Včasih so bili eden od pomembnejših delov avtomobilskega trga, danes so izumirajoča vrsta. Najmanjši avtomobilski razred se očitno poslavlja.
Opel, na primer, že ukinja Adama in Karla. PSA se očitno tudi odpoveduje klasičnim malčkom, zdaj bo skupno tovarno, v kateri nastajajo C1, Peugeot 108 in Toyota Aygo, prevzela le Toyota (ki izjemno uspešno prodaja Ayga, enega redkih malčkov, ki je lani beležil resno rast prodaje). Tudi v Volkswagnovem koncernu so Up in sorodniki ogrožena vrsta. Razlog je preprost: predpisi v zvezi z emisijami in cene. Z nižanjem dovoljenih emisij avtomobilov se bodo namreč prav najmanjši in najcenejši avtomobili relativno najbolj podražili, saj hardver, ki skrbi za čiščenje izpušnih plinov, stane skoraj enako, ko gre za litrski motor v malčku ali enak motor v njegovem večjem, a tudi dražjem bratu.
Kakšna je torej prihodnost malčkov? Najverjetneje električna. Za začetek že zato, ker je tu lažje upravičiti višjo ceno, vsaj na začetku, dokler ne bodo električni avtomobili postali čisto vsakdanji. Da gredo stvari res v to smer, ne kaže le na primer čisto spodobna prodaja Volkswagnovega e-Upa (mimogrede: mali električni avto, ki ga bo VW na trg poslal naslednjega po prihodu ID-ja, bo prav močno posodobljeni e-Up z večjo baterijo), pa tudi dejstvo, da bo (kot nam je v pogovoru na podelitvi nagrad Autobest namignila Citroënova šefinja Linda Jackson) na primer PSA že v Ženevi na ogled postavil koncept novega mestnega avtomobilčka – gnanega le z elektriko, brez klasične različice z motorjem z notranjim izgorevanjem. In to ne bo le koncept – serijska različica bo sledila že prihodnje leto, kot je slišati, takoj za električno različico prihajajočega novega Peugeota 208 in Opla Corse.
Ob tem seveda ne gre pričakovati, da bodo ti električni malčki imeli na stotine kilometrov dosega – za njihov tip uporabe je dovolj že (realna) številka okoli 200.
Kaj pa bencinski malčki? Verjetno bodo preživeli bolj v obliki križancev, kjer je cena kljub enaki tehniki lahko višja. A