Volkswagen je bil doslej Golf. No, malo tudi še Passat. Ampak da je zdaj tudi Jetta avtomobil, o katerem se da povedati kaj pohvalnega, je pa že skoraj nezaslišano!
Ko so lani poleti v San Franciscu predstavljali ameriško različico Jette, je bilo še nekako razumljivo, da smo imeli kar nekaj pripomb. 'Zastarela' zadnja prema in 'plastične' obloge armaturne plošče in vrat so se zdele za avtomobil nemškega (Golfovega) izvora že skoraj nezaslišane.
Za ameriški trg je Volkswagnov konstrukcijski oddelek pripravil nekoliko shujšano različico Jette, ker ima ta na drugi strani Atlantika zgolj poltogo premo. S te vrste tehničnimi rešitvami se še vedno vozi naokoli kopica Golfovih tekmecev, ki zaradi tega niso prav nič manj konkurenčni. So pa s tem ameriški Jetti znižali ceno. V Jetti za Evropo pa so se pri VW vseeno odločili za enako tehnično rešitev zadnjih obes, kot jih poznamo iz Golfa, le da so zdaj obe premi postavili bolj narazen. Jetta ima tako za 7,3 centimetra daljšo medosno razdaljo kot prejšnja in je tudi za devet centimetrov daljša. Torej je Golfa dobro prerasla in navsezadnje je bil prav to Volkswagnov cilj: da med Golfom in Passatom ponudi še nekaj, kar bo všeč kupcem.
Jettina zunanjost je pravzaprav tudi prekinila Volkswagnovno tradicijo. Zdaj Jetta ni nič več nekakšen Golf z nahrbtnikom (ali z na zadek pričvrščenim zabojem), kar so nekateri velikokrat očitali prejšnjim Jettinim rodovom. Toda čeprav ne moremo spregledati znamke in tudi podobnosti s Passatom, se strinjamo z glavnim Volkswagnovim oblikovalcem, Walterjem de Silvo, da je nova Jetta doslej zagotovo najlepša.
No, lepota avtomobila je odvisna od okusa, ni pa me strah priznati, da se mi zdi nova Jetta kar posrečena. V nasprotju s številnimi predsodki mojih kolegov sem se z Jetto vozil brez kakršnihkoli pomislekov. Nezaslišano! Jetta mi je všeč.
Pa ne vse. A o tem kasneje. Za zdaj še nekaj o notranjosti. Rahlo proti vozniku obrnjen funkcionalni del armaturne plošče se zgleduje po BMW-jih. A upravljavski gumbi so natanko na tistih mestih, ki se zdijo najbolj logična. Le velik zaslon na sredini armaturne plošče je skoraj nepotreben, če na seznamu opreme ne odkljukate navigacijske naprave, telefonskega vmesnika in priključkov za USB ali iPod. So odpadli, ker bi bila potem Jettina cena že v višjem razredu, s ceno pa se tudi sicer (v primerjavi s tekmeci) ne more ravno hvaliti.
Sedežni položaj je zadovoljiv, dovolj pa je tudi prostora na zadnjih sedežih, čeprav potnik na sredini ni deležen enakega udobja kot tista ob vratih. Preseneti pa prtljažnik s svojo velikostjo in pokrovom, kjer na goli pločevini ni sledu oblog, kar bi za takšno limuzino pričakovali. Dobra se zdi tudi rešitev preklopljivih zadnjih naslonjal (v razmerju 1 : 2), kjer z vzvodom iz notranjosti prtljažnika odpahnemo zatiča naslonjal, tako da je prtljažnik tudi dobro zaščiten v primeru nasilnega vdora v kabino.
Motorna oprema naše Jette ni bila presenečenje. Tak sodoben avtomobil pa bi si zaslužil dodaten sistem start-stop. A tudi to (BlueMOtion Technology) je pri Volkswagnu povezano z mastnim dodatnim računom. V Jettinem primeru pa so se pri uvozniku za slovenski trg odločili celo, da te tehnološke napredne rešitve sploh ne ponudijo. Res pa je, da je že osnovni 1,6-litrski TDI v vseh pogledih prepričljiv motor, tako glede zmogljivosti, majhnega hrupa ob delovanju in tudi dokaj vzdržne porabe.
