Ko se avtomobilski proizvajalec odloči, da bo eden od njegovih modelov dobil večjo, bolj 'družinsko' različico, ima dve možnosti: stvari se loti skoraj kot novega modela in avto poveča v celoti, z medosno razdaljo in vsemi karoserijskimi spremembami vred, ali pa le raztegne zadek in poveča prtljažnik. Pri Volkswagnu so se, ko gre za Tiguana, odločili za prvo možnost – in Tiguana spremenili v vzoren družinski avto.
Deset centimetrov razlike pri medosni razdalji je namreč ravno dovolj, da se ta prirastek v notranjosti kabine še kako pozna. Vseeno je, kako velik je voznik spredaj (in ja, tudi če ima ta več kot 190 centimetrov, bo sedel udobno), zadaj stiske pri kolenih ne bo (za glave pa zaradi oblike karoserije tako ali tako ni težav). Ko k temu dodamo dobre sedeže, je po prostornostni plati potovanje v Tiguanu Allspaceu zelo udobna zadeva, morda z malenkostno izjemo podvozja, ki ima nekaj težav z blaženjem kratkih, ostrih neravnin, predvsem zadaj – a to je cena, ki jo je treba plačati SUV-ovski zasnovi, dobri legi na cesti in nizkopresečnim gumam.
Testni Tiguan Allspace je spadal v sam vrh ponudbe Tiguanov, zato je imel tudi zelo dober infozabavni sistem. Morda bo slišati malo nenavadno, a testni je imel najnovejšega, kar pa ne pomeni, da je ta v vsem najboljši. Manjka mu namreč vrtljivi gumb za uravnavanje glasnosti (to bodo pri VW sicer kmalu popravili), in raje bi si omislili stopnjo 'slabšega', kjer je do nekaterih funkcij mogoče dostopati s tipkami tik ob zaslonu in je za uporabo priročnejši od najnovejše različice. No, se pa vendarle lahko pohvali z boljšim zaslonom, več funkcijami in še hitrejšim delovanjem. Seveda se odlično povezuje s pametnimi mobilniki (tudi s sistemoma Apple CarPlay in AndroidAuto), obvlada pa tudi osnovno upravljanje z gestami.
Testni Allspace je imel pod motornim pokrovom najzmogljivejši dizel v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in dvosklopčnim menjalnikom. Dizel zna biti pri nizkih hitrostih preglasen, je pa tako motoriziran Tiguan Allspace hiter in varčen. Poraba šestih litrov na normnem krogu pravzaprav (na zimskih gumah) to tudi potrdi.
Ampak v isti sapi in ob hvaljenju te motorizacije seveda lahko zapišemo, da bi bil Allspace čisto spodobna izbira tudi s kakšno manj zmogljivo – in potem bi bil tudi cenejši. 57 tisočakov za ta razred in nepremijsko znamko je vendarle kar precej denarja. No ja, če bi se odpovedali usnjenemu oblazinjenju, izbrali stopnjo slabši infozabavni sistem, izbrisali panoramsko strešno okno, predvsem pa posegli po recimo stopnjo šibkejšem dizlu (tistem s 140 kilovati oziroma 190 'konji' namesto 240-'konjskem', ki ga je imel testni Allspace), bi bila cena že pod 50 tisočaki – avto pa nič slabši, pravzaprav.
Preberite še:
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion Highline
Test: Škoda Kodiaq Style 2,0 TDI 4X4 DSG
Kratki test: Seat Ateca Style 1.0 TSI Start/Stop Ecomotive
Cena osnovnega modela: | 47.389 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 57.148 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.917 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 176 kW (239 KM) pri 4.000/min – največji navor 500 Nm pri 1.750-2.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/50 R 19 H (Dunlop SP Winter Sport) |
Zmogljivost: | največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,5 l/100 km, izpust CO2 170 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.880 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.701 mm – širina 1.839 mm – višina 1.674 mm – medosna razdalja 2.787 mm – posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | 760–1.920 l |
T = 3 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.077 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,1s |
---|---|
402m z mesta: | 15,2s ( 148km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi | 58dB |
-
Tiguan Allspace je ne le večja, ampak za družinsko uporabo tudi boljša različica Tiguana. In če ste pri izbiri tehnike in opreme le malce pazljivi, tudi cena ni pretirana