To nastane, ko je v avtomobilu preveč zvočne izolacije...

18. 8. 2020 | Jure Šujica
Deli
To nastane, ko je v avtomobilu preveč zvočne izolacije... (foto: Rolls-Royce)
Rolls-Royce

Prihajajočemu Rolls-Roycu Ghost so jo namenili natanko 100 kilogramov, kar je bilo, kot se je kasneje izkazalo - preveč.

Udobje v avtomobilu je sestavljeno iz številnih komponent in ena izmed glavnih je zagotovo tudi zvok. Hkrati gre za komponento, pri kateri avtomobilski proizvajalci delajo številne kompromise in tako recimo že pri avtomobilih nižjega ter nižjega-srednjega razreda zaznavamo razlike v količini hrupa, ki med vožnjo iz okolice – ali pa izpod motornega pokrova ter koles – prodirajo v kabino. A kjer so kupci pripravljeni plačati zadosten znesek, tam so kompromisi precej manjši ali pa jih sploh ni.

In ko je govora o udobju v avtomobilih, beseda lahko hitro zaide k Rolls Royceu. Omenjena znamka pa se sedaj pripravlja na predstavitev nove generacije njihovega najmanjšega modela po imenu Ghost in prav zvočna izolacija je bila eden izmed elementov, katerim so inženirji namenili še posebej veliko pozornost.

Za zmanjšanje hrupa v kabini so tako pripravili kar nekaj samosvojih rešitev. Za začetek so mu namenili dvojno požarno steno, poleg tega pa so v pokrovu prtljažnika, strehi in dnu vozila ustvarili posebne prekate, v katere so umestili kar 100 kilogramov zvočne izolacije! Hkrati so vsa stekla dvoslojna – mednje pa je nato umeščena še tanka plast plastike – tanko plast zvočne izolacije pa so nato namestili še na same pnevmatike.

Končen rezultat je bil popoln – celo preveč. V kabini prihajajočega Ghosta so namreč ustvarili popolno tišino, zaradi česar so morali nato posamezne komponente umetno uglasiti na točno določeno frekvenco, s pomočjo katere v kabini ustvarjajo nizkofrekvečen zvok ter tako preganjajo neprijeten občutek, ki ga je ustvarila popolna tišina.

»Izjemna akustika, ki jo prinaša novi Ghost je rezultat velikega napredka inženirjev in njihove pozornosti do detajlov, kljub temu pa gre veliko zaslug za ta dosežek aluminijasti zasnovi vozila. Enostavno namreč ni mogoče, da bi z uporabo jeklene šasije uspeli ustvariti takšno akustično popolnost,« je bil jasen Tom Davis-Reason, vodja oddelka za akustiko pri razvoju Ghosta.