Volkswagen Multivan T6 Comfortline 2.0 TDI

Šesta generacija priljubljenega Volkswagnovega kombija že nekaj časa ni samo to. Je avto, poslovna limuzina in multipraktik za vse, ki jim v življenju nikoli ni dolgčas.

Prenesi PDF testa
Volkswagen Multivan T6 Comfortline 2.0 TDI (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
3. 4. 2016

Ko rečemo, da Multivan ni kombi, mislimo zelo resno. Zakaj? Preprosto, ker se pelje kot velika poslovna limuzina, a prostora in udobja ponuja še vsaj dvakrat več. Zato mu ne zamerimo zasoljene cene, saj ni navaden kombi, na katerega so z notranje strani privijačili poceni panele, da se skrije neugledna kovinska konstrukcija. Ne, tega res ne boste našli v njem. Že četrta in potem peta generacija Transporterja s to oznako sta postavila mejnike v avtomobilski industriji in od tega predhodnega poglavja je minilo že dobrih deset let.

Pa navzven sploh ni videti tako zelo drugačen kot recimo T5. Okej, popravili so masko, da je zdaj bolj moderna in v skladu s Volkswagnovimi oblikovalskimi potezami, tu je zdaj že kar nepogrešljiva LED-tehnologija v žarometih, in če odmislimo kakšno letvico, malo spremenjeno linijo in kakšno režo več tu in nekje drugje manj, je to pravzaprav vse. Vsaj na prvi pogled. Bah, brez zveze?! Kar mislite si, še kako premišljeno so se lotili tega. Volkswagen namreč odlično izvaja strategijo, da je bolje od revolucionarnih sprememb pri oblikovanju boljša evolucija. Zato so njihovi avtomobili morda manj kričeči in bleščeči, toda človeku se kljub temu vtisnejo globoko v podzavest.

Pa še nekaj je, s tem poskrbijo, da ne prihaja do velikih napak pri konstrukciji ali okvar. To potrjujejo tudi statistike okvar, ki kljub temu da so prisotne, vseeno postavljajo Volkswagnovega Transporterja na najvišje mesto po zanesljivosti. Morda še eden od glavnih podatkov: Muti-van neverjetno dobro drži ceno, ko govorimo o rabljenih avtomobilih. Le malo je takšnih, ki ta malo izgubijo pri svoji vrednosti v petih ali desetih letih. Zato je vsekakor pametna naložba, če že vlagate v pločevino na kolesih. Če ne verjamete, samo pokukajte na spletne portale z rabljenimi avtomobili: in to velja tako doma kot drugod po Evropi. Ampak samo ime se ne more obdržati na vrhu, če ni spodaj podlage, če ni temelja za to.

Zato nas je seveda zelo zanimalo, ali je Multivan T6 še vedno tako prepričljiv. Z eno besedo: je! Kolega Saša se je denimo odpeljal do bavarske prestolnice in nazaj in je nameril porabo dobrih sedem litrov na 100 kilometrov, pri čemer ne smemo pozabiti dveh pomembnih dejstev. V višino meri 195 centimetrov (ja, odlično igra košarko) in je bil po vrnitvi domov tako spočit, da bi lahko še enkrat peljal v München in nazaj. Čeprav ga ni poganjal najmočnejši motor, ampak dvolitrski dizel, ki je zlata sredina po moči, ko pogledamo seznam motorjev, torej s 110 kilovati oziroma 150 'konji', je v njem dovolj iskrivosti za dinamično potovanje in se ne zadiha v klanec, ko mora premakniti svoji dobri dve toni mase.

