Toyota Yaris 1.0 Luna

5. 5. 2000
Deli

»Kaj! Spet podražitev? « boste rekli. No, ne razburjajte se preveč. Podražitev, izjemoma, ni posledica nenasitnosti naše države, torej dviganja ali dodajanja novih davkov.

Tokratna podražitev velja le za Toyoto Yaris z bogatejšim paketom opreme Luna. Z obogatitvijo so avtomobil približali še širšemu krogu kupcev. Ko rečem približali, mislim predvsem s stališča opremljenosti avtomobila.

V avtu so razne napravice, ki predvsem vozniku lajšajo življenje. Tako ga boste po novem lahko odklepali na daljavo, saj ima že serijsko daljinsko osrednje zaklepanje. Ta sistem bedi tudi nad vašo brezbrižnostjo. Tako se ob nenamerni odklenitvi sam zaklene v 30 sekundah, če seveda prej ne opazite zmote.

V avtu vas pričakata v usnje oblečen volan in prestavna ročica. Volan je športne oblike in dobro sede v roke. Za voznike bolj športne narave je vožnja uživaška, saj avto odlikujejo že poznana dobra vodljivost in lega na cesti ter poskočen motor. Na drugi strani pa prestavna ročica delno pokvari razpoloženje. Prestavljanje sicer odlikujejo kratki in natančni gibi ročice, vendar ga spremlja dokaj glasno šklepetanje, ki ga pripisujemo konstrukcijski izvedbi vpetja ročice.

Na daljših vožnjah se sedeži izkažejo za zelo neergonomske, še posebej v ledvenem delu slabo podpirajo hrbtenico.

V primerjavi z izvedbo Terra je v avtu vgrajena boljša avdio naprava s sistemom RDS in štirimi zvočniki.

Radijski sprejemnik je eden slabših, saj se vklopljena postaja velikokrat izgubi, kar postane še opaznejše na poteh zunaj mesta. Nanj se boste morali tudi malo privajati, tipke za upravljanje so namreč razmetane po vsej armaturni plošči.

Med stikali za gretje kljub bogatejši opremljenosti še vedno zaman iščemo tipko za vklop klimatske naprave, ki bo poleti v mestnem vrvežu na razbeljenem asfaltu postala zelo zaželena napravica.

Pri ceni se nekoliko zatakne. Na začetku omenjena podražitev je zaradi omenjenih dodatkov kar občutna. Že v osnovi dokaj drag avto se je tako podražil za dobrih 200 tisočakov, to pa za povprečen slovenski proračun ni ravno drobiž.

Dobre lastnosti avtomobila sicer pretehtajo majhne pomanjkljivosti, vendar je tako opremljen avto mogoče dobiti za dosti manj denarja. Odločitev o nakupu pa prepuščamo vam, navsezadnje ste še vedno vi tisti, ki poznate globino lastnega žepa in svoje želje.

Peter Humar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.200,47 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,6 s
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 69,0 × 66,7 mm - gibna prostornina 998 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 50 kW (68 KM) pri 6000/min - največji navor 90 Nm pri 4100/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,0 l - motorno olje 3,2 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,913; III. 1,310; IV. 1,027; V. 0,850; vzvratna 3,214 - diferencial 4,294 - gume 155/80 R 13 (Bridgestone B 391)
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,6 s - poraba goriva (ECE) 6,8/5,0/5,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 905 kg - dovoljena skupna masa 1335 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 650 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 70 kg
Zunanje mere: dolžina 3615 mm - širina 1660 mm - višina 1500 mm - medosna razdalja 2370 mm - kolotek spredaj 1450 mm - zadaj 1430 mm - rajdni krog 9,8 m
Notranje mere: dolžina 1350-1460 mm - širina 1370/1400 mm - višina 970/900 mm - vzdolžnica 850-1040/510-750/860 mm - posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: normno 205-950 l
Naše meritve
T = 15 °C - p = 1016 mbar - rel. vl. = 73 %
Pospešek 0-100km: 15,6s
1000m z mesta: 37,0s ( 140km/h)
Največja hitrost: 158km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,8m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Ocena
  • Zaradi privlačne oblike Yaris še vedno obrača poglede mnogih mimoidočih, z bogatejšo opremo pa se je zdaj še požlahtnil, vendar se je s tem, na žalost, cenovno nekoliko oddaljil od žepov mnogih Slovencev.

Hvalimo in grajamo
prožen motor
lega na cesti
usnjen volan
daljinsko osrednje zaklepanje
šklepetanje prestavne ročice
ni klimatske naprave
slab radijski sprejemnik
visoka cena za ta velikostni razred