Volkswagen Golf 1.9 TDI

11. 7. 2002
Deli

Kaj novega lahko pravzaprav sploh še napišemo o avtomobilu, ki je na trgu že skoraj polnih pet let? Malo. Še posebej če je to družinski (beri: petvratni) VW Golf, srebrne barve in z dizelskim motorjem, vgrajenim v nosu.

Da je na naših cestah ogromno Golfov, sem vedel, da je veliko srebrnih, tudi, toda da jih je toliko, pa nisem niti slutil. Res je, kar pravijo: ko sedeš v določen model avtomobila, postaneš na vse njemu podobne še nekoliko pozornejši. To sem opazil že prvi dan, ko sem na nekajkilometrski poti proti domu opazil pet podobnih Golfov. No, skupaj z lastniki srebrnih Golfov pa smo vrh zagotovo dosegli še istega tedna, v soboto zjutraj, ko smo se kar trije (en za drugim) peljali v koloni proti gorenjski avtocesti.

Konfekcija! Na to pomisliš v prvem trenutku. Toda ker že sediš v takšnem avtomobilu, kmalu pomisliš še na ljudi, njihove prihranke, ceno avtomobila in na vse, kar ponuja Volkswagen Golf. Da je simbol povprečnega slovenskega avtomobila, ne moremo zapisati, ker ga Clio v zadnjih letih krepko prehiteva po številu prodanih, mu pa kljub temu trdno sledi. Povsem razumljivo.

Razmerje med zunanjimi merami in prostornostjo potniške kabine je slovenskim družinam pisano na kožo. Golf je ravno prav velik, da se z njim lahko tudi štirje odrasli odpravijo na daljšo pot, in ravno prav majhen, da ni prevelik za v mestna središča. Le njegova oblika ni več tredovska. V zadnjem letu so namreč Peugeot 307, petvratni Fiat Stilo, Honda Civic in Toyota Corolla postavili povsem nova merila v tem razredu, ki pa jim Golf s svojo obliko žal ne sledi več.

Toda v istem hipu lahko pomislimo na njegovo motorno paleto: ta obsega devet bencinskih in šest dizelskih motorjev. Tako širokega izbora agregatov najverjetneje ne boste našli pri nobenem od njegovih tekmecev. Tudi kakovost izdelave je na precej zavidljivi ravni. Kako tudi ne, saj Golf, kot smo zapisali v uvodu, izdelujejo že skoraj polnih pet let. No, še toliko bolj pa preseneti precej širok spisek dodatne opreme.

Čeprav je testni Golf s svojo zunanjo obliko deloval nadvse družinsko, je bilo voznikovo delovno okolje ukrojeno precej športno. Nekaj tega pričarajo že merilniki, modro osvetljeni, svoje pa so k temu dodali še trikraki v usnje oblečen volanski obroč ter športno oblikovana prednja sedeža. In ker Golf z lego in vodljivostjo nikoli ni imel večjih težav, z zmogljivostjo turbodizelskih motorjev pa prav tako ne, je takšna kombinacija lahko za nekoga precej posrečena.

Motor sicer po svoji moči sodi skoraj povsem v dno ponudbe med turbodizelskimi motorji, toda vožnja z njim je po zaslugi velikega navora kljub temu lahko presenetljivo dinamična, predvsem pa nadvse varčna. In če pomislimo, da lahko nekaj športnosti ob tem pričara še notranjost, je takšen Golf marsikateri mladi družini, predvsem pa mlademu očku precej pisan na kožo.

Kot smo že zapisali: Volkswagen Golf sicer s svojo obliko in morda s serijsko všito varnostjo resda ne sledi več najnovejšim trednom, nekateri pa bi k temu dodali še, da njegova cena v primerjavi s tekmeci morda ni najvabljivejša. Toda Golf je za večino še vedno VW Golf.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 15.859,29 €
Cena testnega modela: 18.329,08 €
Moč: 74kW (101 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1896 cm3 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1800/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,3 s - poraba goriva (ECE) 6,8/4,3/5,2 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1216 k
Zunanje mere: dolžina 4149 mm - širina 1735 mm - višina 1444 mm - medosna razdalja 2511 mm - rajdni krog 10,9 m1184 l
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l -
Prtljažnik: (normno) 330
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,9s
1000m z mesta: 32,9s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0 (IV.)s
Največja hitrost: 192km/h ( V.)
Najmanjša poraba: 6,7l/100km
poraba na testu: 7,4 l/100km
Ocena
  • Zadnje leto je bilo za Volkswagnovega Golfa zagotovo težko. Na ceste je zapeljalo kar nekaj povsem novih tekmecev, katerim Golf s svojo obliko pač ne more več slediti. Toda hkrati je treba priznati, da pri kakovosti izdelave v primerjavi s svojimi tekmeci nikakor ne zaostaja, še manj pa pri pestrosti motorne palete. Še posebej ko imamo v mislih turbodizelske motorje. Tu Golf še vedno pošteno prekaša vse svoje tekmece.

Hvalimo in grajamo
dovolj zmogljiv motor
majhna poraba goriva
kakovostna izdelava
vrednost na trgu rabljenih vozil
trikraki volanski obroč (s spiska doplačil)
oblika ne sledi več najnovejšim trendom
preveliko število podobnih modelov na naših cestah (izgubjanje lastnikove identitete)
monotona notranjost
(pre)majhno desno zunanje ogledalo