Podaljšani test: Volkswagen Passat GTE

4. 11. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Volkswagen Passat piše že kar 41-letno zgodovino, v tem času pa se je zanj odločilo že, reci in piši, kar 22 milijonov kupcev. Ampak večina Passatov ima dizelski motor in težave, imenovane Dieselgate, so ugled dizelskih motorjev močno načele.

Dizelski motorji že tako niso, tudi če v resnici dosegajo tisto, kar obljubljajo tovarne, ravno ekološka rešitev, dvom o uradnih podatkih (pa ne le pri Volkswagnu) pa jih je postavil v še bolj slabo luč.

Na srečo so pri Volkswagnu tudi pri Passatu že pred razmahom Dieselgata ponudili alternativo. In kot se je izkazalo na našem nekajmesečnem druženju z njo, zlahka nadomesti (in še več) primerljivo zmogljivega dizla – priključnohibridnega Passata GTE.

Po vzoru manjšega Golfa GTE sestavljata hibridni sistem v Passatu GTE 1,4-litrski turbobencinski motor, ki zmore 115 kilovatov oziroma 166 'konjev', ter elektromotor s 115 'konji'. Sistemska moč: Passat GTE se ponaša s 160 kilovati oziroma 218 'konji'. Še bolj navduši 400 njutonmetrov navora, in če vemo, da je električni navor na voljo praktično takoj, je povsem logično, da govorimo o zmogljivem avtomobilu, in ne povprečno hitrem hibridu.

Zato se bo v prometu zlahka kosal z močnejšimi različicami dizlov v Passatu (razen najzmogljivejše), ob tem pa v povprečju porabil enako ali manj goriva – odvisno od tega, kakšna je uporaba. Če boste veliko na avtocesti, bo poraba med šestimi in sedmimi litri (pri kakšnih visokohitrostnih potovanjih po Nemčiji pa še višja), če boste večinoma v mestu, pa bo poraba natanko – nič. Ja, tudi nam se je zgodilo, da po nekaj dni nismo doživeli, da bi se zagnal Passatov bencinski motor.

Litij-ionske baterije lahko shranijo za 8,7 kilovatne ure električne energije, kar je dovolj, da se lahko s Passatom GTE samo na elektriko peljemo okoli 35 kilometrov (tudi v hladnih dneh) – če ste varčni in ujamete pravi ritem mestne in obmestne vožnje, pa se da doseči še nekaj več. Baterije se na klasični hišni vtičnici napolnijo v največ dobrih štirih urah, na primerni polnilni postaji pa traja polnjenje zgolj 2 uri in pol. In ker smo Passata GTE (večinoma) redno priklapljali tako doma kot v službeni garaži (in ob tem opazili, da je njegov sistem za nastavljanje časa polnjenja in pregretja avtomobila skregan z logiko, in ne dovoljuje, da bi oboje nastavljali ločeno), so za večino testnega povprečja (to se je ustavilo pri 5,2 litra) krivi prav hitri avtocestni kilometri. Povprečje normnega kroga (opravljenega v zimskem mrazu in z zimskimi gumami) se je ustavilo malo višje kot pri Golfu GTE (3,8 v primerjavi s 3,3 litra), a še vedno nižje kot pri dizelskih različicah Passata, s katerimi smo ga prevozili. In kot rečeno: če živite nekje v okolici delovnega mesta (recimo tja do 30 kilometrov) in imate na obeh straneh dnevne vožnje možnost polnjenja, se boste vozili praktično zastonj!

Da je oprema (vključno z digitalnimi merilniki in kupom varnostnih dodatkov) bogata, ni treba posebej razlagati, pohvalno pa je tudi, da je Passat GTE cenovno zelo blizu dizelskemu Passatu: po odšteti subvenciji je razlike komaj za kakega tisočaka ...

Zato lahko – še posebej, ker je Passat GTE na voljo tudi kot Variant – lahko mirno zapišemo, da je tak GTE skriti adut v ponudbi Passatov: kot ustvarjen za tiste, ki si želijo avtomobila, ki je ekološki, a še niso pripravljeni na skok v popolnoma električne avtomobile – še posebej, ker teh v Passatovi velikosti (in za normalno ceno) tako ali tako praktično ni.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 42.676 €
Cena testnega modela: 43.599 €
Moč: 160kW (218 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.684 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min. Elektromotor: nazivna moč 85 kW (116 KM) pri 2.500 – največji navor n.p. Sistem: največja moč 160 kW (218 KM), največji navor n.p. Baterija: Li-ion, 9,9 kWh
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 235/45 R 18 – (Nokian WRA3).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – največja hitrost električno n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 1,8–1,7 l/100 km, izpust CO2 40–38 g/km – električni doseg (ECE) 50 km – čas polnjenja baterije 4,15 h (2,3 kW), 2,5 h (3,6 kW).
Voz in obese: prazno vozilo 1.722 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.767 mm – širina 1.832 mm – višina 1.441 mm – medosna razdalja 2.786 mm – prtljažnik 402–968 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = -8 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.444 km
Pospešek 0-100km: 7,7s
402m z mesta: 15,8s ( 154km/h)
poraba na testu: 5,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 3,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB