Osem tisoč udobnih

4. 8. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Kilometrov, seveda. Toliko smo jih namreč z 'dolgotestno' Laguno prevozili v treh mesecih, kar bi na leto pomenilo okoli 35 tisočakov oziroma skoraj dvakrat več, kot jih prevozi povprečen slovenski voznik.

Naši redni bralci so pojma supertest vajeni. Vzamemo testni avto in ga leto ali dve oziroma 50 ali 100 tisoč kilometrov uporabljamo, kot bi ga njegov povprečni uporabnik.

Potem preverimo, kako je supertest preživel – ne le kot celota, ampak tudi kot vsota posameznih delov.

Laguna je bila pri nas le tri mesece, kar je seveda premalo, da bi lahko s tehničnega vidika ocenjevali, kako se obnese pri dolgotrajni uporabi, po drugi strani pa je tri mesece ravno še dovolj, da avto temeljito preizkusimo z uporabniškega stališča. Pol leta bi bilo sicer lepše, da avto pri nas preživi večino tistega, kar zmore skozi letne čase ponuditi narava, a tudi tri mesece je dovolj, da odkrijemo ne le vse pozitivne strani avtomobila, temveč tudi vse malenkosti, ki lahko življenje z avtomobilom spremenijo v raj ali pekel, pa jih človek v dveh tednih težko odkrije. In ker avto, ki je prišel k nam, ni bil popolnoma nov, temveč je imel za sabo že dobrih 26 tisoč (testnih) kilometrov, smo dobili tudi dokaj dober občutek, kako bi se obnašal, ko bi mu pri povprečnem vozniku že potekla garancija.

Ker smo o Lagunah pisali že veliko, o natanko tej pa v naših dosedanjih poročilih še več, seveda nima smisla še enkrat ponav­ljati osnov, zato le kratek povzetek lastnosti: zelo udobna, s tem motorjem (180-'konjski' turbodizel) živahna in hkrati dovolj varčna, s popolno varnostno opremo in z več kot dovolj prostora za družinsko uporabo.

Podatek, ki je precej bolj zanimiv, je recimo povprečna poraba. Za 8.166 prevoženih kilometrov smo porabili 675, 9 litra dizelskega goriva, kar pomeni 8, 28 litra za 100 prevoženih kilometrov. Za 180-'konjski' dizel (in tono in pol mase) dober rezultat, še zlasti ker je bilo vmes veliko mestnih voženj ter tudi dolgih (in hitrih) avtocestnih poti. Mirno lahko računate, da ob povprečnem vozniku za volanom avto ne bi več porabil. Motor je dovolj prožen, da lahko tudi v mestu malo polenarite pri prehitevanju, njegova izolacija pa dovolj temeljita, da hrupa in tresljajev v kabini ni preveč.

In vse drugo: osnovni vtis je bil pri večini uporabnikov enak. Udoben, varčen in hiter potovalnik, ki tisočaka kilometrov v kosu zmore brez napora tako za avto kot voznika. Sedemdesetlitrska posoda za gorivo pomeni (ob ne pretirano zmerni vožnji) med 900 in 1.000 kilometri dosega, kar seveda daleč prekaša zmožnosti povprečnega človeškega mehurja. Škoda, da menjalnik ni bil samodejni; potem bi ji pri potovalnem udobju pripisali čisto desetko.

Drugi velik plus si je ta Laguna pri prav vseh voznikih nabrala zaradi štirikolesnega volana. Za to, da je zaradi njega lega v ovinkih boljša, meja pa postavljena malce više, je bilo večini bolj kot ne vseeno, majhen obračalni krog pa je navdušil prav vse. Dodajte še odlično klimatizacijo (z možnostjo izbire med nežnejšim ali odločnejšim samodejnim delovanjem), pametno kartico za odklepanje in vžig, odličen avtoradio s sistemom Bluetooth (pri katerem pa nam nikakor ni uspelo ukrotiti nastavitev zvonjenja – tu so renaultovci očitno malce preveč zapletli stvari) pa omejevalnik hitrosti poleg tempomata . .

Slaba rešitev je aluminijasta obloga prestavne ročice (mrzla pozimi, vroča poleti), odlična pa dvotretjinsko deljiva zadnja klop, ki ima širši del na desni strani. Zato je lahko zadaj desno otroški sedež in ob tem za pripenjanje otroka v njem ne potrebujete akrobatskih sposobnosti in kot papir tankih rok, leva stran pa je zložena, da lahko brez težav prevažate nekaj parov smuči. Pri marsikaterem konkurentu je obrat­no – in potem smuči sicer lahko vozite, a je zadnji desni sedež skoraj neuporaben.

Priznati moramo, da smo se od te Lagune poslovili s kar težkim srcem. Če nanjo pogledamo zelo klinično, sicer ni (razen štirikolesnega volana) nič posebnega, a je hkrati tako posrečena kombinacija nekaterih dobrih lastnosti, da se je človek izjemno hitro navadi.

Statistika

Kilometri ob začetku: 26.304

Kilometri ob koncu: 34.470

Skupno prevoženi: 8.166 km

Skupno porabljeno gorivo: 675, 9 l

Skupna povprečna poraba: 8, 28 l/100 km

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol