Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu

20. 8. 2025 | Matjaž Gregorič

Ljubiteljem popotništva in kampiranja ime California zveni precej domače. Že vrsto let so Volkswagnovi  avtodomi med najbolj priljubljenimi, še  zlasti tisti, ki so še pred nedavnim nastajali na Transporterju T6.1, zdaj pa že nekaj časa na Multivanu T7.

Še pred podrobnostmi pa kratek skok zgodovino Californie, ki sta jo pred pol stoletja zasnovala Volkswagen in specialist za avtodome Westfalia, Prvi je bil Transporter T2 Westfalia Berlin, ki je bil predstavljen leta 1975 in recept je vsaj v osnovi še vedno enak. Torej majhen in okreten avtodom, ki lahko zapelje tudi v predele, kamor večji ne morejo in ne nazadnje lahko opravlja tudi vlogo vsakdanjega družinskega avtomobila. Tudi  notranja postavitev temelji na začetni ideji in vsebuje majhno kuhinjo zadnje sedeže, ki se pretvorijo v glavno posteljo in dvižno streho z drugim ležiščem za dve osebi.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Po upokojitvi prejšnjega Transporteja so imeli pri Volkswagnu precej dela z izbiro ustreznega naslednika, ki bi bil primeren za »kalifornijsko« predelavo. Električni ID.Buzz se kljub svoji prisrčnosti zaradi električnega pogona ni zdel najbolj primeren za bivalno vozilo, ki se uporablja za potovanja na dolge razdalje, za novega Transporterja, ki je klon Fordovega Transita Customa pa se v Hannovru očitno niso ogreli.

Nekaj več in nekaj manj

Ostal je torej novi Multivan, ki s 5,17 metra (izvedba s podaljšano medosno razdaljo) kar precej presega predhodnika. Pomembna razlika je tudi v tem, da ima Multivan dvoja drsna stranska vrata, kar se ne ujema z "zgodovinsko" notranjo arhitekturo, vendar pa prinaša prednost dostopa z obeh strani in zato se ni treba več plaziti po kabini.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Pri tem so notranji arhitekti preoblikovali kuhinjsko enoto, hladilnik (s prostornino 37 litrov) pa so premaknili v spodnji del. Zdaj se odpira kot stranski predal, kar omogoča neposredno nalaganje živil skozi drsna vrata na voznikovi strani. Vendar je na voljo le en plinski gorilnik, pomivalno korito je neuporabno majhno in prostora za shranjevanje je občutno manj.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Zato je bolje, da imajo popotniki s seboj nekaj manj prtljage, sicer vsega ne bo mogoče stlačiti v notranjost Namesto okorne dvosedežne zadnje klopi sta zdaj zadaj dva posamezna sedeža, ki ju je mogoče razmeroma enostavno odstraniti za nekaj malega prtljage pa imata majhna, zelo nepraktična predala.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Zamera gre tudi velikim in težkim prtljažnim vratom, ki imajo na notranji strani praktičen prostor za dva zložljiva stola. Težava nastopi tudi, če je zadaj nameščen nosilec koles; rob prtljažnih vrat je namreč tako nizek, da je za odpiranje treba odstraniti ne samo koles, ampak v največ primerih tudi nosilec.

Spodaj ali bližje zvezdam?

Ko je Multivan California v kampu ali na kakšnem drugem primernem mestu za postanek preko noči, ga je razmeroma preprosto spremeniti v spalnico. Najprej je treba zložiti naslonjala zadnjih sedežev in razgrniti tridelno vzmetnico v prtljažniku. Rezultat je 1,88 metra dolga postelja dolžine 1,88 m, ki pa je zaradi kuhinje, ki spada v paket opreme Ocean, široka le 1,06 metra.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Z dvignjeno streho, ki jo pomika elektropnevmatski mehanizem, nastane v bivalnem delu stojna višina. Tisti, ki želijo nekaj centimetrov dodatne širine (1,14 metra) in spanje bližje zvezdam, se preko sprednjih sedežev  lahko povzpnejo na zgornje ležišče, kjer je postelja dolga 2,06 metra. No, kakorkoli, še vedno je mogoče spanje dveh oseb v isti postelji, čeprav se to zdi bolj zapleteno, razen če sta dva zelo zaljubljena.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Ker živimo v dobi  digitalizacije, je tudi upravljanje avtodoma v režimu kampiranja prilagojeno tako, da je vse funkcije mogoče nastavljati tudi prek aplikacije na pametnem telefonu. Vse funkcije kampiranja so zdaj združene na majhnem zaslonu, integriranem v desni zadnji steber.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

To omogoča upravljanje številnih luči, razporejenih po avtomobilu, visoko učinkovitega pomožnega grelnika, hladilnika in številnih drugih parametrov. Vse je popolnoma na svojem mestu in Volkswagen znova dokazuje svoje bogate izkušnje z notranjim oblikovanjem.