Tudi povprečje okoli 4,5 litra porabljenega goriva na 100 kilometrov je možno doseči brez večjega naprezanja. K na splošno udobnejši in brezskrbnejši vožnji pripomore samodejni dvosklopčni menjalnik, v Jettinem primeru s suho sklopko in sedmimi stopnjami. Je pa ta del avtomobila pri našem testnem primerku dokazal, da vsak avtomobil potrebuje vzdrževanje, pa čeprav je nov.
Občasno Jettino cukajoče speljevanje lahko pripišemo površnosti na zadnjem servisnem pregledu. Ker trenutek popuščanja sklopke ni bil najbolje prirejen, je pri vsakem hitrem startu Jetta najprej poskočila in šele nato je prenos moči nemoteno stekel na pogonski kolesi. Drugi popolnoma enak primerek vozila s pravilno delujočo sklopko je potrdil naš vtis, da gre le za osamljen primer površnosti.
Opaziti pa je bilo mogoče še, da se pri speljevanju na spolzkem klancu zaradi samodejnega popuščanja sklopke ob samodejnem zadrževalniku avtomobila (kratkotrajnem zaviranju) občasno pojavijo težave. To je seveda dokaz, da se vsega na avtomobilu še ne da avtomatizirati oziroma ni vedno mogoče zagotoviti delovanja brez težav.
Splošen vtis o Jetti pa je vsekakor boljši, kot bi lahko sklepali po vseh preteklih Volkswagnovih poskusih, da bi iz Golfa naredili sprejemljivo limuzinsko različico. Pravzaprav nezaslišano, da so pri tem največjem nemškem izdelovalcu toliko časa iskali pravi recept!
besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.374 € |
Cena testnega modela: | 23.667 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,2 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1122 € |
---|---|
Gorivo: | 7552 € |
Gume (1) | 1960 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 7279 € |
Obvezno zavarovanje: | 2130 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3425 € |
Skupaj | 23568 € (strošek na km: 0,24 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,8 m/s – specifična moč 48,2 kW/l (65,5 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbo puhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,500; II. 2,087; III. 1,343; IV. 0,933; V. 0,974; VI. 0,778; VII. 0,653 – diferencial 4,800 (1.,2.,3.,4. prestava); 3,429 (5., 6. prestava) – platišča 7 J × 17 – gume 225/45 R 17, kotalni obseg 1,91 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 4,9/4,0/4,3 l/100 km, izpust CO2 113 g/km. |
Voz in obese: | limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 1.920 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.400 kg, brez zavore: 700 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.778 mm – kolotek spredaj 1.535 mm – zadaj 1.532 mm – rajdni krog 11,1 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.450 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 55 l. |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan –klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik. |
T = 13°C / p = 1.120 mbar / rel. vl. = 35 % / Gume: Michelin Pilot Alpin 225/45/R 17 H / stanje kilometrskega števca: 3.652 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,5s ( 125km/h) |
Največja hitrost: | 190km/h (VI. in VII.) |
Najmanjša poraba: | 4,5l/100km |
Najvišja poraba: | 7,3l/100km |
poraba na testu: | 6,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 73,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 63dB |
Trušč v prostem teku: | 40dB |
-
Jetta je postala resnejša in samostojnejša, pa tudi na videz zelo všečna in tudi kot limuzina zelo uporabna.
-
Zunanjost (11/15)
Oblikovno velik napredek od prejšnje, predvsem pa zdaj Jetta začenja bolj samostojno pot, ki ni povezana z Golfom; a ne morete zgrešiti družinskega porekla!
-
Notranjost (106/140)
Prijetna notranjost daje občutek prostornosti, enako velja za zunanjost – je več kot Golf, a še vedno njegova sorodnica. Kljub limuzinski zasnovi uporaben velik prtljažnik.
-
Motor, menjalnik (57 /40)
Zmogljiv in varčen motor, odličen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, dovolj natančen volanski mehanizem.
-
Vozne lastnosti (70 /95)
Solidna lega na cesti, zadovoljiv občutek za volanom, manjše težave pri speljevanju.
-
Zmogljivost (31/35)
Ob varčni porabi preseneča zmogljiv motor, tudi dovolj prožen.
-
Varnost (39/45)
Aktivna in pasivna varnost sta popolni.
-
Gospodarnost (51/50)
Varčen že brez sistema stop in start, ki ga slovenski VW sploh ne ponuja.