Kratki test: Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats

14. 11. 2017 | Saša Kapetanovič
Deli

Le pogumni so sledili Smartovemu konceptu mestnih malčkov. Nekateri so že izstopili iz igre, nekateri pa se ne dajo. Takšen je tudi Volkswagen Up! 1.0 TSI Beats, ki smo ga preskusili.

Eden od takih, ki ne odnehajo in se borijo za svoj delež kupcev, ki iščejo majhen, okreten in uporaben avtomobilček za mestna središča, je Volkswagnov Up!. Avtomobilček, ki je dobil tudi Seatovo in Škodino izvedbo, je pred kratkim zapeljal na naše ceste z osveženo podobo.

Zunanjost je oblikovno malce spremenjena, lepotni popravki so doleteli sprednji odbijač, namestili so nove meglenke, žarometi pa so dobili tudi LED-podpis. Nove so prav tako nekatere barvne kombinacije, še malce več svobode je namenjene individualizaciji avta.

V notranjosti je malo vidnih sprememb, a te vseeno so. Še največ je bilo storjenega glede povezljivosti s pametnimi mobilniki, saj Volkswagen zdaj ponuja aplikacijo, ki je prilagojena prav lastnikom teh malčkov. Prek nje se bo uporabnik lahko povezal z avtom in po namestitvi na priročno stojalo na armaturki bo pametni telefon služil kot večopravilni sistem. Testna različica Beats je bila tudi opremljena z novim 300-vatnim avdiosistemom, ki tega malčka lahko spremeni v Ambasado Gavioli na štirih kolesih.

Še najbolj izrazita novost pri novem Upu je novi litrski trivaljni bencinski motor. Zdaj diha s pomočjo turbinskega polnilnika, zato je tudi moč narasla na 90 'konjev' ob zelo uporabnih 160 njutonmetrih navora. Ni treba poudariti, da to popolnoma zadostuje za vse mestne premike pa tudi kratkih izletov na avtocesto se ne bo ustrašil. Sicer pa vožnja z Volkswagnovim malčkom ostaja povsem prijetno in nenaporno opravilo. Volan je neposreden in natančen, podvozje precej udobno naravnano, nad preglednostjo in okretnostjo se pa tudi ne moremo pritoževati.

Novemu Upu smo na normnem krogu izmerili manjšo porabo kot predhodniku z atmosferskim motorjem. S 4,8 litra na 100 prevoženih kilometrov ni ravno rekorder, a so ga do te številke spravile (zanj) visoke hitrosti na avtocesti. Z vožnjo samo po mestu in mestnih vpadnicah bi bila ta številka lahko manjša.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite teste podobnih avtomobilov:

Primerjalni test: Hyundai i10, Renault Twingo, Toyota Aygo, Volkswagen Up!

Primerjalni test: Fiat Panda, Hyundai i10 in VW up

Test: Škoda Citigo 1.0 55 kW 3v Elegance

Kratki test: Seat Mii 1.0 (55 kW) EnjoyMii (5 vrat)

Kratki test: Renault Twingo TCe90 Dynamique EDC

Kratki test: Smart forfour (52 kW) Edition 1

Podaljšani test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite (5 vrat)

Kratki test: Fiat 500C 1.2 8V Sport

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 12.148 €
Cena testnega modela: 13.516 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 729 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 5.000/min – največji navor 160 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/50 R 16 T.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.002 kg – dovoljena skupna masa 1.360 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.600 mm – širina 1.641 mm – višina 1.504 mm – medosna razdalja 2.407 mm – prtljažnik 251–951 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 14 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.491 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 18,7s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,9s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 17,3s (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB