Volvo V70 XC (Cross Country)

20. 10. 2000
Deli

Če pogledamo nekoliko geografsko, hitro ugotovimo, da Skandinavci čutijo naravo povsem drugače. Pa saj to pravzaprav sploh ni čudno. Narava in vremenske razmere, ki vladajo tam daleč na severu Evrope, še zdaleč niso sredozemske, no, in morda jih prav zato znajo ljudje tam še toliko bolj ceniti.

Ideja o prostornem in udobnem Volvu, s katerim se je ob koncu tedna mogoče tudi varno odpeljati do počitniške hišice, odmaknjene tam nekje daleč od mestnih središč, je pravzaprav stara že kar nekaj let. Oznaka XC (Cross Country) namreč v svetu avtomobilizma ni nova.

Poznamo jo že iz prejšnjega modela V70, čarobna formula (XC) pa je ob tem zahtevala le še nekaj manjših dodelav. Prenovljenemu Volvu V70, ki je pred tem nosil oznako 850, so tako pritaknili še znani štirikolesni pogon (AWD), ga nekoliko povzdignili od tal, mu nekoliko ojačili podvozje in namenili robustnejše odbijače. Sliši se precej preprosto, hkrati pa tudi dovolj učinkovito. Skoraj povsem podobno formulo so namreč ohranili tudi pri novincu. Le s to razliko, da so njegovo osnovo razvili povsem na novo.

Nikakršna skrivnost seveda ni, da so pri razvoju novega Volva V70 močno mislili tudi na največjo hišno limuzino S80. To je mogoče opaziti že pri zunanjih linijah, saj so si motorni pokrov, prednja žarometa in maska precej podobni, pa tudi poudarjeni boki na zadku tega ne prikrivajo.

Ljubitelji avtomobilov te skandinavske znamke pa bodo podobnosti opazili tudi v notranjosti. Ta je skoraj do potankosti takšna kot v največji hišni limuzini. Še preden vstopite vanjo, vas najprej prijetno preseneti z izbranimi barvnimi kombinacijami. Svetli materiali, med katerimi prevladujejo pliš, usnje in kakovostna plastika, so barvno povsem usklajeni, enoličnost pa popestrijo dodatki v sivi barvi. Torej nikakršnega kiča!

O tem, da so delo odlično opravili, vas prepričajo tudi sedeži. Vrhunska ergonomija in že omenjeno usnje zagotavljajo potnikom udobje, ki ga lahko srečamo le še v redkih avtomobilih. Prednja dva pa sta ob tem še električno pomična. In da bo mera polna, si voznikov zapomni tudi tri nastavitve.

Odlično! Toda kaj so potem dobili potniki na zadnji klopi? Skandinavci namreč poudarjajo, da je novinec občutno krajši od tekmecev in celo od svojega predhodnika. Vendar pa tega na zadnji klopi ne boste opazili. Inženirji so namreč ta problem rešili tako, da so zadnjo premo pomaknili za nekaj centimetrov bliže zadku ter tako zagotovili dovolj prostora tudi potnikom zadaj.

In če ste morda pomislili, da je zato prtljažnik manjši, vas moram ponovno razočarati. Že ko odprete njegova vrata, ugotovite, da lično urejen prostor ni majhen, hiter pogled v tehnične podatke pa razkrije, da je s 485 litri tudi za 65 litrov večji kot pri predhodniku. Zaradi skoraj kvadratnih oblik lahko še zapišem, da sodi tudi med uporabnejše, pa čeprav je tokrat zaradi štirikolesnega pogona in rezervnega kolesa (žal le zasilnega) v dnu precej plitek. Toda brez bojazni!

Tako kot številni avtomobili tudi Volvo V70 ponuja po tretjini deljivo in zložljivo zadnjo klop. In to resnično po tretjini deljivo in zložljivo! Nova klop namreč omogoča tudi popolnoma ločeno podiranje in zlaganje sredinske tretjine, tako da je prevažanje štirih potnikov in na primer smuči v notranjosti postalo še nekoliko bolj udobno in tudi varno, kot smo bili vajeni do sedaj. Inženirji pri tem večje revolucije niso odkrili, saj se sedalni deli klopi, tako kot pri večini drugih avtomobilov, še vedno enostavno prekucnejo naprej, naslonjalni deli pa se podrejo in zravnajo z dnom prtljažnika.

Zato pa je zaradi te novosti Volvo V70 zopet stopil korak pred svoje tekmece. Dolžina tako pripravljenega prtljažnega prostora namreč meri natanko 1700 milimetrov, kar zadostuje tudi za prevažanje vedno bolj popularnih carving smuči, prostornina pa kar 1641 litrov. Torej je prtljažnik večji od predhodnikovega tudi takrat, ko ga povečamo, in sicer za natanko 61 litrov. Nova klop pa ni edina novost, ki jo prinaša novinec v zadku. Prav tako zanimivo so rešili tudi problem pregradne mreže, ki je v celoti kovinska; kadar je ne potrebujemo, pa je varno pospravljena pod strop. Ni kaj, pripravno in hkrati uporabno!

Se vam je ob prebiranju zadnjih nekaj stavkov morda zazdelo, da se prtljaga v tem Volvu vozi celo bolj udobno kot voznik in potniki? No, ja, vendarle ni tako. Poleg že omenjene lične in barvno usklajene notranjosti ter odličnih sedežev se namreč seznam opreme nikakor ne začne in konča le pri elektriki, ki jih pomika. Elektrika namreč ukazuje tudi zunanjim ogledalom, vsem štirim steklom v vratih ter osrednji ključavnici.

Na sredinski konzoli sta odličen radiokasetofon s CD-predvajalnikom in dvokanalna samodejna klimatska naprava, na volanskem obroču so stikala za tempomat, na levi obvolanski ročici pa vrtljivo stikalo, s katerim se ukazuje potovalnemu računalniku. Razočarani pa ne boste niti ob pogledu na strop. Tam boste ob številnih bralnih lučkah namreč lahko opazili tudi osvetljeni ogledalci v senčnikih. Potnikom zadaj pa so namenili še uporaben predal v sredinskem grebenu, ki lahko služi za odlaganje odpadkov, predale na hrbtu prednjih sedežev in zračnika za usmerjanje zraka v B-stebričkih.

Ni kaj, testni Volvo V70 XC je bil zelo bogato opremljen. To je čutiti tudi takrat, ko se z njim odpravite na pot. Odličen položaj za volanskim obročem bo morda zmotil le nekoliko premehak volanski servomehanizem. Toda na to boste kaj hitro pozabili. Petvaljni 2, 4-litrski prisilno polnjen motor, ki je doživel prenovo in z njo pridobil dodatnih 7 KM, namreč tudi v višjih vrtljajih deluje izredno tiho.

Menjalnik je pri zmerno hitrih pretikanjih dovolj uglajen. Podvozje pa je predvsem udobno. In če od novega Volva V70 XC pričakujete prav to, potem boste z njim nadvse zadovoljni. Zato pa moram razočarati vse tiste, ki mislite, da 147 kW/200 KM zagotavlja športno podivjanost. Motor temu namreč nikakor ni dorasel, saj ponuja predvsem uglajeno moč. Menjalnik prav tako ne, kar začne pri hitrih pretikanjih tudi oznanjati. Predvsem z neuglajenostjo in značilnimi zvoki. Enako pa velja tudi za podvozje, ki je zaradi daljših vzmeti, ki so jih namenili modelu XC, nekoliko mehkejše.

Zato pa se takšna kombinacija mnogo bolj izkaže zunaj urejenih cestišč. Toda s tem nikakor ne mislim na teren. Volvo V70 XC namreč nima reduktorja in tudi njegova višina od tal ter štirikolesni pogon nista terenska. Zato pa se boste z njim povsem varno pripeljali do počitniške hišice, odmaknjene nekje v gozdu, ali pa do katerega izmed visokogorskih smučišč.

Dodatne plastične obrobe na blatnikih in značilna odbijača na modelu XC bodo ob tem tudi dovolj učinkovito poskrbeli, da avtomobil ne bo skupil vidnejših odrgnin, če seveda pot le ne bo preozka in skalnata. Zato pa velja biti nekoliko bolj pazljiv, ko je treba v strmem klancu nekajkrat zapored speljati.

