Volvo XC90 D5 Ocean Race

8. 6. 2006 | Dušan Lukič
Deli

Sedaj je že kar v navadi: ker je Volvo sponzor najbolj znane jadralske regate okoli sveta, ob vsaki izdajo tudi posebno različico svojih avtomobilov z oznako Ocean Race.

Tokrat je to doletelo Volvovega velikega ’mehkega’ terenca XC90. Modelu D5 s samodejnim menjalnikom so dodali paket opreme Ocean Race. To (ob emblemih Volvo Ocean Race) pomeni modro zunanjo barvo, aluminijaste nosilce za strešni prtljažnik, aluminijaste letvice v pragovih, aluminijasto zaščito dna avtomobila spredaj in zadaj in 18-palčna platišča. Prijeten paket opreme, ki da avtomobilu samosvojo noto, obenem pa ne uniči njegovega značaja.

Ta pa je naravnan predvsem na udobje. Sedenje je udobno, prostora dovolj, vzmetenje je naravnano na čim boljše blaženje neravnin s ceste, pogonska mehanika pa na čim manj utrujajoče požiranje kilometrov. XC90 so pred slabim letom namenili popolnoma prenovljen turbodizelski petvaljnik. 2, 4-litrski agregat, narejen iz aluminija, zmore 183 konjev in 400 njutonmetrov navora pri še ugodnih 2.000 vrtljajih ročične gredi v minuti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom smo ga že preizkusili (in mu pripisali zelo pozitivno oceno), tokrat pa je dokazal, da se v kombinaciji z avtomatiko počuti še bolje.

Tisto majhno turboluknjo, ki jo sicer še premore, avtomatika odlično zabriše. Hkrati prestavlja dovolj uglajeno, da ne pretresa žive vsebine, in dovolj hitro, da si voznik ne zaželi ročnega pretikanja (ki je sicer mogoče).

In kaj vse skupaj pomeni v praksi? Kljub temu da imajo lahko turbodizli pod dvema tisočakoma na merilniku vrtljajev težave z odzivnostjo, tega XC90 ta bolezen ne muči, saj avtomatika poskrbi, da je vrtljajev in navora vedno dovolj. In čeprav tak XC90 tehta (zmerno naložen) skoraj dve in pol toni, v mestni gneči pospeši samozavestno in brez oklevanja, pa ne le z mesta, temveč tudi z majhnih hitrosti. Še bolj razveseli dejstvo, da tudi pri večjih, tj. avtocestnih hitrostih, kjer je prejšnji D5 zelo težko obdržal tempo, ne popušča vse do hitrosti skoraj 200 kilometrov na uro.

Posebna izdaja, torej, ki si jo velja zapomniti.

Dušan Lukič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 55.708,56 €
Cena testnega modela: 62.756,63 €
Moč: 136kW (185 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2401 cm3 - največja moč 136 kW (185 KM) pri 4000/min - največji navor 400 Nm pri 2000-2750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 235/60 R 18 (Toyo Open Country M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - povprečna poraba goriva (ECE) 9,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1690 kg - dovoljena skupna masa 2280 kg.
Zunanje mere: dolžina 4798 mm - širina 1898 mm - višina 1743 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 68 l.
Prtljažnik: 249-1837 l
Naše meritve
T=2 °C / p= 1017 mbar / rel. vl.: 69 % /Stanje km števca: 2182 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,8s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,5s ( 162km/h)
Največja hitrost: 188km/h (VI.)
poraba na testu: 12,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,0m
AM meja: 43m
Ocena
  • XC90 je že sam po sebi odličen avtomobili - in temu primerno se tudi dobro prodaja. Če želite izstopati iz ’množice’, je paket Ocean Race dobra rešitev.

Hvalimo in grajamo
motor
udobje
prostornost
velik obračalni krog
preveč posreden volan
občutljiva barva usnja