Pričela se je lanskega septembra, končala letošnjega junija. Osem jadrnic je na njej, seveda v vseh vremenskih razmerah, teoretično premagalo 32.700 navtičnih milj (60.560 km), zmagala pa je posadka nemške jadrnice Illbruck, ki je za avanturo potrebovala natančno 125 dni, 5 ur, 11 minut in 24 sekund. Avantura, ki smo ji nekoč rekli Whitbread, danes poznamo pod imenom Volvo Ocean Race.
O finančnem zalogaju takšne pustolovščine je najbrž povsem odveč razpravljati, saj se stroški dvignejo v vrtoglave številke. Seveda izražene v ameriških dolarjih. Zagotovo pa to namiguje, da švedska avtomobilska tovarna v tem trenutku nima večjih finančnih težav.
To je mogoče ugotoviti že, če se zazremo v njihovo prodajno paleto, saj se najnovejši in hkrati največji trije modeli (S80, V70 in S60) odlično prodajajo. Veliko uspeha pa napovedujejo tudi polterencu XC90. Ampak omejeno serijo, ki so jo posvetili prav tokratni regati okoli sveta, so naredili izključno le na modelih V70.
Proizvodnjo so pričeli na dan štarta regate in tudi zaključila se je z njo, kupci pa so v tem času lahko izbirali med štirimi različicami, in sicer: V70 2.4T (147 kW/200 KM), V70 2.3 T5 (184 kW/250 KM), V70 AWD (147 kW/200 KM) ter V70 XC (147 kW/200 KM).
Morda je prav slednji še najbližje tistemu, kar je mogoče prebrati z značke, pritrjene na prednjih vratih: »The Volvo Ocean Race«. Sinonim za avanturo in pustolovščino! Toda, da ne bo pomote: počutje v njem je svetlobna leta oddaljeno od tistega, ki ga ponujajo regatne jadrnice. Že v osnovni opremi Volvo V70 XC vozniku in potnikom ponuja obilo elektronskih naprav, ki močno pripomorejo k varni in zanesljivi vožnji. Pa tudi k udobju.
K vsemu temu so pritaknili še značilno barvo (Ocean Blue), aluminijaste zaščitne letve in nalepki na prednjih vratih z napisom »The Volvo Ocean Race«, ki že na daleč sporočajo, za kakšen Volvo gre, usnjeno oblazinjenje, dekorativne dodatke »Mash«, ki spominjajo na nebrušen aluminij, posebne predpražnike, deljivo in zložljivo zadnjo klop ter zaščito karoserije in podvozja.
Ni kaj, takšen Volvo lahko marsikomu hitro vzbudi skomine. Ideal družinskega avtomobila namreč ni več daleč! Da bi dosegli popolnost, bi morali, vsaj po okusu večine v naši redakciji, ponuditi tudi dizelski motor, ki v tem trenutku zagotovo sodi med najboljše, v kombinaciji z ročnim menjalnikom, saj je samodejni zasnovan povsem klasično in ne omogoča ročnega načina pretikanja.
Ljubitelji hitrosti pa bi ob vsem tem najverjetneje raje posegli po »standardnem« modelu s štirikolesnim pogonom in ne XC-ju. Zaradi drugače uglašenega vzmetenja, ki mu omogoča vožnjo tudi po slabših podlagah, začne namreč pri večjih hitrosti »plavati«. To pa na avtocestah predstavlja nekaj dela z volanskim obročem.
Žal ima ta Volvo tudi eno veliko slabost: ceno. Že v osnovi se namreč ta zavrti tja do 8.000.000 tolarjev. Toda nikar se ne obremenjujte preveč. Če si ga še niste naročili, ste že prepozni. Če vas bolj skrbi zadnji podatek, pa tudi ne. Počakajte do leta 2005. Takrat se namreč obeta novi Volvo Ocean Race.
Matevž Korošec
FOTO: Aleš Pavletič
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 39.565,89 € |
Cena testnega modela: | 47.988,65 € |
Moč: | 147kW (200 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,0 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 11,3l/100km |
Motor: | 5-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 90,0 mm - gibna prostornina 2435 cm3 - kompresija 9,0 : 1 - največja moč 147 kW (200 KM) pri 6000/min - največji navor 285 Nm pri 1800-5000/min - ročična gred v 6 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - turbinski polnilnik na izpušne pline, nadtlak polnilnega zraka 0,60 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,8 l - motorno olje 5,8 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,770; II. 3,000; III. 1,960; IV. 1,320; V. 1,020; vzvratna 3,230 - diferencial 2,650 - gume 215/65 R 16 V |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,0 s - poraba goriva (ECE) 15,6/9,2/11,3 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1630 kg - dovoljena skupna masa 2220 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4730 mm - širina 1860 mm - višina 1560 mm - medosna razdalja 2760 mm - kolotek spredaj 1610 mm - zadaj 1550 mm - rajdni krog 11,9 m |
Notranje mere: | dolžina 1650 mm - širina 1510/1510 mm - višina 920-970/910 mm - vzdolžnica 900-1160/890-640 mm - posoda za gorivo 70 l |
Prtljažnik: | normno 485-1641 l |
T = 21 °C - p = 1010 mbar - rel. vl. = 58 % - Stanje kilometrskega števca: 10661 km - Gume: Pirelli Scorpion STR | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,8s ( 167km/h) |
Največja hitrost: | 210km/h (D) |
Najmanjša poraba: | 11,3l/100km |
poraba na testu: | 13,2 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,5m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,4m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 67dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Volva V70 bi lahko poimenovali tudi idealen družinski avto. In s tem so bo večina zagotovo strinjala. Skrb za varnost, udobje in prostornost si nedvomno zaslužijo najvišje ocene. Zaradi paketa opreme »Ocean Race Edition« pa lahko postane takšen Volvo še privlačnejši. Žal le cena za večino ni sprejemljiva, grajo pa lahko pripišemo tudi zgolj enemu samemu motorju v različici XC.