Edini motor, ki je na voljo v modelu XC, 2, 4-litrski prisilno polnjen petvaljnik, namreč pri speljevanjih navkreber zahteva nekoliko več dodanega plina in več občutka pri popuščanju sklopke, kar pa slednjo hitro utrudi in to začne oznanjati z značilnim vonjem. Omenjeno napako bi lahko inženirji dovolj hitro in učinkovito rešili morda že z nekoliko drugače preračunanim menjalnikom, toda temu, kot vse kaže, niso posvečali posebne pozornosti, saj je menjalnik natančno takšen, kot ga dobite v najmočnejšem Volvu V70 z oznako T5. Žal.

Novi Volvo V70 XC namreč zna navdušiti. Pa ne le z varnostjo, ki je v svetu avtomobilizma postala že skoraj pregovorno značilna za avtomobile te skandinavske znamke, ampak tudi z udobjem, prostornostjo in predvsem uporabnostjo. Te je v modelu XC še celo nekoliko več kot v njegovem manj terenskem bratu. In če znate uživati v naravi, potem si ga le omislite. Seveda, če le ni prevelik finančni zalogaj.

Matevž Korošec

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 32.367,48 €
Cena testnega modela: 37.058,44 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,5l/100km
Garancija: 1 leto splošne garancije
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 599,65 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.068,27 €
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 2435 cm3 - kompresija 9,0 : 1 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,0 m/s - specifična moč 60,4 kW/l (82,1 KM/l) - največji navor 285 Nm pri 1800-5000/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 0,60 bar- hladilnik polnilnega zraka (intercooler) - tekočinsko hlajenje 8,8 l - motorno olje 5,8 l - akumulator 12V, 65 Ah - alternator 120 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,385; II. 1,905; III. 1,194; IV. 0,868; V. 0,700; vzvratna 3,298 - prestava v diferencialu 4,250 - platišča 7,5J × 16 - gume 215/65 R 16 H (Pirelli Scorpion S/T M+S), kotalni obseg 2,07 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 41,7 km/h - rezervno kolo T 135/90 R 17 M (Pirelli Spare Tyre), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 13,7/8,6/10,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,34 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1630 kg - dovoljena skupna masa 2220 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4730 mm - širina 1860 mm - višina 1560 mm - medosna razdalja 2760 mm - kolotek spredaj 1610 mm - zadaj 1550 mm - najmanjša razdalja od tal 200 mm - rajdni krog 11,9 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1650 mm - širina (komolci) spredaj 1510 mm, zadaj 1510 mm - višina nad sedežem spredaj 920-970 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1160 mm, zadnja klop 890-640 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 485-1641 l
Naše meritve
T= 22 °C - p= 1019 mbar - rel. vl.= 39 %
Pospešek 0-100km: 9,5s
1000m z mesta: 31,0s ( 171km/h)
Največja hitrost: 210km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,9l/100km
Najvišja poraba: 16,0l/100km
poraba na testu: 13,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Napake med testom: alarm se sproži brez vzroka
Ocena
  • Priznati moram, da so Švedi tudi tokrat zelo dobro opravili svoje delo. Novi Volvo V70 je namreč popolnoma nov avtomobil, hkrati pa ohranja vse dobre lastnosti, ki smo jih cenili že pri njegovem predhodniku. Švedsko umirjena zunanja oblika in notranjost, varnost, udobje in uporabnost so zagotovo značilnosti, ki jih najbolj pričakujemo prav od te avtomobilske znamke, in ta novinec jih brez dvoma s ponosom razkazuje. In če je k temu dodana še oznaka XC, potem novi V70 lahko postane uporaben tudi tam, kjer se cesta spremenil v pot.

Hvalimo in grajamo
za Volvo značilna in hkrati zanimiva oblika
barvno usklajena in umirjena notranjost
vgrajena varnost in udobje
uporabnost (prtljažni prostor, deljivost zadnje klopi)
prednja sedeža
štirikolesni pogon
glasno podvozje
povprečne motorne zmogljivosti
neuglajenost menjalnika pri hitrem pretikanju
kombinacija motorja in prestavnih razmerij na terenu
pregrevanje plastike okoli stikal klimatske naprave
namestitev vrtljivega gumba za nastavitev ledvene opore