Volkswagen Passat 2.0 TDI DPF DSG Highline

29. 3. 2007
Deli

Če je Passat že na vrhu seznama želja, bo tudi po preizkusni vožnji ostal tam. Preveč 'sede' v roke . .

Ta Passat se je tu pojavil zaradi motorja; pa ni nov, le nadgrajen je. Že nekaj časa ga poznamo s 140 'konji', zdaj pa so ga toliko spremenili, da zmore razviti tudi 170 'konj', kar se pravzaprav najbolj pozna navoru. Povečane zmogljivosti se seveda dobro občutijo prek celotnega delovnega območja, okrog 2.000 vrtljajev ročične gredi pa ta motor, gledano iz te karoserije, kar razganja od navora. Kombinacija s 'samodejnim' menjalnikom DSG se zato zdi smotrna, da sunkovitost motorja kompenzira samodejna sklopka.

Kdor se v Volkswagnu odloča za DSG, lahko pričakuje troje: da se bo znebil dodatne, nezanemarljive vsote denarja, da ne bo pod volanskim obročem stopalke sklopke s tipičnim dolgim gibom (od tod tudi boljši položaj za volanom) in da mu ne bo treba prestavljati, če ne bo pri volji. DSG po vzoru klasičnih samodejnih menjalnikov ponuja dva programa pretikanja, a mora biti voznik prav v kombinaciji s tem motorjem in to karoserijo previden: zaradi navora se zdi, kot da mu bolje pristaja delovanje v gospodarnem načinu (D), ampak v tem načinu ostaja tista neljuba lastnost, da po odvzetem plinu čez nekaj trenutkov navor ni takoj na voljo. V športnem načinu je v tem primeru navor prej na voljo.

Tako ali drugače, besedi 'navor' se je pri opisu tega motorja težko ogniti. Ne glede na program pretikanja je namreč navora toliko, da že v blagem ovinku pri polnem plinu notranje kolo zdrsne vse do hitrosti kakih 100 kilometrov na uro, odvisno seveda tudi od podlage, se pa kljub turbodizlu ni težko opredeliti, da je takšen Passat precej športen. Njegove lepe lastnosti pa se nadaljujejo: že sam po sebi je dober avtomobil, s tem motorjem tudi zmeren pri porabi (sploh glede na zmogljivosti), lepo in lahkotno se pelje, je (sploh z dano opremo) med 'ljudskimi vozili' že lepo prestižen, a hkrati prostoren. In že kar velik.

Takole opremljen ima odlične sedeže, dobro oprijemljive, neutrujajoče in s prijetno kombinacijo usnja in semiša, ima podaljšljiv prtljažnik (plus luknjo za smuči), veliko prostora za drobnarije, dvojne senčnike, enega najboljših potovalnih računalnikov, a tudi vse izrazitejšo slabost: ceno. Najmanj 32.439 evrov je treba odšteti zanj s to mehaniko in tem paketom opreme, prav tak pa je bil vreden že 37.351 evrov!

In prav to utegne biti tisto, zaradi česar se marsikateri kupec po začetni zagretosti ohladi. In vpraša: »Imate morda tudi kaj podobnega, a cenejšega? «

Vinko Kernc

Foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 32.439 €
Cena testnega modela: 37.351 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,5 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.968 cm3 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.200/min - največji navor 350 Nm pri 1.750-2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama - gume 235/45 R 17 V (Dunlop SP Winter Sport 3D M+S).
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,5 s - poraba goriva (ECE) 8,0/5,0/6,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.479 kg - dovoljena skupna masa 2.090 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.765 mm - širina 1.820 mm - višina 1.472 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: 565 l
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1001 mbar / rel. vl.: 60 % /Stanje km števca: 23.884 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,0s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 175km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,5/11,0s
Prožnost 80-120km/h: 9,0/11,1s
Največja hitrost: 220km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Lahko bi bil zelo univerzalen Passat: ker je lahko uglajen in športen, z motorjem in z opremo. Tudi velikostna številka se zdi kar prava. Le cena je lepo zasoljena.

Hvalimo in grajamo
motorni navor
poraba glede na zmogljivosti
položaj za volanom
sedeža
cena
drobni tresljaji motorja
na trenutke preveč sunkovit motor