Toyota Corolla 1.4 D-4D Sol

3. 2. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Avtomobili z dizelskim motorjem so pregovorno varčni. Ekonomsko opravičljivi avtomobili, ki lastnika med samo uporabo ne stanejo prav veliko. Imajo pa ti avtomobili eno slabost, so namreč precej dražji od tistih z bencinskim motorjem. Zato je pametno dejansko upravičenost nakupa dizla najprej izračunati.

Če na leto prevozite bolj malo kilometrov (pod 15.000), se vam nakup avtomobila z dizelskim motorjem zelo verjetno ne izplača. A s prihodom dizelskih motorjev manjše prostornine, tam okrog litra in pol, so se stvari nekoliko postavile na glavo. Dvolitrski ali 1, 9-litrski dizli so naenkrat dobili konkurenco v lastni hiši. Kaj torej kupiti, manjši motor z manj konjskimi močmi ali močnejšega? Na to vprašanje smo ves čas mislili med našim testom Toyotine Corolle 1.4 D-4D Sol. Motor, ki so ga najprej predstavili v manjšem Yarisu, sedaj vgrajujejo tudi v Corollo, ki je (skoraj) za razred in pol večji avto.

Tudi tu gre za sodoben, tehnološko napreden motor, narejen po vzoru sedaj že močno uveljavljenega predhodnika 2.0 D-4D, ki je s svojim prijaznim značajem do uporabnika in pravo mero med zmogljivostmi in porabo goriva prehitel marsikaterega tekmeca z daljšo tradicijo v novodobni dizelski tehnologiji. Tako 1, 4-litrski turbodizel vstopa na pripravljeno pot. Ta motor sodi med najsodobnejše in najlažje med dizli.

D-4D tehnologija tako prek visokotlačnega skupnega voda skrbi za dober izkoristek drobno razpršenega goriva, kar se odraža na porabi in spodobnih zmogljivostih. Toyota navaja 90 KM in porabo 4, 8 litra na 100 prevoženih kilometrov. Novi motor je na nas napravil dober vtis, saj smo se pravzaprav spraševali, ali sploh potrebujemo močnejšega, torej dvolitrskega? Pri speljevanju ni bilo težav s kakšno turboluknjo in posledično zoprnim ter nepričakovanim ugašanjem motorja ravno med speljevanjem. Mali dizel z 90 KM se izkaže s spodobno prožnostjo tam od 2.000 vrtljajev naprej, najbolj uporabno območje za povprečno vožnjo pa je med 2.500 in 4.500 vrtljaji v minuti.

Tam zares zaživi in ob nekaj pazljivosti, da so vrtljaji ves čas ostajali v omenjenem območju, več nismo niti pogrešali. Ko tako pomislimo na močnejši motor, ne moremo mimo neposredne primerjave. Tehnični podatki povedo to: 2.0 D-4D zmore 116 KM pri 3.600 vrt/min, 1.4 D-4D pa 90 KM pri 3.800 vrt/min. Z navorom je tako: večji motor ga premore 280 Nm pri 2.800 vrt/min, manjši motor pa 190 Nm pri 3.000 vrt/min. Med vožnjo se to občuti, manjšo prostornino 1, 4 D-4D pač ne more skriti.

Zato je za nekoliko bolj živahno vožnjo potrebno večkrat odločneje stopiti na pedalo za plin. Dopušča tudi ležerno vožnjo (tako tipično za dizle), vendar včasih v prestavi previsoko nekoliko zaspi. Torej ima po eni strani značaj, ki spominja na bencinske motorje, ki za to, da zares zaživijo, potrebujejo odločno desno nogo. V mestu smo mu tako namerili porabo 6, 1 liter, na avtocesti pa je ob daljši vožnji v najvišjem območju vrtljajev in končni hitrosti 180 km/h narasla na 6, 4 litra plinskega olja za 100 kilometrov.

V povprečju, ko smo upoštevali mestno vožnjo, avtocesto in lokalne podeželske ceste, smo prišli do povprečja 5, 8 litra na 100 kilometrov. To je dobro povprečje, ob večji pazljivosti in namenskem varčevanju z gorivom pa poraba pade na 5, 1 litra. Očitno je zaradi teže 1, 2 toni poraba goriva precej odvisna od načina uporabe.

Kakšna bo torej finančna kalkulacija: za osnovni petvratni model (oprema Terra) je potrebno odšteti 3, 758 milijona tolarjev in 4, 128 milijona za Corollo z motorjem 2.0 D-4D. Podobno je na vrhu ponudbe, kjer ob paketu opreme Sol dobite vse, kar dejansko sodobni avtomobil potrebuje (nadzor stabilnosti, nadzor zdrsa pogonskih koles, ABS, varnostni zavesi za prvo in drugo vrsto sedežev, usnjen multiopravilen in nastavljiv volan, električni paket in samodejno klimatsko napravo, …).

Corolla z motorjem 1.4 D-4D stane 4, 491 milijona, Corolla z dvolitrskim dizelskim motorjem pa 4, 861 milijona tolarjev. Koliko vam torej pomeni 370.000 tolarjev? Tolikšna je namreč razlika. Za vožnjo po predpisih in če niste med najbolj zahtevnimi avtomobilisti, bi bil po našem mnenju motor 1.4 kar dovolj. V Corolli se je izkazal kot uporaben in z dovolj moči ter navora, da povsem zadosti vsakodnevnim potrebam našega časa. Morda pa lahko za tisto razliko odpotujete na kakšen simpatičen dopust? Kdo ve, predlagamo razmislek.

Peter Kavčič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.740,61 €
Cena testnega modela: 19.116,17 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,3 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1364 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 3800/min - največji navor 190 Nm pri 1800-3000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/60 R 15 T (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,3 s - poraba goriva (ECE) 5,8/4,3/5,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1210 kg - dovoljena skupna masa 1695 kg.
Zunanje mere: dolžina 4180 mm - širina 1710 mm - višina 1475 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 289 l
Naše meritve
T=6 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 2944 km
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,5s ( 122km/h)
1000m z mesta: 33,9s ( 153km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6s
Prožnost 80-120km/h: 15,2s
Največja hitrost: 184km/h (V.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Najmanjši Toyotin dizel, 1.4 D-4D, se dobro znajde tudi v Corolli. Če niste med zelo zahtevnimi vozniki, vam bo zagotovo ponudil dovolj zmogljivosti in razumno porabo, tako da boste tudi kaj malega privarčevali.

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
oprema, izdelava, materiali
volan
omejene zmogljivosti (gledano predvsem v primerjavi z motorjem 2.0 D-4D)
poraba goriva med priganjanjem