Tudi Elan se podaja v svet električnih koles

6. 6. 2023
Deli

S tem bodo dopolnili ponudbo klasičnih gorskih in treking koles. V kolekciji brez električne pomoči imajo sicer že štirinajst ženskih, moških in otroških modelov.

Na predstavitvi koles pod smučiščem v idilični Mojstrani je mag. Leon Korošec, podpredsednik skupine in direktor zimskošportne divizije, predstavil razvoj skupine Elan, kjer kot znamka aktivno razvijajo nove programe za strategijo, ki so jo poimenovali »Always Good Times«. Korošec pravi, da imajo električna kolesa potencial, da v alpskih okoljih nadomestijo motorizirane oblike premikanja in s tem odločilno prispevajo k prepotrebnemu zmanjšanju ogljičnega odtisa.

Elanova kolekcija koles je sicer razdeljena na dva programa. Prvi del programa so gorska in treking kolesa za ženske, moške in otroke, ki so bila razvita skupaj z licenčnim partnerjem (o tem sicer molčijo). Drugi del programa zavzemajo e-kolesa, ki so plod Elanove razvojne ekipe.

Elanova e-kolesa

Električna kolesa bodo predvsem gorska, saj bodo vsi modeli vzmeteni. Vsestranski sprednje vzmeteni Mantis 1 je opremljen z vilicami Fox 34 Float s 120-milimetrskim hodom in prestavnim sistemom Shimano XT, ki mu bo pri pogonu pomagal Shimanov motor EP801.

Pri cenejšem modelu Mantis 2 bo to EP 600, oba pa s 85 njutonmetri maksimalnega navora in z vgrajeno baterijo zmogljivosti 626 vatnih ur. Ta naj bi omogočila več kot 100 kilometrov dometa ter kar štirikrat povečala moč pedaliranja, in to v treh načinih vožnje, ki jih lahko izbirate prek stikala in ekrana na krmilu. Teža kolesa naj bi bila dobrih 22 kilogramov, nosilnost pa 140 kilogramov.

Kolo s polnim vzmetenjem Trailmaker, ki pa že spada med resnejša gorska kolesa (v razredu Trail, kar zgovorno pove že ime), je opremljen s prednjimi vilicami s 160-milimetrskim hodom (Fox 36 Performance Elite) ter zadaj s 150-milimetrskim hodom in blažilcem Fox Float X.

Prestavni sistem sestavljata menjalnik Shimano XT z dvanajstimi zobniki in električni motor Fauza Ride 60, ki tehta le 1,9 kilograma (celotni pogonski sistem Fauza ima 4,2 kilograma) in ponuja 60 njutonmetrov navora.

Baterija je tu manjša kot pri Mantisu in premore 430 vatnih ur zmogljivosti. Baterija je sicer odstranljiva, prikazovalnik s petimi barvnimi diodami pa vozniku sporoča podatke o njenem stanju. Voznik ima možnost na priključku USB-C polniti tudi telefon ali napravo GPS. Pri kolesu Trailmaker sicer navajajo težo 21,9 kilograma, kar je za aluminijasto polnovzmeteno kolo zelo spodobna številka.

Sicer pa smo si na predstavitvi električno gnana kolesa v Mojstrani za zdaj lahko samo ogledovali, saj bodo na trgu šele poleti 2024 in zato v tej fazi razvoja tudi natančnejših podatkov še ni na voljo. Tudi o cenah niso želeli govoriti, umestiti pa se želijo na sredino ponudbe.

Elanova klasična kolesa

Tu je paleta modelov malce širša, letos so namreč ponudbi dodali še tri modele: polnovzmeteno trail kolo Frisky, »trdaka« Rambler in makadamsko »gravel« kolo Fiery. Med vsemi mi je najbolj v oči padel Fiery, tako da sem se z obema modeloma zapeljal po dolini Mojstrane.

Karbonska verzija Fiery, ki ga je produktni vodja Matija Rimahazi sestavil po svojem okusu, ima zelo solidno opremo, saj so na njem diskaste zavore Sram Apex in prav tako tudi njihov 11-redni prestavni sistem. S kolesom sem se peljal po asfaltirani in makadamski cesti, kjer tudi kak večji kamen plaščem Vittora Terreneo MIX ni predstavljal težav.

Odlična togost okvirja in sedež Sella Italia sta dobra osnova za zelo udobno in tudi hitro vožnjo. Celotno kolo naj bi tehtalo manj kot devet kilogramov, tako da gre za vrhunsko »gravel« kolo, ki pa toliko tudi stane – 2.999 evrov.

Vsa kolesa naj bi bila proizvedena v EU, na voljo pa so zgolj v Elanovi trgovini v Begunjah, v Hervisu in v Elanovi spletni trgovini.

Preberite še: Razmišljate o nakupu električnega kolesa? Tu je na enem mestu zbrano vse, kar morate vedeti

Morda vas zanima tudi: Kako najvarneje z avtom prepeljati kolo? To so možni načini ...