.
Nizka raven hrupa v notranjosti, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledni merilniki vozniku in potnikom zagotavljajo prijetno potovanje na dolge proge in na vsakodnevnih rutinskih vožnjah. Nobenega dvoma ni, da so pri Volkswagnu izboljšali programsko opremo komunikacijskega sistema, ki je zdaj hitrejši, z osvetljenimi drsniki za glasnost in temperaturo pa nič kaj uporabniško prijaznejši.
Bencinski motor je resna alternativa
Ker tudi pri tem avtomobilu dizelski pogonski stroji izginjajo v ozadje, so zdaj v glavni vlogi bencinski motorji in 1,5-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik s 85 kilovati (115 KM) je verjetno tisti, ki zna ustreči različnim okusom. Motor na papirju ne obljublja veliko in tako motoriziran Golf ni športni avtomobil, vendar se dobro vdaja voznikovim ukazom in to kljub temu, da ne dohaja navora dizelskih motorjev. In samodejni dvosklopčni menjalnik vozniku ne prihrani pogosto nadležnega ročno delo v prometnih zastojih in ponuja več udobja, dinamike in učinkovitosti kot ročni menjalnik.
Motor, ki mu nadzorna elektronika pri manjših obremenitvah komaj zaznavno izklopi dva valja, ni le tih in vrtilno lahkoten, ampak tudi varčen, saj testna povprečna poraba 6,2 litra bencina na 100 kilometrov omogoča okoli 800 kilometrov dosega s polnim 50-litrskim rezervoarjem.
Voznik le pri večjih zahtevah po obremenitvi opazi, da 1,5 litra gibne prostornine ni tako veliko. Toda turbinski polnilnik razmeroma učinkovito pokrije prostorninski primanjkljaj in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,9 sekunde ali največja hitrost 203 km/h bi lahko spravila v jok marsikaterega voznika električnega VW ID3, katerega skrajni domet je najvišja hitrost 160 km/h.
Vsestransko suveren, tudi pri ceni
Poleg tega je Golf sposoben suvereno obvladovati neprijetne prečne grbine, razpokano cestišča ali hrapav asfalt. Podvozje sicer ni povsem popolno, a glede uglašenosti potniškega udobja in voznega užitka, ki je znatno bolj izrazit kot pri številnih novejših avtomobilih, skoraj ni prostora za kritične besede.
In ja, tudi zato je Golf, čeprav ni več evropski prvak, še vedno v šampionski formi. Res pa je tudi, da se je v zadnjih letih cenovno precej odlepil od povprečja in je tudi tu v razrednem vrhu.
Cena osnovnega modela: | 24.342 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 30.428 € |
Motor: | bencinski, štirivaljni s turbinskim polnilnikom - gibna prostornina 1.498 cm3 - moč - 85 kW (115 KM) - navor 220 Nm pri 1500 vrt/min. |
---|---|
Prenos moči: | pogon na prednji kolwsi spredaj- menjalnik 7-stopenjski, samodejni, dvosklopčni |
Zmogljivost: | najvišja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva po WLTP 5,2 l/100 km - izpusti CO2 119 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.235 kg - nosilnost 605 kg - skupna dovoljena masa - 1.840 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.284 mm - đirina 1.789 mm - višina 1.459 mm - medosna razdalja - 2.636 mm |
Prtljažnik: | 381 l |