TEST: Volkswagen Touareg V6 R eHybrid - Več pri Volkswagnu ne gre ...

11. 4. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Ta model je še vedno tehnološki vrhunec Volkswagnovega ustvarjanja, čeravno je veliki terenec že doživel prenovo sredi življenjskega cikla. Priključni hibrid zmore resnih 340 kilovatov ... In zmerno porabo - če si to res želite.

Zdaj je seveda že mogoče reči, da je Touareg sinonim za Volkswagnovo terensko prehodnost in tehnološko inovativnost. V nobenem drugem modelu ne boste našli toliko tehnologije, toliko zmogljvosti pa hkrati udobja in terenskega talenta, kot prav v Touregu. Da ne omenjem priključnega hibrida, ki je hkati tudi najmočnejši v paleti. Ne, ne - ne le to. Touareg R je tudi najmočnejši serijski Volkswagen sploh! Ne verjamete - Nemci navajajo sistemsko moč 340 kilovatov kar je enako 462 'nekdanjim' konjem ... Kaj pa zdaj?

Hibrid je ključen za silino navorskega udarca

Seveda gre v tem primeru za kratkotrajno obremenitev v primeru polne baterije, pa vendarle. Zato tudi impresiven podatek o pospešku, ki znaša 5,1 sekunde do stotice, kar je za tako velik in težak model (ja, dve toni in pol prinese na tehtnico) resnično impresiven podatek (sploh ob dejstvu, da je tehnika že nekaj let stara). In silina pospeška, tita prvinska moč, ki te potisne ob naslon, je... ja, lahko kar zasvoji.

Ne glede na vse - Touareg je - z oznako R ali brez, predvsem velik prostoren in resen terenec, kjer mi sprva niti na misel ni prišlo, da bi takoj obrnil vrtljivo stikalo, prestavil na športni program in potegnil izpred semaforja na polno. Preprosto mu to ne pristoji, to ni del njegovega DNK-ja (no, niti mojega)... Pobalinskost je (morda) del Golfa GTI, nikakor ne del resnobnega in zadržanega Touarega.

Šestvaljnik poboža oktansko razvajen sluh

Že žahtost in miren bariton šestvaljnika deluje pomirjujoče, samozavestno suvereno. In silina navora trilitrskega motorja zmore dovolj, pomoč hibridnih komponenet pa dodaja še 100 kilovatov in 250 Nm, tako da razpolaga sistem z medvedjimi 700 njutonemtri, ki jih pogon preko torsenovega diferenciala razporedi na vsa kolesa, jasno.

Ko sem že pri tem - gre za idealno razporeditev, kjer sistem večino navora porine na zadnji kolesni par in tako je skoraj 4,9 metra dolgi terenec v zavojih pravzaprav enostavno, če ne že lahkotno (morda malo prehuda oznaka za dve toni in pol mase) obvladljiv, sploh v športnem programu, ko zračno podvozje karoserijo prbliža tlom in postanejo vzmeti bolj čvrste, vodeni blažilci bolj togi. Vseeno, ob resnih obremenitvah v zavojih je nekaj nagibanja še vedno čutiti in nekaj togosti in neposrednosti so prednji osi vzele tudi zimske pnevmatike. Ampak že s pokazanim sem bil zadovoljen ... 

Rojen pragmatik v telesu velikega 'športnika'

Predvsem seveda zaradi tega, ker je Touareg R tudi mojster pragmatičnega pristopa, mojster kompromisov. Zračno podvozje je ključni del tega, odlično prilagodljiv in odziven pogonski sklop drugi, prostornost, zvočna zatesnjenost in udobni ErgoActive sedeži pa tretji del. Predvsem potovalno udboje je lahko tako na izjemno visoki ravni, ki ga dopolnjuje še zadnja generacija prilagodljivega tempomata in kupa asistenčnih sistemov.

Sicer pa podvozje ne razočara niti v mestu, ob počasni vožnji in zaporednih prečnih grbinah, kjer bi z manjšimi in lažjimi platišči (20 palcev) vseeno bolj zablestelo! In zavoljo (vzdolžno) prilagodljive zadnje klopi je potovano udobje in bivanje v njem kvalitetno tudi za potnike zadaj (čeprav se za moj okus sedi le melce prenizko).

Poraba? Vse je odvisno od voznikovega dojemanja

Ah in zdaj še poraba in hibrid. Ker se na te uboge prikjučne hibride zliva na kupe gnojnice, naj kar povem - avto ni nič kriv, omogoča vse, kar proizvajalci obljubljajo (ok, ok - vsaj približno...).  V tistih hladnih pomaldnih dneh je bil baterijski doseg med dobrimi 40 in slabimi 50 kilometri - kar je precej v redu.

In ko sem s polno baterijo krenil iz Ljubljane proti Mariboru, sem v hibridnem načinu in na resda precej polni avtocesti, ki ni dovoljevala visokih hitrosti, po 135 kilometrih ustavil s porabo - 6,6 litra. Kaj dosti manj ne bi šlo, razen pri nekaj višji temperaturi. Ko sem moral silom prilike na pot s 'prazno' baterijo, je sistem deloval podobno kot polni hibrid (ki na avtocesti nima velikih prihrankov), pa sem brez težav porabo spustil pod deset litrov.

Mestna in primestna vožnja? Dokler je energije dovolj, redko več kot tri, tri litre in pol ... In seveda, ne pozabite, kakšnih 23 do 25 kWh elektrike. Vse je torej odvisno od dojemljivosti voznika in dosegljivosti polnilnic.

No, z drugo generacijo baterije (tale zmore 17,7 kWh bruto) bi bil rezultat seveda še boljši (obljubljenih je sicer 53 km po WLTP). Sicer pa tudi hitrost polnjenja (največ AC 7,3 kWh) danes ni več prav pohvalen dosežek. 

Osvežen in posodobljen je ravno toliko, da vizualno bolj ugaja. In da je v notranjosti še bolj sodoben, povezljiv, digitaliziran. Sicer pa ostaja trdno v vrhu tehnološke ponube pri znamki. Zavoljo vozne dinamike 4Motion pogona (s sredinskim diferencialom), učinkovitega in povsem prilagodljivega zračnega podvozja in medvedjega navora hibridnega pogona. Električni doseg ne prepriča (več) povsem, toda vse skupaj je le češnja na (ne prav poceni) torti. 

Preberite še:

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 102.981 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni vrstni V – bencinski – prostornina 2.295 cm3 – moč 250 kW (340 KM) pri N.P. vrt./min – največji navor 450 Nm med 1.340 in 5.300 vrt./min. – sistemska moč 340 kW (462 KM) – sistemski navor 700 Nm
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,1 s – poraba goriva (WLTP) 2,1 l/100 km – 23,7 kWh, izpust CO2 48 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.481 kg – dovoljena skupna masa 3.020 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.902 mm – širina 1.984 mm – višina 1.965 mm.
Prtljažnik: 810 – 1.800 l.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 8,7 l/100km
Hvalimo in grajamo
Prostorna kabina in vrhunski sedeži
Štirikolesni pogon z razporeditvijo navora
Udobje in prilagodljivost zračnega podvozja
Doseg električnega pogona
Hitrost polnjenja
Nizko sedenje na zadnji klopi