Adria Supersonic: z Mercedesom enostavnejši korak više

24. 2. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Novi integrirani avtodom Supersonic je še korak bližje zahtevnejšim kupcem. Ne nazadnje tudi zaradi baznega vozila, ki ga je tokrat v obliki znanega Sprinterja prvič »prispeval« Mercedes-Benz.

Pri Adrii Mobil so kar dolgo skrivali nov projekt sodelovanja z Mercedesom, ki bo poslej »donator« baznega vozila za novi Supersonic, ki predstavlja nekakšen vrh ponudbe pri Adrii. Sicer pa si bo po novem na Mercedesovi šasiji moč omisliti tudi model Matrix.

Tudi sicer pri Adria Mobil pravijo, da integrirani avtodomi predstavljajo tehnološko najzahtevnejši izdelek v industriji počitniških vozil, ki na najboljši način združuje prvine avtomobilizma in odlike mobilne arhitekture.

Supersonic je torej konstruiran na Mercedesovem Sprinterju oziroma šasiji, prirejeni za nadgradnjo avtodoma, kar mu seveda daje možnost številnih dodatnih naprednih funkcij in asistenčnih varnostnih sistemov (na primer prilagodljivi tempomat in aktivni zavorni asistent).

In ker gre za zadnji model, je vključeno seveda sodobno voznikovo okolje z znano ergonomijo, infozabavnim zaslonom na dotik, sistemom MBUX in glasovnim upravljanjem, pa seveda tudi vsa druga tehnika tega modela, ki zagotavlja pregovorno udobje med vožnjo.

Lastnik lahko izbira med dvema pogonskima strojema, oba pa sta najnovejša dvolitrska dizelska štirivaljnika s turbinsko podporo; ponujata 110 ali 125 kilovatov (150 oziroma 170 KM), tukaj je še devetstopenjski samodejni menjalnik Gtronic, pogon pa je izveden na prednjo os.

Glede na dve dolžini, in sicer 7,80 oziroma 8,90 metra (zato tudi poimenovanje modelov 780 in 890), ima lahko ta model dve ali celo tri osi. In ker je pri obeh največja dovoljena masa 4,5 oziroma 5,5 tone, za vožnjo tega modela izpit kategorije B ne bo dovolj.

Oblikovalci in inženirji pri Adrii so se še zlasti potrudili za popolno integracijo nadgradnje s šasijo, kjer je najbolj izrazit prednji del s samosvojimi Bi-LED-žarometi, ki so plod Hellinih strokovnjakov, in povsem integriranimi odbijači z LED-meglenkami. Tudi ta model uporablja Adrijino Comprex konstrukcijo z GFK in aluminijem za zmanjšanje teže. Karoserija sicer počiva na nizkem okvirju in s funkcionalnim dvojnim dnom za izolacijo, v katero so spravili še tehniko in odlagališča.

Pri Adrii sicer ponujajo po dva različna tlorisa za vsak model glede na položaj in izvedbo zadnje postelje, kopalnic in dnevnega prostora, kupci pa lahko izbirajo še med dvema tipoma kuhinje in številnimi možnostmi oblazinjenja (in seveda kupom druge dodatne opreme). Avtodom je sicer s štirimi homologiranimi sedeži namenjen štirim potnikom. Glavna spalnica je v zadnjem delu, v prednjem pa je zložljiva postelja.

Osrednji dnevni prostor ima odprto zasnovo, z nizko pregradno steno in optimalnim prostorom za druženje, ki je središče vsega. Kuhinja med drugim ponuja velik hladilnik, štedilnik s tremi gorilniki, kopalnica pa ločen tuš in umivalnik. Kar 150-litrska posoda za pitno vodo je tudi optimalno (nizko) nameščena, avtodomu pa so vgradili še elektronski sistem za odstranjevanje pitne in odpadne vode.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja