Kratki test: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline

5. 10. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Golf je, zgodovinsko gledano, daleč najuspešnejši avto v svojem razredu pri nas. Ne le, da suvereno odnaša prodajne zmage v spodnjem srednjem razredu, temveč je že leta drugi najbolje prodajani avto pri nas, pred njim je tradicionalno le precej cenejši Clio.

Seveda je zgodba Golfa podobna tudi na drugih pomembnih trgih, najbolj na njegovem domačem, kjer ga prodajo več kot ostanka prve peterice. Zakaj? Zato, ker so pri Volkswagnu naštudirali, kaj njihovi kupci hočejo. In to niso vesoljske oblike in kvantni preskoki v oblikovanju. Kupci Golfa želijo avto, ki je brezčasen (kolikor je to pri avtu sploh mogoče), ki nima izstopajočih slabih lastnosti, ki je kompakten in varčen. Zato ni presenetljivo, da se že same generacije Golfov med seboj ne razlikujejo pretirano. No, med nekaterimi so bili malce večji oblikovalski preskoki, a še vedno manjši kot večina razlik med generacijami pri konkurenci. In to velja tako za zunanjost kot notranjost. Ko gre za spremembe ob osvežitvah znotraj posameznih generacij, je razlik še manj.

A to seveda ne pomeni, da Golf ni sposoben velikih tehničnih napredkov tudi, ko gre le za pomladitve. Prav zadnja pomladitev sedme generacije Golfa (o tem, kakšna bo osma in kdaj pride, več v naslednji številki Avto magazina, ko bomo tudi prvič sedli za volan osveženega Golfa R, Golfa GTI, e-Golfa in Golfa GTE) je dokaz za to.

Oblikovno je testni Golf dokaj lahko ločiti od predhodnika, a le, če se posvetite podrobnostim. Nova sta odbijača, drugačna je mreža hladilnika (na njej pa je večji Volkswagnov znak, ki skriva tipalo radarja, ki ga uporabljata radarski tempomat in varnostni-asistenčni sistemi), izstopajo pa žarometi. Ti so bili doplačilni, kar od zdaj pomeni, da gre za LED-tehnologijo – ksenon se je iz Golfa pričakovano poslovil, zelo kmalu pa se bo, kot je videti (in kot si zasluži), preselil na smetišče zgodovine. In nove LED-luči so odlične! Za notranjost bi, če ne bi bilo novega infozabavnega sistema in merilnikov, zlahka zapisali, da je prenovljena še skromneje. A prav zaradi slednjih, seveda doplačilnih dodatkov je Golf (skupaj z vsemi tehnologijami povezljivosti, ki jih prineseta) trenutno najbolj digitalen avto v razredu.

Prvi in najpomembnejši vtis: nov sistem deluje brez zatikanja, tekoče in logično, njegov veliki, za dotik občutljivi zaslon pa ponuja izjemno žive barve – več o infozabavnem sistemu pa preberite v posebnem okvirčku.

Druga velika novost, ki jo je premogel testni Golf, je Active Info Display, kar je Volkswagnovo ime za 12-palčni (glede na to, da ni čisto pravilne oblike, je cifra bolj kot ne približna) visokoločljivostni LCD-zaslon, ki je zamenjal klasične merilnike. Poznamo ga že iz Passata (pred tem pa so ga dobili Audiji) in tudi pri tem lahko zapišemo le: odlično! Informacij na njem je sicer občasno preveč, pa ne zato, ker bi si jih želeli manj, ampak zato, ker je lahko grafika na njem enostavno preveč načičkana. Če bi na njem izpisali le vse pomembne podatke brez različnih krožnic, črtic, črt, obrob in podobnega, bi bil končni učinek še boljši. A vseeno: Volkswagen je tu spet (ravno še, saj jeseni na primer prihaja nov Peugeot 308, ki bo prav tako imel povsem digitalni i-Cockpit) preskočil tekmece. Zlahka.

Kaj pa ostanek tehnike? V testnem v resnici ni bilo posebnih novosti. Dvolitrski TDI je že stari znanec, 150-'konjska' različica pa se dobro razume z dvosklopčno avtomatiko. Želeli bi si manj tresljajev ob delu sistema Start/Stop pa tudi nežnejše delovanje menjalnika ob speljevanju z mesta, v celem pa je pogonska tehnika dorasla zahtevam voznika. Manj golfovsko je bilo tokrat podvozje: to je bilo doplačilno športne vrste in temu primerno čvrsto, kar na tem, čemur v Sloveniji cestarji rečejo ceste (pa čeprav je realno stanje večinoma bolj podobno stanju po nekajurnem topniškem obstreljevanju), povzroči kar nekaj sunkov, ki se prebijejo v notranjost. Bilo bi že skoraj nadležno, če se za to podvozje ne bi oddolžilo v ovinkih. Tam je predvidljivo, dovolj nevtralno (in ob izklopljenem ESP na zahtevo voznike tudi živahno ritajoče), zelo nadzorovano ob hitrih menjavah smeri in na splošno dovolj športno – pa še videz Golfa je zaradi njega (in 18-palčnih koles s primerno nizkopresečnimi gumami) boljši. Ja, tudi z dizlom v nosu je Golf lahko športne narave, pa čeprav bi bila za povprečnega kupca boljša izbira DCC, torej elektronsko nadzorovano blaženje. Aktivni tempomat deluje odlično, seveda pa niso manjkali vsi potrebni asistenčni sistemi: nadzor mrtvih kotov, asistenca za ohranjanje voznega pasu (deluje zelo dobro, ima pa lahko tudi dodatek za avtonomno vožnjo v zastojih Traffic Jam Assistant), odličen zvočni sistem Dynaudio.

Če k vsemu skupaj dodamo zelo ugodno porabo in od tega odštejemo ceno, ki je zaradi vseh mogočih doplačil (takšnega smo si pač zaželeli, da bi preizkusili prav vse, kar Golf po novem ponuja) pač primerno visoka (v osnovi pa z njo ni nič narobe), Golf ostaja zelo privlačen skupek lastnosti, ki bodo (še naprej) skrbele za odlično prodajo.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 26.068 €
Cena testnega modela: 39.380 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.213 €
Tehnični podatki
Motor: 4-val jni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna pro- stornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500 – 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750 – 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski me- njalnik z dvojno sklopko – gume 225/40 R 18 Y (Bridgestone Turanza T001).
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – kombinirana povprečna poraba gori va (ECE) 4,6 l /100 km, izpust CO2 120 g/km
Mase: prazno vozilo 1.391 kg – dovol jena skupna masa 1.880 kg. Mere: dolžina 4.258 mm – širina 1.790 mm – višina 1.492 mm – medosna razdal ja 2.620 mm – prtl jažnik 380–1.270 l – posoda za gori vo 50 l.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 9,0s
402m z mesta: 16,6s ( 137km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 4,3 l/100km
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Ta golf je bil zanimiva mešanica špornosti in tehnične naprednosti. In ja, še vedno je odličen in tako pomlajen tudi dobro pripravljen na spopad s prihajajočo konkurenco.

Hvalimo in grajamo
žarometi
poraba
lega na cesti
infozabavni sistem
malce pregrob DSG
načičkana grafika merilnikov