Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (100kW) Sol Plus

14. 2. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Redni bralci Avto magazina se bodo verjetno spomnili: Corollo Verso smo preizkusili tudi na našem stotisočkilometrskem supertestu ? in bili zelo zadovoljni.

Zato niti ni presenetljivo, da je testna Corolla Verso, sicer rahlo prenovljena in z novim motorjem, pri tistih, ki so sedli vanjo, izzvala enako reakcijo ? kot da bi po dolgem času srečali starega prijatelja. Ima vse, česar smo bili vajeni, le da so nekatere stvari precej boljše. Petstopenjski ročni menjalnik, ki je zaradi prekratke pete prestave povzročal precej hrupa in večjo porabo, je zamenjal šeststopenjski. Ta je Verso spremenil v udoben in dovolj tih potovalnik, tudi ko so hitrosti avtocestne.

Nov je tudi motor. Včasih je bil osnova dizelske ponudbe dvolitrski štirivaljnik, zdaj pa je to 2, 2-litrski štirivaljnik, ki se od prejšnjega razlikuje ne le po za 20 ‘konjev’ večji moči, temveč tudi po bolj mirnem in uglajenem teku, večji prožnosti v najnižjih vrtljajih in po na splošno boljših zmogljivostih, ki so še posebej dobrodošle, ko se hitrost poveča. Poraba kljub temu ostaja zmerna: slabih devet litrov ni slab rezultat za avtomobil s tolikšno čelno površino, sploh če vam zaupamo, da je večino kilometrov na testu nabral v mestu in na avtocestah. Nežnejši voznik, ki prevozi več zmernih kilometrov na podeželskih cestah, lahko računa na liter do liter in pol manjšo porabo.

Prav tako lahko računa na to, da bo na sedežih, ki imajo sicer rahlo prekratko sedalno površino, tudi na dolgih vožnjah sedel udobno. Merilniki z belo (in ob prižganih lučeh modro-zeleno osvetljeno) podlago sicer niso narejeni s tehnologijo optitron, ki smo je vajeni pri Toyotah, a so na pogled vseeno prijetni, predvsem pa so lahko čitljivi in uporabni.

Oprema Sol Plus je bogata: samodejna klimatizacija, tempomat, samozatemnitvena ogledala, senzor za dež, stabilnostni sistem, testna Corolla pa je razvajala še s priključkom za iPod (in iPodom samim). Še en plus za dolge poti.

Da je prostora za sedenje dovolj tako spredaj kot zadaj, je že dolgo jasno, prav tako je jasno, da je ogromen tudi prtljažnik. Ker je bil testni Verso petsedežnik, je bil v dnu prtljažnika še dodaten predal, ki je kot ustvarjen za ‘skrivanje’ torbic, prenosnikov in podobnega.

Okoli 25 tisočakov, kolikor stane tak Verso, sicer ni malo denarja, a glede na vse, kar ponuja, je nakup ugoden. Le ne sme vas motiti, da bo kmalu dobil naslednika.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.750 €
Cena testnega modela: 25.620 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.231 cm? – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.600/min – največji navor 310 Nm pri 2.000–2.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Bridgestone Blizzak LM25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,4/6,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.495 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.360 mm – širina 1.770 mm – višina 1.660 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 397–1.563 l
Naše meritve
T = -5 °C / p = 890 mbar / rel. vl. = 73 % / Stanje kilometrskega števca: 9.662 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,6s ( 129km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/10,1s
Prožnost 80-120km/h: 10,8/13,4s
Največja hitrost: 197km/h (VI.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Morda ni najnovejša, morda ni najcenejša, je pa še vedno med najboljšimi v razredu.

Hvalimo in grajamo
uporabnost
prostornost
motor
prekratka sedalna površina spredaj
ni merilnika temperature motorja