Toyota RAV4 2.0 4WD 3V

5. 4. 2001 | Dušan Lukič
Deli

»Tale bi bila zame ravno prava, « mi je med dolivanjem goriva pripomnil eden od zaposlenih na bencinskem servisu. Na mojo pripombo, da gre za trivratno, krajšo različico Toyote RAV4, je že imel pripravljen odgovor: »Nič hudega, tako ali tako bi se v njej vozila sama z ženo.« O tem, koliko so takšni mestni terenci tudi v resnici uporabni, nisva spregovorila niti besede. Zakaj? Zato, ker je to skoraj vseeno. Gre bolj za splošen vtis kot za seštevek uporabnih lastnosti.

RAV4 namreč ostaja zvest samemu sebi: je pravi mestni terenec, z omejenimi (toda pri RAV4 še vedno prepričljivimi) terenskimi sposobnostmi, predvsem očesu všečnim videzom in tako kot pri prejšnjem modelu je mogoče izbirati med dvema karoserijskima različicama.

Pri prvi izdaji je bilo tako, da je bila privlačnejša krajša različica, sedaj se mi zdi, da je ravno nasprotno. Avtomobil je oblikovno zrelejši, zato se mu bolj poda uglajenost štirih bočnih vrat.

Res pa je krajša različica okretnejša, za mestno življenje primernejša in v razredu, ki ga označujemo z imenom mestni terenci, je to pomembna lastnost. Še posebej, če ne zahteva prevelikih odrekanj pri uporabnosti. In pri RAV4 je tovrstno odrekanje še znosno.

To pomeni sicer manj prostora na zadnji klopi, toda ne toliko manj, da ne bi bila uporabna. Pravzaprav še najbolj moti dejstvo, da je treba nanjo splezati mimo umaknjenega prednjega sedeža, kar je lahko tudi zaradi višje nasajenosti avtomobila in temu primerno višjega spodnjega roba vrat za manj gibčne včasih nekoliko naporno. Na srečo se sedež dovolj umakne in tudi vrata se odpirajo dovolj široko.

Podobna zgodba je v prtljažniku: dovolj za dva, dovolj za vsakdanje potrebe, dovolj za krajše poti, le ne poskušajte v tale RAV4 spraviti štirih odraslih s prtljago za štirinajstdnevno smučanje. Ali pa si vsaj omislite velik strešni prtljažnik.

Preostanek tegale RAV-a je takšen kot pri večji oziroma daljši različici. Kabina sodi med prijetnejše, s pregledno in lično, na trenutke športne občutke vzbujajočo armaturno ploščo in trikrakim volanskim obročem.

Vzdolžni sedežni pomik zadovolji tudi višjerasle voznike, bočni oprijem sedežev pa je dovolj zanesljiv, tako da iz njih ne boste padli ob vsakem poskusu športne ali terenske vožnje.

Nekaj stikal je sicer še vedno nerodno nameščenih, zato pa je sredinska konzola lahko skoraj za vzgled urejenosti. Zadaj so potniki res nekoliko na slabšem, toda rešuje jih možnost vzdolžnega pomika klopi, če za njo ni preveč prtljage - pri tem se potrdi zgoraj opisano svarilo o smučarskih izletih.

Udobje na zadnji klopi zmanjšuje predvsem podvozje. Je dokaj trdo nastavljeno; prednjim obesam še uspe dobro ublažiti udarce izpod koles, zadnja prema pa tega ne zmore najbolje. Pri hitrejši vožnji po bolj razriti makadamski cesti potniki zadaj že kar neprijetno (ne pa tudi voznik spredaj) poskakujejo. No, rešitev je preprosta: naslednjič jih pustite doma.

S kratko medosno razdaljo, stalnim štirikolesnim pogonom s sredinsko viskozno sklopko je RAV4 ustvarjen prav za tovrstno zabavo na makadamu, še posebej, ker je volanski obroč dovolj odziven in voznika obvešča, kaj se dogaja spredaj. Zaradi krajše medosne razdalje lahko zadek na neravninah v ovinku (pa tudi na ravnini pri večji hitrosti, če so na cestišču ritmično zaporedne prečne grbine) pobegne iz smeri, toda s trmasto nogo na stopalki za plin in nekaj dela z volanom tudi takšni položaji niso nevarni. Prej nasprotno.

S podvozjem dobro sodeluje tudi motor. Gre za štirivaljnik s Toyotinim sistemom VVTi (nastavljivo krmiljenje sesalnih ventilov), ki zmore 150 konjev in 192 Nm pri na pogled visokih 4000 vrtljajih v minuti (največjo moč doseže še dva tisočaka više). Toda ugotovili smo, da je dovolj prožen že pod 2000 vrtljaji, zelo rad pa se tudi vrti. In ker je tudi menjalnik bolj limuzinski kot terenski, s hitrim napredovanjem ni težav. Tako se RAV4 dobro znajde tudi na avtocesti in tudi v asfaltnih ovinkih, saj se podvozje preveč ne nagiba.

Torej, trivratno različico RAV4 je mogoče brez težav uporabljati povsod in vsak dan. Res ima nekaj napak (pri vzvratni vožnji bo marsikdo preklel rezervno kolo na zadnjih vratih in premajhen brisalec, zadnja vrata sama pa lahko zaradi odpiranja vstran povzročijo kako preglavico na tesnih parkiriščih), ampak imamo občutek, da gospoda z začetka zgodbe ne bi preveč motile in ga ne bi odvrnile od nakupa.

Če dobro premislim, tudi mene ne bi. Motila pa bi me cena, saj ni med najnižjimi. Pri petvratni različici jo nekako še mogoče utemeljiti, pri trivratni - avtomobil je uporaben največ za dva potnika in morda otroke zadaj, toda v tem primeru z malo prtljage - pa ne več. In imam občutek, da je bil žalostni zven črpalkarjevega glasu namenjen ceni, ne avtomobilu.

Dušan Lukič

foto: Uroš Potočnik, Bor Dobrin

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.224,23 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 6000/min - največji navor 192 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj (VVT-i) - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,2 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,833; II. 2,045; III. 1,333; IV. 1,028; V. 0,820; vzvratna 3,583 - diferencial 4,562 - gume 215/70 R 16 H (Toyo Tranpath A14)
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,6 s - poraba goriva (ECE) 11,4/7,3/8,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) - vstopni kot 31°, izstopni kot 44°
Voz in obese: 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1220 kg - dovoljena skupna masa 1690 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 640 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 3850 mm - širina 1735 mm - višina 1695 mm - medosna razdalja 2280 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1495 mm - rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: dolžina x mm - širina 1390/1350 mm - višina 1030/920 mm - vzdolžnica 770-1050/930-620 mm - posoda za gorivo 57 l
Prtljažnik: normno 150 l
Naše meritve
T= 2 °C - p= 1023 mbar - rel. vl.= 31 %
Pospešek 0-100km: 10,6s
1000m z mesta: 31,7s ( 154km/h)
Največja hitrost: 185km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,1l/100km
poraba na testu: 10,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Tudi krajši različica RAV4 se dobro znajde vsepovsod, tako v mestu kot na blatnih gozdnih poteh. Še več, tudi njegova oblika daje vedeti, da je tako. Ko bi le bil nekoliko cenejši, potem bi mu lažje odpustili tudi nekoliko utesnjeno notranjost.

Hvalimo in grajamo
motor
sedenje spredaj
notranja in zunanja oblika
natančen volan
dovolj prostora za drobnarije
zadek je včasih preživahen za neizkušenega voznika
prostornost zadaj
preglednost nazaj