Kolumna: Matjaž KorošakUvodnik: Matjaž Korošak - 29 let zgodovine …

Malo se nas spomni, kako skromni so bili začetki in kako zanimiva je bila ideja, ki so jo izpeljali trije mediji, danes pa je izbor za Slovenski avto leta precej več kot zgolj izbor najbolj odmevnega novinca na štirih kolesih. Slovenski avto leta je v skoraj treh desetletjih ponovitev postal institucija, ki zdaj združuje že devet medijev (in še nekaj medijskih naslovov) in vsako leto izbora generira sto in sto tisoče ogledov.

8. 10. 2020

Od preproste razglasitve v dvorani do neposrednega televizijskega prenosa, od nekaj novic do resnega medijskega izplena, ki ga ustvarjajo vsi mediji, od preprostega izbora do jasno določenih pravil, dvonivojskega izbora in celo javnih zadnjih predstavitvenih voženj – vse to je prestal izbor od leta 1992 in rasel z mediji. Avto Magazin sicer ni bil zraven od skromnih začetkov, je pa trden podpornik izbora in aktivno sodeluje pri organizaciji.

In tako je tudi letos. Danes Slovenski avto leta seveda ni več edini tovrstni izbor v Sloveniji, zagotovo pa najstarejši in zagotovo tudi izbor, v katerem sodeluje največ različnih medijev – od specializiranih revij, dnevnikov pa vse do digitalnih platform in vlogerskih strani. Ob vsem tem lahko odgovorno zatrdim, da je to tudi izbor, ki ima prav zaradi svoje raznovrstnosti sodelujočih, profesionalnega odnosa, tradicije, pravil in preglednosti tudi največjo težo v slovenskem medijskem prostoru.

Seveda je bilo v vseh teh letih in desetletjih tudi nekaj dvomljivcev, tudi kak pomislek in kakšno poleno (pod noge), češ, zakaj takšno glasovanje, zakaj takšni rezultati, zakaj razlike … Odgovor je vedno enostaven – seveda ima izbor jasna pravila, kaj mora žirant upoštevati in na kak način, toda ker smo vendarle ljudje, je subjektivni dejavnik vedno prisoten.

Kar je tudi lepota našega poklica. Številke in rezultati so merljivi, občutki in čustva težko. Toda akumulirane izkušnje in znanje vendarle vsaj v grobem ločita zrnje od plev, sicer glasovanja ne bi potrebovali, saj bi v računalnik natresli le številke, vse drugo bi naredil zmogljiv računalniški procesor. Toda tudi avtomobila ne vozijo (vsaj ne še) brezčustveni in racionalni stroji, ampak človek.

In tako začenjamo tudi letos: na straneh 16 in 17 si lahko preberete vse o letošnjem izboru, pravilih in urniku, hkrati pa že oddate svoj glas za 18 kandidatov. In morda boste tudi med nagrajenci … Dosti sreče! Vam – in seveda izboru.

Članek je na voljo tudi v tiskani izdaji revije Avto-magazin, ki je v prodaji od 08. 10. 2020.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri