Kratki test: Opel Astra 1.2 Turbo GS LINEZadnja Astra

Ljubitelji znamke Opel so si kratico GS in vsa njena nadaljevanja zapomnili predvsem po tem, da je nekoč predstavljala vrhunec ponudbe. Danes je spet tako.

Zadnja Astra (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
25. 5. 2020

Naj vas naslov ne zavede. Opel namreč niti pod razno ne razmišlja o tem, da bi prenehal izdelovati model, ki je skupaj s predhodnikom Kadettom odigral tako pomembno vlogo v zgodovini znamke. Astri bo še naprej namenjena vloga Oplove zastavonoše v razredu kompaktnih avtomobilov, vendar bo naslednja, 12. generacija 'Kadetta' (ljubitelji znamke boste razumeli), zaradi združitve s koncernom PSA nastajala na popolnoma novi, skupni PSA-jevi platformi.

Glede na pričakovano proizvodno dobo aktualne Astre lahko sklepamo, da nova generacija Astre že kuka izza vogala. Zato je torej v naslovu kot metafora uporabljena beseda 'zadnja' – zadnja povsem Oplova Astra.

Ker se je Opel, še preden so se združili s koncernom PSA, že temeljito lotil prenove aktualne različice Astre, ki je na trg prišla konec leta 2015, je bilo povsem logično, da prenovo zaključijo ter za zadnjih nekaj let Astri vdahnejo izdatno mero svežine.

V primerjavi s prejšnjo generacijo je nova Astra občutno lažja, kar se v kombinaciji z novo konfiguracijo vzmetenja in obešenja koles odrazi predvsem v tem, da je Astra postala lahkotnejša in bolj agilna. Ob predpostavki, da boste izbrali pravi motor, se lahko nadejate tudi zelo dinamične vožnje.

S prenovo je Astra dobila tudi nove trivaljne turbobencinske motorje, ki so delno že plod razvojnikov koncerna PSA. Testno Astro je poganjal 1,2-litrski trivaljnik, ki s svojimi 130 'konji' spada v sredino motorne ponudbe. Motor je dovolj živahen in kot večina trivaljnikov kaže izrazito veliko volje do vrtenja, vseeno pa bi se za širok nasmešek na obrazu moral vrteti še za kakšnih 500 vrtljajev hitreje. Pod črto mu bolj kot priganjanje godi bolj umirjena in varčna vožnja. K temu dodatno pripomore tudi ročni šeststopenjski menjalnik, ki se je med utekanjem (testni avtomobil je bil namreč povsem nov) še nekoliko upiral hitremu in odločnemu prestavljanju, ki ga ob dinamični vožnji turbo trivaljnik pač zahteva.

Astro sem si zapomnil tudi na račun menjalnika, še najbolj po izrazito dolgi drugi in tretji prestavi, za kateri se zdi, da sta glede na prostorninsko kapaciteto in odzivnost trivaljnega turbo motorja nekoliko predolgi. Še zlasti to dolgo pride do izraza ob izhodih iz ostrih ovinkov ali v strmih serpentinah, ko bi za odtenek krajše prestavno razmerje lahko poskrbelo za več vleke in pospeška tudi v drugi in tretji prestavi.

Poslovilna prenova je poleg nove pogonske tehnike Astri prinesla tudi nekaj zgovornih osvežitev notranjosti in zunanjosti. Na novo so oblikovani tudi paketi opreme. Ti so zdaj zgolj trije (Astra, Elegance in GS Line), kar pa ne pomeni, da je Astra za kaj prikrajšana. Vsi trije paketi so namreč zelo konkretni, smiselni in bogati, poleg tega pa je daljši tudi seznam doplačljive dodatne opreme. Oprema GS Line, ki je dodobra napolnila notranjost testne Astre, je zelo impresivna in brez dvoma sledi duhu že skoraj pozabljenih 80. in 90. let, ko so kratica GS in njena nadaljevanja pri Oplu predstavljala vrhunec ponudbe. Takrat seveda tudi motorne ponudbe, danes pa je s tem nekoliko drugače.

Za začetek vsekakor velja omeniti celotno notranjo podobo, ki je v kombinaciji z opremo GS Line za ta avtomobilski razred nadpovprečna tako na pogled kot tudi na otip. Če že ne zaradi vseh dobrot, ki jih prinaša najvišja raven opreme, je za paket GS Line vredno doplačati zaradi odličnega voznikovega sedeža, ki je samodejno ogrevan, prezračevan, električno nastavljiv, ima nastavljiv bočni oprijem, možnost podaljšanja sedalnega dela in masažno ledveno oporo. V nasprotju z nekoliko starejšimi Opli je v novi Astri ergonomija zelo dovršena in prepričan sem, da bi na primerjalnem testu Astra s to opremo kljub svojim letom na področju vozniške dovršenosti dosegala nadpovprečne ocene.

Šele potem, ko vse našteto zleze pod kožo, pa se bodo tisti, ki se bodo z Astro vozili, začeli navduševati tudi nad dobrotami, kot so ogrevan volanski obroč, ogrevano vetrobransko steklo, visokoločljivostna vzvratna kamera, parkirna asistenca, brezstični ključ in praktično popoln nabor asistenčnih in varnostnih sistemov, vključno s prepoznavanjem prometnih znakov, zaviranjem v sili, ohranjevalnikom voznega pasu, aktivnim radarskim tempomatom ter seveda odličnim LED-matričnimi žarometi.

Tudi kar zadeva povezljivost in preostanek digitalizacije, Astra ne skriva, da zvesto sledi modnim trendom. Osrednji informacijski zaslon je v nadaljevanju kombiniran z digitalnim osrednjim merilnikom, ki vozniku omogoča poljubno konfiguracijo prikazovanja različnih podatkov, pri čemer pa je najbolje prav to, da je upravljanje in nastavljanje vsega skupaj zelo enostavno in intuitivno.

Opel Astra 1,2 Turbo GS LINE (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena testnega modela: 30.510 €
Cena osnovnega modela s popusti: 21.010 €
Cena testnega modela s popusti: 30.510 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 KW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 225 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: Motor poganja prednji kolesi – šeststopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km – izpust CO2 99g/km 
Mase: prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg
Zunanje mere: dolžina 4.370 mm – širina 1.871 mm – višina 1.485 mm – medosna razdalja 2.662 mm – posoda za gorivo 48 l
Prtljažnik: 370-1.210 l
Ocena
  • Z zadnjo povsem svojo Astro je Opel ponovno in tik pred zdajci dokazal, da zna tudi skoraj popolnoma sam narediti dober in privlačen družinski avtomobil kompaktnega razreda. Njihov izrazito 'nemški' občutek za ergonomijo, agilnost in nevpadljiv stil pa bo v partnerstvo s koncernom PSA gotovo doprinesel veliko pozitivnega.

Hvalimo in grajamo
delovna površina sprednjih brisalcev
poraba goriva
oprema, počutje v notranjosti
vozne lastnosti
sistem start/stop – po vžigu motor za hip okleva
(pre)dolgi druga in tretja prestava
nagnjenost k rošenju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri