Računalniški program Fotoshop in urna roka našega skenerista Primoža sta Caddyja Maxija še podaljšala. Naredili smo tisto, kar so pri Volkswagnu že storili: Caddyja smo 'nategnili'. Vokswagen bolj diskretno, mi pa očitno. Naj se vidi!
Volkswagen Naj bo jasno: takega Caddyja, kot ga vidite na fotografiji, ni. Če pa želite, da bo taka zverina kraljevala v vaši ulici, morate vsaj v Ameriko.
Tam so znani po predelavah različnih avtomobilov in kar tekmujejo v tem, kateri ima večjega. No, če jim boste dejali, da bi radi podaljšali Caddyja Maxija, vas bodo sicer debelo pogledali, toda če so profesionalci, bodo le skomignili z rameni in dejali: »Okej, mister.«
Strategi pri Volkswagnu so očitno sprevideli, da je na trgu potreba po večjem avtomobilu, kot je njihov Caddy, zato so inženirje in tehnike poslali v proizvodnjo, kjer naj bi poskrbeli za več prostora v že tako prostornem Caddyju. In nastal je Caddy Maxi, podaljšana različica konservativno oblikovanega avtomobila, namenjenega vsakodnevnim družinskim selitvam.
Vendar, Nemci niso prvi, še manj edini, ki mobilnemu družinskemu življenju namenjajo več centimetrov. Po tem sta najbolj poznana Seat Altea XL in Renault Grand Scenic, k tej druščini pa lahko prištejemo še (manjšega) Grand Modusa.
Tisti, ki ste v šoli vedno sedeli v prvi vrsti in vam je to v zrelih letih prišlo v navado, boste sedeli v znanem okolju. Caddy Maxi ni v prednjem delu prav nič drugačen, kot smo ga navajeni.
Poudarimo lahko le razkošje odlagalnih površin, saj so mu namenili predalnik v armaturni plošči, večjo luknjo v vratih, priročno mesto med prednjima sedežema in veliko odlagalno površino v avtomobilskem podstrešju (torej nad glavama prednjih potnikov). Če ste v življenju malce raztreseni, boste imeli z iskanjem denarnice, telefona in ABC-ja (še dobro, da prihajajo vinjete) kar nekaj težav.
Nato pa stopimo v drugo vrsto. Dostop je zaradi velikih drsnih vrat, ki so jih namestili na vsako stran avtomobila, preprost. Tudi s prostorom za glave in noge potnikov v drugi vrsti ne bo težav ? sam sem s svojimi 180 centimetri zlahka migal z glavo med poslušanjem priljubljene melodije iz radijskega sprejemnika in tudi nogi sem lahko pri dolgotrajnejši vožnji malce razmigal.
Potnikom, varno skritim za temnimi šipami (dodatna oprema, vredna vsakega evra, sploh če imate doma majhne otroke, ki v avtomobilu po navadi spijo! ), so namenili majhna drsna okna.
Drsna vrata so oblikovalcem pustila le malo manevrskega prostora, zato je izbira drsnih oken logična, vendar pa sta ti tako majhni, da imaš v drugi vrsti občutek, kot da si v ječi.
Veliko boljši razgled imajo potniki na zadnjih dveh sedežih, saj je začetek karoserijskega dela razmeroma nizko, toda ti potniki nimajo možnosti odpiranja oken. Čeprav se tu sedi slabše kot v prvi vrsti, bo ? verjeli ali ne ? tudi odrasel človek razmeroma udobno preživel krajšo vožnjo.
Bo pa zaradi boljšega razgleda tretja vrsta prav gotovo najljubša otrokom, ki ne bodo imeli velikih težav pri dostopu na prtljažna sedeža. Šesti in sedmi sedež nimata možnosti, da bi se zložila v dno avtomobila, se ju pa lahko odstrani, kar sicer ni najbolj preprosto opravilo.
Osnovni prtljažnik se lahko tako poveča s 530 na zavidljivih 1.350 litrov, in to je – to nam lahko verjamete – več kot dovolj tudi za selitev narodov med počitnicami. Prednost velikih zadnjih dvižnih vrat, ki so hkrati tudi težka za zapiranje in odpiranje, in visokega stropa je ta, da lahko položite v prtljažnik otroško kolo ali voziček, ne da bi morali odstranjevati gume ali zlagati prvo prevozno sredstvo vašega otroka.
