Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka

Golfu, najbolj množičnemu Volkswagnovemu modelu, bi kar pristajala tista slovenska narodna viža z besedilom »zdaj si v najlepših letih, petdesetih zlatih letih…«

Ko se je leta 1974 na cestah pojavil prvi Golf, sem bil nadobuden osnovnošolec, ki se je skupaj z vrstniki navduševal nad avtomobili. In Golf je bil že med takratnimi tekmeci nekako drugačen, v avtomobilski svet je vnesel svež veter in postavil nova merila, hkrati je bil konfekcijski in narejen po meri  različnih uporabnikov. V vseh letih in generacijah je bil med najbolj vidnimi predstavniki svojega razreda, ki mu zaradi številnih uvrstitev v vrhove prodajnih lestvic in osvojitev laskavih priznanj, nekateri pravijo kar Golfov razred.

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Skoraj nikogar ne pusti hladnega

Golf ni samo najbolj prepoznaven in najbolj množičen Volkswagnov model, ki mu je uspelo osvojiti tudi naslov najbolje prodajanega avtomobila v svetovnem merilu. Že zdavnaj si je prislužil posebno mesto v Volkswagnovi in avtomobilski zgodovini. Postal je ikona, ki zna zlesti pod kožo skoraj vsakomur.

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Čeprav že nekaj let ni več evropski prvak, ne gre prezreti, da že pet desetletij postavlja standarde in konkurenci povzroča nemalo preglavic. Razlika v zadnjih letih je le v tem, da  v razredni vojni ne tekmuje več le z »naravnimi« tekmeci, ampak tudi z električnimi avtomobili, med katerimi je tudi bratski Volkswagen ID3.

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Rahle oblikovne in nekaj resnejše druge spremembe

Dejstvo, da se razen oblikovnih detajlov spredaj in zadaj, ob najnovejši generacijski posodobitvi modela ni spremenilo veliko, se mi ne zdi moteče in prepričan sem, da nove žaromete večina opazi le ob podrobnem pogledu. Prostora, ki je na voljo v notranjosti, je velikostnemu razredu primerno tako spredaj kot zadaj, sedeži niso le dobro oblikovani, ampak tudi zelo udobni. In v tem segmentu najbrž nihče ne potrebuje več prtljažnega prostora od 381 litrov, ki ga je mogoče z zlaganjem povečati na več kot 1200 litrov.

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Nizka raven hrupa v notranjosti, dobro oprijemljiv  volanski obroč in pregledni merilniki  vozniku in potnikom zagotavljajo prijetno potovanje na dolge proge in na vsakodnevnih rutinskih  vožnjah. Nobenega dvoma ni, da so pri Volkswagnu izboljšali programsko opremo komunikacijskega sistema, ki je zdaj hitrejši, z osvetljenimi drsniki za glasnost in temperaturo pa nič kaj uporabniško prijaznejši.

 

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Bencinski motor je resna alternativa

Ker tudi pri tem avtomobilu dizelski pogonski stroji izginjajo v ozadje, so zdaj v glavni vlogi bencinski motorji in 1,5-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik s 85 kilovati (115 KM) je verjetno tisti, ki zna ustreči različnim okusom. Motor na papirju ne obljublja veliko in tako motoriziran Golf ni športni avtomobil, vendar se dobro vdaja voznikovim ukazom in to kljub temu, da ne dohaja navora dizelskih motorjev. In samodejni dvosklopčni menjalnik vozniku ne prihrani pogosto nadležnega ročno delo v prometnih zastojih in ponuja več udobja, dinamike in učinkovitosti kot ročni menjalnik.

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Motor, ki mu nadzorna elektronika pri manjših obremenitvah komaj zaznavno izklopi dva valja, ni le tih in vrtilno lahkoten, ampak tudi varčen, saj testna povprečna poraba 6,2 litra bencina na 100 kilometrov omogoča okoli  800 kilometrov dosega s polnim 50-litrskim rezervoarjem.

Voznik le pri večjih zahtevah po obremenitvi opazi, da 1,5 litra gibne prostornine ni tako veliko. Toda turbinski polnilnik razmeroma učinkovito pokrije prostorninski primanjkljaj in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,9 sekunde ali največja hitrost 203 km/h bi lahko spravila v jok marsikaterega voznika električnega VW ID3, katerega skrajni domet je najvišja hitrost 160 km/h.  

Test: Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style – šampionska forma nekdanjega prvaka
Matjaž Gregorič

Vsestransko suveren, tudi pri ceni

Poleg tega je Golf sposoben suvereno obvladovati   neprijetne prečne grbine, razpokano cestišča ali hrapav asfalt. Podvozje sicer ni povsem popolno, a glede uglašenosti potniškega udobja in voznega užitka, ki je znatno bolj izrazit kot pri številnih novejših avtomobilih, skoraj ni prostora za kritične besede.

In ja, tudi zato je Golf, čeprav ni več evropski prvak, še vedno v šampionski formi. Res pa je tudi, da se je v zadnjih letih cenovno precej odlepil od povprečja in je tudi tu v razrednem vrhu.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 24.342 €
Cena testnega modela: 30.428 €
Tehnični podatki
Motor: bencinski, štirivaljni s turbinskim polnilnikom - gibna prostornina 1.498 cm3 - moč - 85 kW (115 KM) - navor 220 Nm pri 1500 vrt/min.
Prenos moči: pogon na prednji kolwsi spredaj- menjalnik 7-stopenjski, samodejni, dvosklopčni
Zmogljivost: najvišja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva po WLTP 5,2 l/100 km - izpusti CO2 119 g/km
Mase: prazno vozilo 1.235 kg - nosilnost 605 kg - skupna dovoljena masa - 1.840 kg
Zunanje mere: dolžina 4.284 mm - đirina 1.789 mm - višina 1.459 mm - medosna razdalja - 2.636 mm
Prtljažnik: 381 l
Hvalimo in grajamo
brezčasni koncept funkcionalsnoti, udobja in voznih lastnosti
motorne zmogljivosti in ekonomičnost
uravnoteženo podvozje in vodljivost
drsna stikala na dnu osrednjega zaslona
skopost z opremo pri osnovni izvedbi
razmeroma visoka cena v primerjavi s tekmeci