Kakorkoli že ime povezujete z uveljavljenimi terenskimi modelskimi verzijami – pri tem gre bolj za stilsko nadgradnjo. Uspešno, ne rečem.
Ime odzvanja dirkaško. Carrera Panamericana je bila namreč grozljivo naporna dirka (od enega do drugega konca Mehike) po odprtih cestah v 50. letih, ko so bile takšne vztrajnostne dirke popularne. In ker so cestam včasih lahko tako rekli le najbolj nepopravljivi optimisti. Zato so legendarno ime obudili pri znamki Volkswagen (Gospodarska vozila) in ga najprej pripeli Multivanu prejšnje generacije, ki je tako dobil robustno terenski videz in dodatno odmaknjenost od tal (pa tudi štirikolesni pogon po želji).
Priljubljenost te različice so tržniki hitro zapopadli in z novo generacijo Caddyja, zdaj ko je SUV-jevsko oblikovanje modno, je nastala tudi verzija za ta model. Ampak tokrat si oblikovalci in inženirji niso tako belili glav, kaj in kako spreminjati in dodajati. Panamericana je tokrat le opremska opcija, torej strogo gledano paket opreme, s katero je mogoče nadgraditi izbrano modelsko verzijo. Da je videti bolj avanturistično, modno in ja - tudi terensko.
V resnici so seveda dodatne plastične obrobe in razširjeni blatniki ter motno črn zaključek odbijačev seveda tudi praktično uporabni, saj ščitijo avtomobilsko pločevino in lak, ampak oddaljenost od tal ostaja nespremenjena, ravno tako tudi lastnosti podvozja. Odkrito rečeno – s skoraj 18 centimetrov oddaljenosti od tal je že na ravni križancev in blagih terencev, čvrstost in vzdržljivost zagotavljata njegova nosilnost in namenska robustnost.
Ampak kot rečeno – večina elementov v tem paketu, za katerega boste odšteli dobrih 2.700 evrov, je namenjenih udobju in videzu – no, strešne sani so tu le izjema, pa omenjena zaščita, tu so še pedalke iz aluminija, pa zatemnjena stekla, okrasne letve na pragovih, posebno oblazinjenje Pinstripe, multifunkcijski volan, LED-žarometi … skratka cel kup dodatkov. Štirikolesni pogon si lahko dodate sami – ampak to vas bo stalo dobre tri tisočake.
Sicer pa je ta šik Caddy s tem paketom seveda še bolj uporaben kot sicer. Pravzaprav ga sam razumem kot Volkswagnov na novo izumljen švicarski nožek, če spadate med bolj aktivne ljudi, ki še malo stavijo na uporabnost. Najbolje pri tem je, da se ni treba odreči nobenemu elementu limuzinskega udobja. No, nekaj malega kompromisa je že pri udobju, predvsem na krajših grbinah – pa še to je mogoče umiriti z manjšimi platišči in udobnejšimi pnevmatikami (testni je bil na težkih osemnajsticah). Tistega nekaj nenevarnega nagibanja v zavoju (še vedno manj kot pri konkurenci) pa pač vzamete kot čar vožnje kombijevskih modelov.
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 40.076 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 23.599 € |
Cena testnega modela s popusti: | 40.076 € |
Moč: | 90kW (123 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,4 s |
Največja hitrost: | 186 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 90 kW (123 KM) pri 2.750–4.250/min – največji navor 320 Nm pri 1.600–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG. |
Zmogljivost: | največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (NEDC) 5,2 l/100 km, izpust CO2 137 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.732 kg – dovoljena skupna masa 2.250 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.500 mm – širina 1.855 mm – višina 1.832 mm – medosna razdalja 2.755 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 191–2.556 l |