Toyota RAV 4 je v Evropi najbolje prodajani avtomobil v razredu SUV. Po treh letih so drugi generaciji namenili prvo pomladitev. Čeprav je večina sprememb spretno prikritih in jih razkrije šele natančen pogled, je očitno, da so pri Toyoti svojemu najmanjšemu terencu vtisnili pečat legendarnega Land Cruiserja. Zato lahko rečemo novemu RAV4 kar »Baby Cruiser«.
Elegantna podoba
Toyota ponuja RAV4 v treh paketih opreme: osnovni, Limited in Executive. Slednji je namenjen tistim, ki od avtomobila pričakujejo, da jih razvaja, k temu pa seveda sodi tudi dober videz. In prav po zunanjosti je podoben markantnemu Land Cruiserju, ki je svojo prenovo doživel pred letom dni.
Tako žarometa kot zadnje luči nosijo isto oblikovalsko noto (zaobljene in nekoliko izbočene linije). Poleg tega sta nova sprednji odbijač z vgrajenimi meglenkami in zadnji pokrov rezervne gume, do popolne podobnosti s »Cruiserjem« manjka le še maska s kromiranimi pokončnimi prečkami v reži za zajetje svežega zraka. Toda to bi bilo že preveč! RAV4 mora vseeno ostati vezni člen med osebnimi avtomobili za cesto in terenskimi avtomobili. S svojo podobo namreč ne izstopa ne v eno ne v drugo stran. Kar je seveda dobro, ker združuje vsakega po malem v prijetno oblikovano večnamensko vozilo.
Tudi v notranjosti se takoj začuti eleganca, ki se prenaša iz zunanjosti. V črno usnje oblečeni sedeži, volan, prestavna ročica in vratne obloge se zlivajo s skladno oblikovano armaturno ploščo in sredinsko konzolo, ki je v celoti nova. Preglednost nad merilniki je dobra, gumbi, stikala in predalčki pa so logično razporejeni, torej na dosegu roke ali prstov.
Udobja, ki ga omogoča RAV4, se potniki hitro navadijo. Odlično delujoča samodejna klimatska naprava, pomiki šip s pritiskom na gumb, večopravilni volanski obroč, ki poleg tega, da je videti lep, tudi dobro sede v roke (nastavljiv je po višini), samodejno zatemnjevanje vzvratnega ogledala in ne nazadnje ogrevani sedeži (oh, kako to prija v mrzlih zimskih jutrih), so le najpomembnejši del razkošja, ki ga ponuja notranjost v RAV4 Executive. Toda vseeno bi lahko kakšno malenkost še izboljšali. Usnjene prevleke, na primer, so drseče, zakaj ne bi torej raje uporabili alkantare? Ali morda vgradili malce bolj športne sedeže, ki bi telo bolje oprijeli med živahnejšo vožnjo skozi ovinke?
Druga zamera pa gre prostornosti. Čeprav RAV4 ni majhen avtomobil (ta s petimi vrati že na pogled deluje precej zajetno), bi predvsem na zadnjih sedežih lahko imel več prostora za noge. Nekoliko se prilagodi vašim željam z vzdolžnim pomikom, zadnja klop je namreč sestavljena iz dveh enakih delov, torej lahko pomaknete le eno polovico klopi, če tako želite. Pohvalna je tudi hitra prilagodljivost prtljažnika, če ga želite povečati z osnovnih 400 litrov na 500 litrov (dovolj je že vzdolžni pomik klopi naprej). Če so vaše potrebe po prtljažniku še večje, zagotavlja hitro in preprosto rešitev odstranitev zadnje vrste sedežev, nakar prostornina naraste na zajetnih 970 litrov. Za lažjo predstavo: v tak prtljažnik boste diagonalno spravili dve gorski kolesi!
Varno na cesti
Toyote RAV4 s stalnim štirikolesnim pogonom spremenljive razmere na cesti ne bodo presenetile. Oprijem vseh štirih gum nadzira tudi sredinski diferencial z razporeditvijo navora 50/50, kar pomeni, da tudi na terenu najmanjši Toyotin terenec pripleza precej daleč. Vstopni kot je 31°, prehodni kot 23° in izstopni kot 31°. Toda avto ni namenjen pretirani terenski uporabi, kar dokazuje z zanesljivo lego na cesti, ki je zelo podobna kot pri limuzinskih kombijih. S to razliko, da se v tej Toyoti sedi toliko višje, kar sicer povzroči nekaj nagibanja karoserije v ovinkih, po drugi strani pa zagotavlja neprimerno boljšo preglednost.
Po novem je voznost novega RAV-a boljša tudi zaradi dodelanega sprednjega podvozja z dodatkom elektronskih pomagal za nadzor stabilnosti (VSC) in z nadzorom pogonskih koles (TRC). V praksi to pomeni, da bo v trenutku, ko boste pretiravali v ovinku, elektronika sama od sebe umirila tempo vaše vožnje. Vsi RAV4 (torej tudi z najbogatejšo opremo Executive) so opremljeni z zavornim sistemom ABS in elektronskim porazdeljevanjem zavorne sile, kar pripomore k dobri zavorni poti in dobremu občutku na stopalki zavore. Na naših meritvah smo testnemu RAV-u namerili 41 metrov dolgo zavorno pot od 100 km/h do popolne zaustavitve vozila. Za varnost so poskrbeli tudi s štirimi varnostnimi blazinami, ob strani pa potnike ščitita dve varnostni zavesi.
Dober avto, le . .
Pri Toyoti so torej poskrbeli za vse, avto se pelje dobro v slabem in lepem vremenu, na dobro ali slabo oprijemljivi podlagi, je varen in zanesljiv. Pri vsem tem pa sodobni D-4D tudi ne pretirava s porabo, na testu je »popil« 8, 1 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Edino, kar RAV4 3.0 D-4D Executive res zamerimo, je njegova cena. Z osmimi milijoni in nekaj drobiža čez je precej drag. Osnovni Land Cruiser, ki je videti prav dobro in ni preveč skopo opremljen, stane 8, 8 milijona tolarjev. Na mestu kupca takega RAV-a bi se verjetno vprašali, katerega se bolj splača kupiti.
Peter Kavčič
Foto: Sašo Kapetanovič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 33.191,45 € |
Cena testnega modela: | 33.708,90 € |
Moč: | 85kW (116 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,1 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 85 kW (116 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1800-3000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 235/60 R 16 H (Bridgestone Dueler H/T 687. |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,1 s - poraba goriva (ECE) 8,9/6,1/7,1 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1370 kg - dovoljena skupna masa 1930 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4265 mm - širina 1785 mm - višina 1705 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 57 l. |
Prtljažnik: | 400-970 l |
T = °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 2103 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 119km/h) |
1000m z mesta: | 33,9s ( 148km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,8 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,3 (V.)s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 43m |