Včasih je bilo takole: Volkswagnov Phaeton je bil najprestižnejši in največji avto te znamke, Passat CC (pozneje se mu je reklo le CC) pa najlepši. Zdaj je tu Arteon. Je bližje prvemu ali drugemu?
Če bi gledali le velikost, seveda prvemu. Arteon z 284 centimetri medosne razdalje in 486 centimetri skupne dolžine glede na prvo merilo poseka tudi nekdanjega Phaetona, pri drugem seveda ne, a je hkrati veliko večji od Passata. In to se v notranjosti krepko pozna, saj je prostora res ogromno. Pri tem je vseeno, kako velik je voznik spredaj (tudi če ima ta več kot 190 centimetrov, bo sedel udobno), zadaj stiske pri kolenih ne bo, zaradi oblike karoserije pa glava zelo visokih potnikov pride v bližino stropa. Ko dodamo še zelo dobre sedeže, je po prostornostni plati potovanje v Arteonu lahko samo v užitek – tudi če so poti zelo dolge.
Ker je imel testni Arteon pod motornim pokrovom najzmogljivejši dizel (seveda v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in dvosklopčnim menjalnikom), to (skoraj) velja tudi za tehniko. Zakaj skoraj? Zato, ker zna biti dizel pri nizkih hitrostih preglasen (po glasnosti spada nekam vštric s Passatom, pa bi glede na to, da je Arteon za pol stopničke nad njim, pričakovali malo boljšo zvočno izolacijo), pa tudi dvosklopčni DSG, ki je sicer hiter in uglajen, zna pri speljevanju cukniti – a le takrat, ko se tik pred tem zažene motor, ki ga je ugasnil serijski sistem start-stop. Če stopalko zavore lahno popustite kakšno sekundo pred speljevanjem, da se motor zažene malce prej, cukanja ni ...
Po drugi strani pa: tako motoriziran Arteon ni le grdo hiter (ne le na avtocesti, tudi na zaviti gorski cesti), ampak tudi izjemno varčen. Poraba 5,6 litra na normnem krogu pravzaprav ne izda, kako zelo. Na 1000-kilometrski poti s povprečno hitrostjo 113 kilometrov na uro (kar pomeni avtocestne hitrosti med 130 in 160 kilometrov na uro) je porabil le 6,3 litra na 100 kilometrov, kar pomeni, da lahko tudi pri takih poteh računate na praktično 1000-kilometrski doseg. Ni kaj, za nekatere tipe poti so dizli še vedno najboljša izbira.
Tudi podvozje spada v kategorijo 'izvrstno'. Seveda je nastavljivo (DCC), in ker je imel testni Arteon oznako R Line, je bilo na malo trši strani, tudi zaradi velikih, izrazito nizkoprofilnih gum. A vseeno: če ni cesta pod kolesi res zelo sesuta (po slovenskih merilih), Arteon dobro blaži udarce (ob tem je podvozje nekoliko preglasno), ko pa zagleda avtocesto, je povsem v svojem elementu. Nastavitev Comfort je tu najboljša in Arteon zna požirati kilometre, ne da bi tresel vsebino.
Ovinki? Ni ravno športnik, a se med njimi zelo dobro znajde. Nagibanja ni preveč, volan je ravno prav obtežen in ponuja dovolj povratnih informacij, štirikolesni pogon je (razen po hitrostih, ki jih omogoča, ko je pod kolesi spolzko) neopazen. Skratka, kot se za takšen avto spodobi in čisto na nivoju znamk z bolj zvenečim imenom.
Kaj torej Arteonu še zamerimo? Predvsem to, da bi bili lahko tu in tam uporabljeni materiali boljši, enako pa velja tudi za kvaliteto izdelave. Tu ali tam smo namreč zaznali kakšne zvoke, ki v avto tega razreda ne spadajo – včasih iz plastičnih delov, največkrat pa s stika okenskih stekel s tesnili. Arteon ima namreč po kupejevsko v vratih šipe brez okvirja, ki se znajo na neravninah rahlo premikati po tesnilih in ob tem proizvajajo zvoke, ki so zaradi bližine ušesom potnikov še toliko bolj opazni. Zanimivo: te težave se iz Passata CC oziroma CC-ja ne spomnimo.