Prepričljive vozne lastnosti

Sicer pa se nova California, tako kot njen predhodnik, ponaša s prednostmi serijske avtomobilske proizvodnje, na primer s triconsko avtomatsko klimatsko napravo, ki je lepo integrirana v streho in celo v pohištvo. Z zatemnitvenimi žaluzijami je bivalni prostor v nekaj sekundah zaprt pred pogledom in svetlobo. Spredaj so zdaj na voljo tekstilne preproge z magnetnimi pritrditvami, ki pa zahtevajo malo več potrpljenja.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Pri voznih lastnostih Multivan California ohranja vse dobrobiti osnovnega modela, kar še posebej velja, če je pogonu namenjen 2,0 litrski turbodizelski štirivaljnik s 110 kilovati (150 KM) in dovolj visokim navorom, da brez težav premika tudi polno obteženo vozilo. Poleg tega se ta pogonski stroj izkaže tudi z vzornim sodelovanjem s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom, gladkim delovanjem in prizanesljivo porabo goriva, ki je med potovalnim preizkusom v povprečju znašala 6,7 litra plinskega olja na 100 kilometrov.

Eleganca z rahlimi pridržki

Ko se Multivan sooča z ovinki, voznik na volanu sicer takoj začuti, da je avtomobil težak, na trenutke tudi nekoliko okoren; pri hitrih menjavah smeri se zdi, da karoserija sili preko sprednjih koles; nagibanje karoserije je zaznavno, a se ne zgodi nič nepredvidljivega. Sploh če je opremljen z voznimi programi in nadzirljivim blaženjem, ki pomaga karoserijo »obdržati« v zmernih mejah nagibanja.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Čeprav je vzmetenje potniškemu udobju na ljubo razmeroma mehkobno, se avtomobil na kratkih, sploh zaporednih grbinah zoprno strese, kar je moč tudi slišati v kabini. To pa je tudi vse, kar zmoti tih, udoben in eleganten občutek med vožnjo.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Digitalna instrumentna plošča in komunikacijski zaslon z jasno in ostro grafiko, priročen volan (na srečo brez senzorskih stikal) in stikalo samodejnega menjalnika so očitno postali Volkswagnovi tipični elementi kokpita. Toda upravljanje posameznih sistemov ni pretirano prijazno do uporabnikov, tudi pri nastavitvi klimatske naprave ali radijskih programov ne. Voznik mora poznati skrite ukaze in podrobno preučiti strukturo izbirnikov, da med vožnjo ni pod stresom. Sicer pa bo imel vsak, ki je že sedel v sodobnem modelu Volkswagna, bistveno lažje delo.

Test: Volkswagen Multivan T7 California Ocean 2.0 TDI – Popotništvo v slogu
Matjaž Gregorič

Z modelom California T7, ki temelji na Multivanu, je Volkswagen dosegel nekakšno prelomnico v zgodovini svojih predelanih dostavnikov. Bolj je primeren za cesto in bolj praktičen za vsakodnevno uporabo, a žal ni vseh elementov udobja prejšnjih modelov. Morda ni tako praktičen za počitnice ali dolge vikend izlete, bolj je namenjen dvema popotnikoma kot družinski kombinaciji 2+2 in še vedno je razmeroma draga naložba. A hkrati je še vedno prava izbira za tiste, ki vedo, kaj vse je mogoče početi s takšnim avtomobilom.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 55.534 €
Cena testnega modela: 89.071 €
Tehnični podatki
Motor: štirivaljni, turbodizelski - gibna prostornina 1.968 ccm - moč 110 kW/150 KM - največji navor 360 Nm. o ž Dimenzije in teža: (D x Š x V) 517 x 194 x 197 cm, medosna razdalja: 312 cm
Prenos moči: 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko - pogon na sprednji kolesi.
Zmogljivost: najvišja hitrost 188 km/h - povprečna poraba goriva po WLTP 6.5 l/100 km - pospešek 0-100 km/h 12,6 s -izpust CO2 171 g/km
Mase: prazno vozilo 2.216 kg - skupna teža vozila 2.850 kg.
Zunanje mere: dolžina 517 cm - širina 194 cm - višina 197 cm - medosna razdalja: 312 cm
Prtljažnik: 4005 l
Hvalimo in grajamo
prilagodljiv koncept in uporabnost
zmogljiv motor, uglajen samodejni menjalnik
prostornost potniške kabine in potovalno udobje
ozki ležišči in premalo prostora za prtljago
težka prtljažna vrata in nizek rob
razmeroma visoka cena