Združevanje s smislom

20. 4. 2020
Deli

Hyundaiu je uspelo tisto, o čemer nekateri drugi (še) sanjajo. Za električno Kono se je treba postaviti v dolgo vrsto. Za tiste bolj neučakane pa je na voljo tudi hibridna Kona HEV.

Ob dejstvu, da je Hyundaiev oblikovalski in razvojni pristop s svojo evropsko naravnanostjo v zadnjih nekaj letih zelo uspešno poskrbel, da njihovi modeli postajajo vse bolj priljubljeni, je pravzaprav logično, da še vedno sveža Kona pravzaprav nima težav z iskanjem kupcev. V Evropi je namreč v tem trenutku že skoraj 150 tisoč ponosnih lastnikov tega po merah ravno pravšnjega in na videz zelo privlačnega križanca. Vseeno pa se ob tem postavlja vprašanje, ali je ponudba novih različic pri modelu, ki je več kot očitno na dobri poti, da postane prodajna uspešnica, zares potrebna? Seveda je, saj se stopicanje na mestu v svetu avtomobilizma tolmači kot korak nazaj. Zato, Kona HEV.

Kona HEV je hibrid, kar pri Hyundaiu pomeni, da ga poganja 1,6-litrski bencinski motor (77 kW) z neposrednim vbrizgom, na pomoč pa mu priskoči sinhroni elektromotor z 32 kilovati največje moči. Ta energijo črpa in jo ob regeneraciji shranjuje v baterijo kapacitete 1,56 kilovatne ure, pri tem pa zna ob predpostavki, da je v navigacijskem sistemu določeno, kam avtomobil potuje, potrebe po polnjenju in porabi električne energije vnaprej prilagajati vzponom in spustom na poti.

Hyundai Kona HEV torej pod črto ponuja zelo spodobno skupno sistemsko moč 104 kilovatov in bogat navor, vseeno pa si ne bi upal zapisati, da bo to z vidika vozniškega veselja najbolj priljubljena Kona. Bencinski motor namreč ne spada med najbolj živahne, zato je prisiljen računati na izdatno pomoč elektromotorja. Ta je večinoma na voljo, vseeno pa (predvsem na avtocestah) prihaja do situacij, ko indikator napolnjenosti baterije pokaže, da je električno veselje začasno končano. Takrat Kona na vrh avtocestnega vzpona prisopiha glasno, v peti ali celo četrti prestavi, posledično pa to vpliva tudi na ekonomičnost.

Če podhranjenost bencinskega motorja prihaja do izraza na avtocestah, pa je simbioza celotnega pogonskega sklopa na odprtih cestah in v mestu skorajda popolna. Baterija se niti povsem ne izprazni niti povsem ne napolni, vseeno pa je z nekaj občutka na stopalki za plin omogočeno nekajkilometrsko križarjenje samo s pomočjo elektromotorja. Ko je električne moči premalo, se zabavi povsem nezaznavno pridruži bencinski motor, dvosklopčni menjalnik pa praviloma izbere višje prestave in tako poskrbi, da je Kona v mestu in okrog mesta relativno tih prostor. Glede na to, da podvozje nima želje po pretirano športni vožnji, pa je lahko odlična izbira za tiste, ki jim zadošča povprečno dinamična in še vedno varčna vožnja, predvsem pa predstavlja več kot primerno alternativo dizelski različici.

Tako kot zunanjost tudi notranjost Kono umešča med sodobne in modne avtomobile. Nikakor ni mogoče spregledati hišnega oblikovnega jezika, je pa Kona z opremo Impression v primerjavi z večjima najbolj priljubljenima Hyundaiema I30 in Tucsonom, v notranjosti, kar zadeva barvne vložke, všitke in plastiko, nekoliko bolj monotona. Večina se nad tem ne bo pritoževala, če pa vas slučajno to bi motilo, lahko izbirate med nekaterimi paketi za doplačilo.

Vseeno pa imate v kabini zaradi dobro založene armaturne plošče občutek, da sedite v vsaj za razred večjem avtomobilu. To lahko delno pripišemo tudi nekoliko višjemu sedenju, zagotovo pa sodobno in všečno razsvetljenemu voznikovemu kokpitu. Ta sicer ni v celoti digitalen, vseeno pa se ponaša s projicirnim zaslonom (HUD) nad armaturno ploščo ter 10-palčnim osrednjim multimedijskim zaslonom s tremi osnovnimi polji, ki lahko prikazujejo poljubne podatke.

Z opremo Impression Kona tudi z vidika varnostnih in asistenčnih sistemov ponuja zelo bogat paket, ki po tem, ko Kono postavimo ob bok konkurenci, na prvi pogled visoko ceno nekoliko upraviči, seveda ob upoštevanju predpostavke, da hibridna tehnika pač nekaj stane. Poleg sistema za zaznavanje in preprečevanja trka, sistema za opozarjanje na oviro v mrtvem kotu, sistema za ohranjanje voznega pasu (s precej močno silo na volanu) in sistema za opozarjanje na prečni promet zadaj se na seznamu opreme najdejo še bi-LED žarometi, zadnje luči LED, sistem za brezžično polnjenje mobilnih naprav, pametni ključ, gretje sedežev, gretje volana, parkirni senzorji spredaj, parkirna kamera zadaj, solarno vetrobransko in bočna stekla ter cel kup drugih praktičnih in lepotnih dodatkov v kabini in na karoseriji avtomobila.

Kona HEV ni avtomobil, ki prinaša posebne revolucionarne novosti, vseeno pa je Hyundai opravil dobro delo pri združevanju priljubljenega avtomobilskega razreda in električne prihodnosti. Kona se v vlogi hibrida znajde dobro, vprašanje je torej le, ali ste nanj pripravljeni.

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena testnega modela: 28.900EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.900 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 26.900 EUR €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.147 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.580 cm3 – največja moč 77 KW (105 KM) pri 5.700/min – največji navor 147 Nm pri 4.000/min, Elektromotor: 3-fazni sinhroni – 32 kW (43,5 KM) – največji navor 170 Nm
Baterija: kapaciteta baterije 1,56 kW
Prenos moči: Motor poganja sprednja kolesa – šeststopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km – izpust CO2 99g/km
Mase: prazno vozilo 1.451 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg
Zunanje mere: dolžina 4.165 mm – širina 1.800 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.600 mm –posoda za gorivo 38 l
Prtljažnik: 378-1.316 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Ocena
  • Hyundai Kona je hibrid s še nekaj razvojne rezerve, najbolje pa se počuti v mestu in okrog njega. Zelo prijeten in eden izmed najbolj vpadljivih Hyundaiev, hkrati pa vmesna (tudi cenovno) stopnica med klasičnim in električnim avtomobilom – za tiste, ki še niso prepričani.

Hvalimo in grajamo
usklajenost obeh motorjev in menjalnika 
velikost rezervoarja za gorivo
tiho delovanje pogonskega sklopa pri nižjih hitrostih
oprema
videz
kapaciteta baterije
velikost rezervoarja za gorivo
ni možnosti samo EV
nekatera stikala in plastike