Da ima Arteon kot vrh Volkswagnove ponudbe tudi zelo dober infozabavni sistem, je jasno. Testni sicer ni imel čisto najnovejšega in najboljšega, pa tudi ne najboljšega ozvočenja Dynaudio, ki si ga je mogoče omisliti. Kljub temu je infozabavni sistem zelo dober, marsikomu se bo zato, ker je do nekaterih funkcij mogoče dostopati s tipkami tik ob zaslonu, zdel celo priročnejši od najnovejše različice, ki pa se vendarle lahko pohvali z boljšim zaslonom, več funkcijami in še hitrejšim delovanjem. Seveda se odlično povezuje s pametnimi mobilniki, tudi s sistemoma Apple CarPlay in AndroidAuto. Bolj je motila odsotnost boljšega ozvočenja; to, ki je bilo v testnem Arteonu, ni doraslo imidžu avta oziroma temu, kar bi njegov tipični uporabnik od njega zahteval. Če se boste odločili za Arteona, posezite po boljšem.
Torej, je Arteon bližji Phaetonu ali CC-ju? V resnici bolj drugemu, vsaj dokler ni v popolnosti založen z opremo. A ker je po prostornosti boljši tudi od prvega, je lahko zelo dobra izbira za tiste, ki iščejo hitro, udobno, dovolj športno limuzino z veliko prostora, a nočejo posegati (zaradi cene ali kakšnih drugih omejitev) po premium znamkah. Da o tem, da je njegov videz res vrhunski, niti ne govorimo.
besedilo: Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Podaljšani test: Volkswagen Passat GTE
Kratki test: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion BMT
Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI (176 kW) 4MOTION DSG Highline
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 48.574 € |
Cena testnega modela: | 54.208 € |
Moč: | 176kW (240 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,3 s |
Največja hitrost: | 245 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Garancija: | 3 leta splošne garancije, 12 let jamstva na prerjavenje, 12 mesecev jamstva za originalno opremo. |
Servisni pregled na | 30.000 km ali enkrat na dve leti. km |
Redni servisi, delo, material: | 1.425 € |
---|---|
Gorivo: | 6.868 € |
Gume (1) | 1.068 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 19.940 € |
Obvezno zavarovanje: | 5.495 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 10.050 € |
Skupaj | 44.846 € (strošek na km: 0,45 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81,0 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm 3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 176 kW (240 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 89,4 kW/l (121,6 KM/l) – največji navor 500 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,692; II. 2,150; III. 1,344; IV. 0,974; V. 0,793; VI. 0,574; VII. 0,462 – diferencial 4,375 – platišča 8,5 J × 19 – gume 245/40 R 19 W, kotalni obseg 2,05 m. |
Voz in obese: | limuzina – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.828 kg – dovoljena skupna masa 2.360 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.200 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg. Zmogljivosti: največja hitrost 245 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO 2 152 g/km. |
Zunanje mere: | Zunanje mere: dolžina 4.862 mm – širina 1.871 mm, z ogledali 2.140 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.837 mm – kolotek spredaj 1.591 mm – zadaj 1.581 mm – rajdni krog 11,9 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 880–1.130 mm, zadaj 720–980 mm – širina spredaj 1.490 mm, zadaj 910 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.010 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–550 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 563 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 66 l. |
T = 24 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Pirelli P Zero 245/40 R 19 W / stanje kilometrskega števca: 8.206 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,3s |
---|---|
402m z mesta: | 14,5s ( 154km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 58,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,1m |
AM meja: | 40m |
Napake med testom: | brez napak |
-
CC je bil včasih le malo lepši Passat, Arteon pa s svojo velikostjo in opremo stoji precej višje. Pa še tradicijo odličnega oblikovanja nadaljuje.
-
Zunanjost (15/15)
Oblika je sveža, Arteon pa deluje bolj kupejevsko kot limuzinsko.
-
Notranjost (110/140)
Prostornost na zadnjih sedežih je v tem razredu skoraj brez konkurence, kvaliteta izdelave ni bila najboljša.
-
Motor, menjalnik (58 /40)
Kombinacija zmogljivega turbodizla in dvosklopčne avtomatike je zelo dobra.
-
Vozne lastnosti (64 /95)
Kombinacija zmogljivega turbodizla in dvosklopčne avtomatike je zelo dobra.
-
Zmogljivost (31/35)
Kombinacija zmogljivega turbodizla in dvosklopčne avtomatike je zelo dobra.
-
Varnost (42/45)
Arteonu asistenčnih sistemov ne manjka - in delajo dobro.
-
Gospodarnost (39/50)
Arteon se cenovno sevda ne more primerjati s Passatom, a to še ne pomeni, da ni vreden svojega denarja.