Res je osupljivo, kako dobro se Multivan pelje. Dolga medosna razdalja poskrbi, da ni neprijetnega pozibavanja in tresljajev, ki jih sicer občutimo šele na daljših potovanjih. Avto natančno in mirno sledi ukazom izza avtomobilsko prijetnega večopravilnega volana in visoko nasajenega voznikovega sedeža, ki ponuja izjemen pregled. Pri pretiravanju svoje naredi elektronika, ki nežno opozori, kje je meja, in vozniku zagotovi dober povratni občutek, kaj se dogaja pod kolesi. Tudi zaradi izbrane dodatne opreme ali natančneje prilagodljivega podvozja DCC. A z luksuza še ni konec: kakšni sedeži, vau! Redkokje imajo tako udobne naslanjače v dnevni sobi, kot jih ima ta avto. Kombinacija usnja in alkantare ter gretje v mrzlih jutrih resnično poskrbijo za vašo zanjo plat in spočit hrbet, ko pridete na cilj. O zadnjih sedežih bi lahko spisali pol revije o tem, kako so prilagodljivi in z vodili v tleh dopuščajo zelo natančne številne prilagoditve. Pa vam zato ni treba hoditi na fitnes in trenirati mrtvega dviga. Dokler boste pustili prednja dva potniška sedeža in zadnjo klop v njihovih tirih, je pomikanje naprej in nazaj tako lahko, da ga opravi tudi otrok ali zelo brhka gospodična, ki kot radi pravimo, s posteljo vred ne tehta več kot 50 kilogramov.

No, če pa bi jih želeli jemati ven, pa le pokličite tiste bolj ta močne prijatelje, saj en sedež tehta ravno tu nekje kot omenjena deklina. Za odstranitev zadnje klopi pa pokličite še sosede, kajti to ni opravilo za dva povprečno močna dedca, ampak za štiri. Pod vsakim sedežem boste sicer našli velik plastični predal za drobnarije, kamor lahko otroci na primer pospravijo najljubše igrače, prednji par sedežev se lahko tudi zasuka s potegom ročice za 180 stopnj in namesto naprej gledate nazaj in se lahko v miru pogovarjate s potniki na zadnji klopi.

Čisto enostavno je ta potniški prostor lahko tudi mini konferenčna soba, kjer izpeljete sestanke ali predstavitve med sodelavci kar med potjo na naslednji sestanek. Pa če vas bo ob vstopu v avto kdo vprašal, ali se naj sezuje in kje lahko natakne copate, ne bodite presenečeni. Stenske obloge, detajli, kakovost materialov in mehak tepih na tleh resnično zagotavljajo udobje domače dnevne sobe. A po drugi strani fina notranja oprema pomeni tudi, da je treba na notranjost bolj paziti. Za družine z majhnimi otroki, ki razmišljajo o takšnih avtomobilih, toplo priporočamo dodatni gumijasti tepih, kjer se umazanija ne pozna in zažre v tkanino tako kot tu. Za udobno pot skrbi tudi odlična klimatska naprava Climatic, saj si lahko vsak potnik nastavi svojo želeno mikroklimo.

Težav, da je spredaj prevroče, zadaj pa mrzlo, nismo zaznali, ampak ravno obratno, temperatura se lahko zelo natančno nastavi v celotni notranjosti. To je le še ena od lastnosti, ki navdušuje, tako kot komfortna armaturna plošča, kjer lahko izbirate menije z gumbi od velikem LCD-zaslonu ali pa kar z ukazi s tega zaslona, ki je seveda občutljiv na dotik. Veliko pa lahko voznik opravi še s premikanjem palcev na levi in desni roki, ko drži volanski obroč. Pa pomagal vozniku še ni konec. Poleg radarskega tempomata, ki ni zahteven za uporabo in deluje natančno, je tu še samodejno prilagajanje dolžine snopa luči in pomočnik za zaviranje v sili. Mutivan T6 Comfortline je pravzaprav podaljšan, povečan in razširjen Passat, ampak z bistveno več prostora in udobja.

Kdor ceni udobje in svobodo, ki jo ponuja kombi, a se ne želi odreči prestižu med potovanji, bo v Multivanu našel zelo zanimivo alternativo za obogatitev voznega parka. Glede na to, kar ponuja, je jasno, da cena seže kar precej visoko. Osnovni Multivan Comfortline bo vaš za dobrih 36 tisočakov, točno tak, ki je imel bogat nabor opreme, pa dobrih 59 tisočakov. Ni malo, ampak to je v resnici prestižna poslovna limuzina za gospode s kravato, ki jo za konec tedna snamejo in se odpeljejo z družino na izlet ali na smučanje v mondena alpska letovišča.

Slavko Petrovčič foto: Saša Kapetanovič

Volkswagen Multivan T6 Comfortline 2.0 TDI

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 36.900 €
Cena testnega modela: 59.889 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Garancija: 2 leti ali 200.000 km splošne garancije, neomejena mobilna garancija, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na Servisni interval na 20.000 km ali eno leto. km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.299 €
Gorivo: 7.363 €
Gume (1) 1.528 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 20.042 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 9.375 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 43.087 € (strošek na km: 0,43 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 95,5 × 81,0 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.250 – 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 340 Nm pri 1.500–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,778; II. 2,118; III. 1,360; IV. 1,029; V. 0,857; VI. 0,733 – diferencial 3,938 – platišča 7 J × 17 – gume 225/55 R 17, kotalni obseg 2,05 m.
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,2–6,1 l/100 km, izpust CO2 161–159 g/km.
Voz in obese: limuzinski kombi – 5 vrat – 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2.023 kg – dovoljena skupna masa 3.000 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.904 mm – širina 1.904 mm, z ogledali 2.250 mm – višina 1.970 mm – medosna razdalja 3.000 mm – kolotek spredaj 1.904 – zadaj 1.904 – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.080 mm, sredina 630–1280 mm, zadaj 490–1.160 mm – širina spredaj 1.500 mm, sredina 1.630 mm, zadaj 1.620 mm – višina nad glavo spredaj 939–1.000 mm, sredina 960 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, srednji sedež 480 mm, zadnji sedež 480 mm – prtljažnik 713–5.800 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 70 l.

Naše meritve

T = 2°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental VancoWinter 225/55 R 17 C / stanje kilometrskega števca: 15.134 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 10,2s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,8 s/12,8s ((IV./V.))
Prožnost 80-120km/h: 12,1 s/17,1s ((V./VI.))
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 80,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena skupaj (333/420)
  • Med prestižnimi kombiji je to vrh ponudbe pri VW. Ponudi ogromno udobja, varnosti in predvsem izjemno veliko uporabnosti. Potniški prostor si lahko enostavno in hitro prilagajate željam in potrebam. Iz družinskega avta se v trenutku spremeni v luksuzni poslovni shuttle.

  • Zunanjost (14/15)

    Značilna oblika je še vedno moderna in v tej izvedbi zelo elegantna.

  • Notranjost (109/140)

    Navdušijo izjemna prilagodljivost, prostornost in detajli, ki naredijo vožnjo udobno.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Motor je povsem kos nalogi, porabi malo in je dovolj poskočen, čeprav ni najmočnejši iz ponudbe.

  • Vozne lastnosti (52 /95)

    Na trenutke smo pozabili, da vozimo kombi, a ga vseeno izdajo zajetne mere.

  • Zmogljivost (25/35)

    Glede na svoj razred je presenetljivo poskočen.

  • Varnost (35/45)

    Varnostnih pomagal je kot v poslovni limuzini višjega razreda.

  • Gospodarnost (44/50)

    Ni poceni, sploh ob pogledu na cene dodatne opreme, prepriča pa z nizko porabo in pregovorno dobrim ohranjanjem cene.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
motor, podvozje
uporabnost in prilagodljiv potniški prostor
višji položaj za volanom
oprema
asistenčni sistemi
kakovost materialov in izdelave
dobro ohranja vrednost
cena
cena dodatne opreme
občutljiva notranjost
težki sedeži in zadnja klop