Volkswagen Touran 1.4 TSI Traveller

12. 10. 2006 | Dušan Lukič
Deli
Volkswagen Touran 1.4 TSI Traveller

Z avtom (in več potniki) na daljšo pot? Torej potrebujete: prostor, udobje, dober avdiosistem in motor, ki na poti ne bo osušil vaše denarnice.

V prvih treh točkah se Touran dobro odreže, še posebej ker se v prtljažniku ne skrivata dodatna sedeža, ki sta sicer za prevoz potnikov dokaj neuporabna, zato pa zmanjšata prostornino prtljažnika. Ker so zadnji sedeži ločeni, jih lahko po želji pomikate naprej in nazaj, nastavljate naklon naslonjala, jih zložite ali odstranite. Tudi ko so potisnjeni povsem nazaj (da je prostora za kolena v izobilju), je prtljažnik več kot dovolj velik za bolj ali manj vsakdanje potrebe, hkrati pa se zadaj sedi odlično.

Ker so sedeži nameščeni dovolj visoko, je tudi preglednost naprej in vstran dobra, kar bodo znali ceniti predvsem manjši otroci, ki so sicer obsojeni na buljenje v vrata in sedež pred seboj. Tudi potnik spredaj se ne bo pritoževal, manj pa bo zadovoljen voznik, predvsem zaradi preveč položnega volanskega obroča, ki močno otežuje iskanje udobnega položaja za volanom. Pa še komand za avdiosistem ni na njem, kar je precejšen ergonomski minus.

Oprema Traveller pomeni tudi posebno blago na sedežih, ki pa se je v vročih dneh izkazalo za premalo zračno. Veliko bolj navduši odličen avdiosistem z vgrajenim CD-strežnikom – nenehno iskanje postaj ali menjavanje CD-jev je na daljših poteh lahko zelo neprijetna reč. In ker je v tej opremi serijska tudi klimatska naprava (Climatic), tudi stanje v koloni pod žgočim soncem ne bo tako nadležno, kot bi bilo v vročem in zadušljivem avtomobilu.

Oznaka TSI seveda pomeni nov Volkswagnov 1, 4-litrski bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom, podprt tako z mehanskim polnilnikom kot s turbopuhalom. Prvi deluje v nizkih in srednjih, drugi v srednjih in visokih vrtljajih. Končni učinek: nič turboluknje, izjemno tih motor in veselje do vrtljajev. Tehnično je motor skoraj povsem enak tistemu v Golfu GT (o njem smo zelo podrobno pisali v letošnji 13. številki), le da ima okroglih 30 ’konjev’ manj. Škoda, da jih ni še malenkost manj – potem bi padel v zavarovalni razred do 100 kilovatov, kar bi bilo za lastnike finančno ugodneje.

Sicer pa so tehnične razlike med motorjema majhne: različni so oba zadnja izpušna lonca, dušilna loputa in loputa, ki deli zrak med turbino in kompresor – in seveda motorna elektronika. Skratka: če si slučajno zaželite 170 ’konjev’ močnega Tourana (v Golfu Plus namreč lahko dobite oba motorja, v Touranu pa le šibkejšega), vas bo to stalo približno 150 tisočakov (seveda pod pogojem, da najdete tunerja, ki vam bo v računalnik naložil 170-’konjski’ program). Dokaj ugodno, pravzaprav.

Zakaj bi si želeli več moči? Pri večjih, avtocestnih hitrostih pride do izraza Touranova velika čelna površina in dostikrat se zgodi, da je treba prestaviti prestavo nižje, ko se hitrosti pridruži še klanec. S 170 ’konji’ bi bilo takih primerov manj pa tudi stopalko bi bilo treba ob pospeševanju pri takih hitrostih manj trmasto tiščati do tal. In zelo verjetno bi bila manjša tudi poraba. Touran TSI je bil kar žejen, saj je popil slabih 11 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Golf GT, recimo, je bil za dva litra manj žejen – deloma zaradi manjše čelne površine, precej pa zaradi zmogljivejšega motorja, ki ga je bilo treba manj obremenjevati.

A vseeno: Touran z enako zmogljivim dizlom je pol milijona dražji, mnogo hrupnejši in manj naklonjen naravi. Tudi tu TSI gladko dobi dvoboj proti dizlu.

Dušan Lukič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 22.202,19 €
Cena testnega modela: 22.996,83 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski tlačno polnjen s turbinskim in mehanskim puhalom- gibna prostornina 1390 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5600/min - največji navor 220 Nm pri 1750-4000/min.
Prenos moči: Motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Pirelli P6000).
Zmogljivost: Največja hitrost 200 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 9,7/6,1/7,4 l/100 km.
Mase: Prazno vozilo 1478 kg - dovoljena skupna masa 2150 kg.
Zunanje mere: Dolžina 4391 mm - širina 1794 mm - višina 1635 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 695-1989 l
Naše meritve
T=19 °C / p= 1006 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje km števca: 13331 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,2s ( 133km/h)
1000m z mesta: 31,3s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,5/10,9s
Prožnost 80-120km/h: 11,8/14,5s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 10,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 42m
Ocena
  • Touran ostaja odličen avto za tiste, ki iščejo prostoren (a ne klasično enoprostorski) družinski avto. TSI pod motornim pokrovom je odlična izbira – škoda le, da nima nekaj ’konjev’ manj – ali pa precej več.

Hvalimo in grajamo
malo hrupa
prilagodljivost
preglednost
preveč položen volan
poraba
tri kilovate preveč