Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI - Mali T

19. 2. 2020 | Dušan Lukič
Deli

Kako pri Volkswagnu veste, da gre za križanca, ne da bi avto videli? Preprosto, njegovo ime se začne na T.

Najviše je seveda Touareg, potem pa navzdol sledijo Tiguan Allspace, Tiguan, T-Roc in najmanjši T, T-Cross. In to, da je majhen, v svetu gneč na cestah, premajhnih parkirnih prostorov in hitrega življenja ni slaba lastnost. Nasprotno: 4,1 metra dolgi T-Cross je v mestni gneči kot doma, hkrati pa njegova notranja zasnova, značilna za križance (višje in nekoliko pokončnejše sedenje) omogoča, da je še vedno dovolj prostoren za družinsko uporabo.

Na našem podaljšanem testu bomo nekaj mesecev ’mučili’ pogonsko osnovnega, opremsko pa najviše postavljenega, a z doplačilno opremo prav nič založenega T-Crossa. To pomeni litrski TSI s 85 kilovati oziroma 115 ’konji’, šeststopenjski ročni menjalnik, prednji pogon in opremo Style. Ta je sama po sebi kar bogata: dvoconska klimatizacija, odlični LED žarometi, parkirni sistem, aktivni tempomat (ki zaradi ročnega menjalnika ne deluje do ustavitve, če bi izbrali avtomatika, pa bi), sistem za ohranjanje voznega pasu (ki deluje pri hitrosti nad 60 kilometrov na uro), vzdolžno pomična zadnja klop … Seznam je za osnove udobnostne in varnostne potrebe dovolj bogat in na seznamu doplačil je bila le rdeča barva.

A priznamo: če bi lahko odkljukali še nekaj okenc pri dodatni opremi, bi bila cena namesto 20 tisočakov za približno tisočaka višja. Dodali bi namreč paket Travel (v njem so digitalni merilniki, kamera za vzvratno vožnjo, senzor za dež in samodejno senčenje notranjega ogledal), sistem App-Connect (da bi sicer dober informacijsko-zabavni sistem dobil še Apple CarPlay in AndroidAuto) in pametni ključ. Skupaj tisočaka in sto evrov, pa bi bil tale mali T res popoln.

Kaj pa pogonska tehnika? Litrski turbobencinec se je med prvima tisočakoma kilometrov izkazal za dovolj zmogljivega, da voznik nima občutka, da je avto podhranjen tudi na avtocesti, pa tudi za dovolj varčnega. Večina omenjenih kilometrov je bila namreč narejena na avtocesti ali v mestu, torej v razmerah, najbolj neugodnih za porabo goriva, saj je bilo umirjene vožnje po regionalkah le za vzorec. Poraba se je kljub temu po­vzpela le nekaj nad sedem litrov, kar je za dober liter in pol več, kot je znašala na normnem krogu (pet litrov in pol). Upamo si zapisati, da bo večina voznikov imela porabo nekaj nad šestimi litri. Ob tem je motor v nižjih in srednjih vrtljajih prijetno tih, kar zmanjšuje utrujenost na daljši vožnji – podobno velja tudi za udobna športna prednja sedeža (serijska) in nastavitve podvozja, ki so takšne, da na pregovorno slabih slovenskih cestah žive vsebine T-Cross ne muči.

Seveda se je podaljšanotestna pot tega T-Crossa pri nas šele dobro začela in bo vtisov, potem ko bo za njegov volan sedlo več voznikov in zelo različnih razmerah, več (in morda bomo našli tudi kak minus). A prvi vtis, ki ga je pustil najmanjši Volkswagnov T, je vsekakor pozitiven

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 20.731 €
Cena osnovnega modela s popusti: 20.543 €
Cena testnega modela s popusti: 20.731 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9 l/100l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 360 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 832 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000–5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 112 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.250 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.108 mm – širina 1.760 mm – višina 1.584 mm – medosna razdalja 2.551 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: prtljažnik 455–1.281 l