Kup drobnih izboljšavav za malega križanca pod črto pomeni predvsem bolj prijeten občutek v kabini, vključno z večjim osrednjim zaslonom, boljšo zasnovo inštrumentov in seveda - več opreme
Od trenutka, ko je prišel na trg sodi tale malček med najbolje prodajane modele. Pravzaprav je kar težko verjeti, da so ga na trg spravili že leta - 2018. In da je tako dolgo zdržal brez omembe vredne osvežitve in prepričal več kot 1,2 milijona kupcev, je pač podatek, ki je zgovoren že sam po sebi.
Morda pa tudi zato niso želeli preveč dramatično in korenito spreminjati zunanjosti tega mestnega križanca, ki jo v vseh teh letih postal tudi stalnica slovenskega trga. Zato posegi le na prednjem delu, kjer je maska zdaj bolj v stilu svojih večjih bratov, zraven je tudi osvetljena letvica, ki povezuje oba žarometa. In seveda - žarometi so lahko zdaj matrični ... Ah ja - tudi barva, prozorno modra kovinska je nova in se mu, priznajte, dobro poda.
Zrelost je vidna predvsem v notranjosti
Ampak več in bolj zanimivo je 'dogajanje' v notranjosti, kjer so sledili godrnjanju kupcev o prevladujoči trdi plastiki in zdaj namenili celotni notranjsti, predvsem oblogah vrt in armaturni plošči več prijaznejših in tudi na otip prijetnejših, mehkejših materialov, več je barvnega dekorja, ... Svoje seveda doda tudi osrednja konzola, ki jo zdaj določa prostostoječi osrednji zaslon (spet v stilu večjih bratov), ki je v R-Line opremskem paketu (najbolj imeniten) že devetpalčen, z znano logiko upravljanja na dotik in aplikacijami, pod njim pa enota za zračenje in klimatizacijo, ki je zdaj tudi povsem drugačna in upravljanje ne dotik je zamenjalo vrtljiva stikala.
Mirno lahko rečem, da je življenje v prenvoljenem T-Crossu zdaj bolj prijazno, v tem opremskem paketu se res zdi, da avtu čisto nič ne manjka, predvsem seveda tudi zato, ker so prenovili še paleto asistenčnih sistmov, kjer gre izpostaviti Travel Assist, ki res spusti raven stresa na dobro zasedeni avtocesti, pa tudi sicer, saj dela suvereno. In dodali vse, kar gre zahteva nova regulativa GSRII, vključno z osovraženim opomnikom prekoračene hitrosti. Dobro, priznam - natanko tri klike ste oddaljeni od izklopa ... (kar bi lahko zmanjšali na dva...).
Občutek prostornosti še vedno preseneča
Na splošno pa je treba reči, da je T-Cross glede na svoje zunanje mere, res dobro domišljen in arhitekturno spretno izkoriščen avtomobil, ki na skromni dolžini 4,13 metra ponuja pravzaprav prostornost stopnjo večjega družinskega avtomobila. In počutje ter občutek zračnosti, prostornosti je še posebaj izrazit na prednjih sedežih, kjer je prav višina strehe tista dodana vrednost. Na zadnjih sedežih je prostora resda nekoliko manj, ampak tudi tam je sedenje še vedno korektno, predvsem pa ne prenizko, vstopanje je enostavno zaradi velike odprtine, klop pa ob tem ni niti prekratka. Seveda prostorskih čudežev ne gre pričakovati, ne glede na dejstvo, da je klop moč vzdolžno premikati za 14 cm.
Litrski trivaljnik je precej energičen paket
Prenova malčka je prinesla tudi blag prirastek pri moči litrskega trivaljnika, ki se ogasi z znanim hreščeče-kovinskim zvok, ampak v bistvu povsem ponuja dovolj moči in predvsem navora za T-Crossa, ki vendarle prinese na tehtnico kakšnih 1300 kilogramov, torej peresno lahek tudi ni. DSG menjalnik se zdi kar logična izbira pri tej ravni opreme in s trivaljnikom ter njegovo krivujo navora se kar dobro ujameta, le pri speljevanju je potrebno biti malce bolj odločen. Morda le klasična ročka menjalnika v teh časih deluje že malce arhaično ... Ampak kot rečeno, tudi prostor in prostočkov za odlaganje je dovolj na sredinski konzoli, ne glede na ročko menjalnika.
Temeljitost podvozja
Še vedno je temljito vzmeten in blažen in tudi pri bolj odločni vonzikovi nogi in bolj zavito-zabavni cesti se zdi T-Cross vedno čvrsto na tleh in ne gledena višino podvozje dobro nadozruje nagibanje karoserije, zato je tudi smukanje med ostrimi zavoji lahko dovolj zabavno opravilo, predvsem pa daje tale majhen VW pri tem vedno samozavsten, prepričljiv občutek za volanom.
Temu občutku dobro sledi tudi odločnost litrskega trivaljnika, ki razen zvoka v nižjih vrtjajih vedno daje občutek bolj zrelega, odločnega in prostorninsko celo bolj obdarjenega stroja. Prvzaprav se zdi - ne glede na DSG menjalnik, zdaj bolj odziven in odločen, sploh v nižjih vrtljajih. Ok, vrtenja v višine res ne mara in že blizu oznake 4000 na merilniku vrtljajev je iz njega težko povleči še kaj resnega. Pa niti ni potrebe ...
Seveda je lahko zdaj tudi poraba dovolj ugodna. Že malce bolj zadržana vožnja po avtocesti lahko spusti porabo pod šest litrov, v mestu je treba računati skoraj s kakšnim litrom več. Ampak tu nekje vmes bo povprečje, ki je bilo na meritvah v ugodnih tmeparturnih razmerah in z letnimi pnevmatikami okoli 6,2-6,3 litre. In to brez posebnih ekoloških voznih programov ...
Preberite še
Cena osnovnega modela: | 28.049 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 29.839 € |
Motor: | 3-valjni vrstni – bencinski – prostornina 999 cm3 – moč 85 kW (115 KM) pri 5.000 vrt./min – največji navor 200 Nm med 2.000 in 3.500 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | sedem stopenjski samodejni menjalnik - moč prenaša na sprednji kolesi. |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (WLTP) 5,6 l/100 km, izpust CO2 128 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.270 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg. |
Zunanje mere: | 4.127 mm – širina 1.760 mm – višina 1.573 mm. |
Prtljažnik: | 455 – 1.281 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,2 l/100km |
---|