Na testu smo imeli dvolitrski TDI s kar 103 kilovati oziroma 140 'konji'. Mogoče se vam bo zdelo, da za tako konjušnico največja hitrost 186 km/h ali pospešek 11, 1 sekunde od nič do 100 km/h ni tak uspeh, a praksa pokaže drugo plat.
Motor je (tudi zvočno) uglajen, kljub izdatni masi izvrstno dopolnjuje avtomobil in na splošno razvaja z navorom ter razmeroma majhno porabo goriva. Z normalno vožnjo boste porabili okoli devet litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, kar gre pripisati tudi dobremu šeststopenjskemu ročnemu menjalniku.
Tako motor kot tudi menjalnik sta stara znanca s Volkswagnovih polic, zato si podrobnejše razlage pač ne zaslužita. Dovolj je vedeti, da v Caddyju Maxiju odlično opravljata svoje delo.
Če imate občutek, da je Caddy Maxi bolj transportna mula kot jahalni konj, potem se motite. Kakovost izdelave je solidna in za volanom ne boste imeli občutka, da se vozite v vozilu s tako veliko prostornino. Caddy Maxi se v ovinkih ne nagiba, vendar podvozje še vedno solidno požira vse luknje, v notranjosti je dobro zvočno izoliran, položaj za volanom pa je – volkswagnovsko – dober. Torej, naslov ne namiguje na prevaro, temveč na podaljšanje za naše razmere velikega avtomobila, ki že hodi v zelje Caravelli in Multivanu.
Aljoša Mrak, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.156 € |
Cena testnega modela: | 28.435 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,1 s |
Največja hitrost: | 186 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.968 cm? – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55/R16 H (Dunlop SP Sport 01). |
Zmogljivost: | največja hitrost 186 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,1 s - poraba goriva (ECE) 7,8/5,6/6,4 l/100 km. |
Voz in obese: | limuzinski kombi – 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojnii prečni vodili, stabilizator - zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 12,2 m – posoda za gorivo 60 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.827 kg – dovoljena skupna masa 2.360 kg. |
Prtljažnik: | 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) |
(T=25 °C / p= 1.210 mbar / rel. vl.: 29 % / Gume: 205/55/R16 H (Dunlop SP Sport 01) / Stanje števca: 6.788 km) | |
Pospešek 0-100km: | 11,5s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 125km/h) |
1000m z mesta: | 33,2s ( 157km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,7/12,3s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,5/13,0s |
Največja hitrost: | 185km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 8,0l/100km |
Najvišja poraba: | 10,2l/100km |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 41m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 67dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
S Caddyjem Maxijem v domači ulici ne boste kraljevali z najlepšim, boste pa prav gotovo med tistimi, ki zasedajo največ prostora. Premalo drzna oblika notranjosti ne moti, saj je ergonomija okolja pisana na kožo sedmim potnikom. Prav tako vas bosta navdušila motor in menjalnik, manj pa cena in opremljenost.
-
Zunanjost (11/15)
Ni najlepši, je pa skladen in dobro narejen.
-
Notranjost (110/140)
Veliko prostora, bogata založenost s predalčki, dobra ergonomija.
-
Motor, menjalnik (36 /40)
Dobra kombinacija zmogljivega turbodizelskega motorja in šeststopenjskega menjalnika.
-
Vozne lastnosti (73 /95)
Udobno podvozje, nekaj več občutljivosti za bočni veter, dolgi gib stopalke za sklopko.
-
Zmogljivost (26/35)
103 kilovati poskrbijo za zmogljivosti, ki se jih ne bi sramovali niti športniki.
-
Varnost (40/45)
Dobra, vendar ne vrhunska opremljenost. Za kaj več je treba pobrskati med dodatno opremo.
-
Gospodarnost
Ni najcenejši, se pa zato lahko pohvali s skromno žejo in dobro ceno, ko je rabljen.