Volvo V70 D5

27. 6. 2002
Deli

Ste še vedno strog zagovornik bencinskih motorjev? Potem berite dalje. Morda boste spremenili mnenje.

Z Volvom V70 D5 sem se letos odpravil na smučanje. Natančneje v avstrijski Saalbach. No, naključje je hotelo, da sem moral po službeni dolžnosti pot nadaljevati še na Dunaj. »Odlično, « sem pomislil, »Volvo me bo moral tokrat prepričati tudi z zmerno porabo in ne le s svojimi zmogljivostmi«. In to mu je tudi uspelo! Pot, dolgo prek 1100 kilometrov, je opravil z eno samo posodo goriva. Torej z manj kot 70 litri goriva. To pomeni, da tudi 6, 3 litra na sto prevoženih kilometrov ni presegel.

Vas s tem podatkom nisem prepričal? Prav, poskusimo z zmogljivostmi novega dizla. Tovarna obljublja 120 kW/163 KM in 340 Nm navora. Moč pri tem motorju morda sploh ni pomembna, saj prostorninsko podobni bencinski agregati zmorejo mnogo več, toda ob tem nikar ne prezrite navora. 340 »njutnov«! Če vam številka ne pove veliko, le primerjava; najzmogljivejši Volvo z oznako T5, ob moči 284 kW/250 KM, zmore »le« 330 Nm navora. Torej ga D5 ponuja celo 10 Nm več. In tega še zdaleč ne skriva.

Iskrivost, ki jo kaže med prehitevanji, presega marsikatera pričakovanja, ob vsem tem pa svoje delo opravlja z zvokom, ki je mnogo sorodnejši bencinskim kot dizelskim motorjem.

Ni kaj, Švedom moramo priznati, da so tokrat opravili odlično delo. Žal pa ga niso zaključili. Odličen motor so ponudili le v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Da njihova odločitev ni bila pravilna, ugotovite v trenutku, ko dosežete največjo hitrosti, saj se kazalec na merilniku vrtljajev skoraj povsem približa rdečemu polju. Torej mu šesta prestava še kako manjka. Mnogo bolj kot to pa bodo nekateri pogrešali samodejni menjalnik.

Sicer pa je Volvo V70 predvsem družinski avto, kar dokazuje že s svojo kombijevsko zaključeno zunanjostjo. Nadaljuje pa z notranjostjo. Svetli materiali, odlični sedeži, izdatno nastavljiv volanski obroč, vrhunski avdiosistem, dvokanalna klimatska naprava, potovalni računalnik, vgrajen mobilni telefon z ločeno slušalko, dodatki iz lesa in nenazadnje tudi usnje, ki razvaja voznika in potnike.

Omeniti in pohvaliti je treba vsaj še zračnika v B-stebričkih, s pomočjo katerih si lahko potnika zadaj usmerjata dotok svežega zraka, predvsem pa lično urejen in spodobno velik prtljažni prostor. Slednji je tako kot potniška kabina prevlečen s kakovostnim blagom, v dnu skriva uporaben predal, z zlaganjem zadnje klopi pa ga je seveda mogoče tudi povečati. Klop je, tako kot pri večini, deljiva v razmerju 1/3 : 2/3. Bolj kot to pa je zanimivo, da se delitvi klopi prilagaja tudi pregradna mreža, s čimer del prostora zadaj ostane uporaben povsem do stropa tudi takrat, ko v zadku prevažamo nekoliko daljše predmete. Še en dokaz, da pri Volvu ne pozabljajo na varnost potnikov!

Pa se za konec vrnimo še enkrat k motorju in njegovim zmogljivosti! Najbolj zagrizenih zagovornikov bencinskih motorjev najverjetneje tudi ta Volvo ne bo prepričal. O razlikah, ki danes vladajo med bencinskimi in dizelskimi motorji, pa nekaj vseeno pove izjava mojega prijatelja, ki je, mimogrede, velik ljubitelj Volva T5: na poti iz Ljubljane proti Gorenjski me je šele nekje pri Kranju vprašal: »A sam do 4500 se vrti? «

Moj odgovor je zapisan v naslovu.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 33.072,87 €
Cena testnega modela: 38.800,53 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,0 × 93,2 mm - gibna prostornina 2401 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 4000/min - največji navor 340 Nm pri 1750-3000/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,0 l - motorno olje 5,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,390; II. 1,910; III. 1,190; IV. 0,870; V. 0,650; vzvratna 3,300 - diferencial 3,770 - gume 215/55 R 16 H
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - povprečna poraba goriva (ECE) 6,7 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1647 kg - dovoljena skupna masa 2160 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4710 mm - širina 1804 mm - višina 1488 mm - medosna razdalja 2755 mm - kolotek spredaj 1563 mm - zadaj 1560 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1680 mm - širina 1520/1530 mm - višina 920-980/900 mm - vzdolžnica 910-1130/920-690 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: (normno) 485-1641 l
Naše meritve
T = 2 °C, p = 1000 mbar, rel. vl. = 82 %, Stanje kilometrskega števca: 2932 km, Gume: SP Winter Sport M+S
Pospešek 0-100km: 10,1s
1000m z mesta: 31,7s ( 165km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 10,6 (V.)s
Največja hitrost: 207km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,3l/100km
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 79,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 47,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Volvo V70 je nedvomno odličen družinski avto, ki se lahko kosa z vsemi, tudi z nemškimi tekmeci. Kupci so v njem morda pogrešali le dizelski motor. Toda zdaj ga ima in slednji si zasluži najvišje ocene. Žal to ne velja le za ceno - ta je za večino Slovencev še vedno previsoka.

Hvalimo in grajamo
motor (zmogljivosti, porabo, trušč …)
odlična prednja sedeža
vrhunski avdiosistem
bogata oprema
tretjinsko deljiva pregradna mreža v prtljažniku
v kombinaciji s tem motorjem je na voljo le petstopenjski ročni menjalnik
pregrevanje plastike na sredinski konzoli
(pre)slabotna sklopka
števec dnevno pre- voženih kilometrov se po prevoženih 999 kilometrih postavi na 0