Besede in dejanja

Prav zanimivo je, kako so nekateri polni izgovorov, obljub in (na koncu vedno neuresničenih) načrtov, drugi pa znajo celo kaj narediti. Pišem seveda o državnih organih in funkcionarjih in dodati je treba, da je druga kategorija neprimerno redkejša od prve.

31. 3. 2008

Zadnjič mi je rahlo dvignilo pritisk, ko sem bral izjavo policije (oziroma policista) o tem, zakaj ne kaznujejo voznikov nepravilno parkiranih tovornjakov, ki sta jih ob koncih tednov polna Štajerska in Prekmurje. Menda zato, ker, ojej, reveži nimajo kje legalno parkirati. Prav šokantno je, da lahko uradna oseba, ki naj bi skrbela za prometno varnost in to, da se vozniki držijo predpisov, preprosto zamahne z roko in pogleda stran.

Bi policija pogledala stran, če bi vozniki v Ljubljani, Mariboru ali kakem drugem slovenskem mestu parkirali svoje avtomobile vsepovsod po mestnem središču? Bi upoštevali to, da očitno za vsa ta vozila ni dovolj zagotovljenih parkirnih prostorov? Seveda ne, z največjim užitkom bi prijeli za pisala in fotoaparate. In mestni redarji bi takoj naročili izdelavo dodatnih lisic. Ampak očitno s(m)o vozniki osebnih avtomobilov v primerjavi z vozniki tovornjakov drugorazredni državljani.

In da policija še vedno bolj kot ne lenari in ne zna dati niti kazni za tiste prekrške, ki se ji dogajajo pred nosom, dokazuje primer, o katerem sem že pisal: avtomobilski sejem v Ljubljani. Namesto da bi obiskovalci parkirali na (vedno praznem) organiziranem (in plačljivem) parkirišču, svoje avtomobile puščajo na pločnikih, zelenicah, cesti . . Vse to le nekaj minut hoje ali nekaj sekund vožnje od policijske postaje. In čeprav policisti dobro vedo, da se to dogaja. Če jih ne more ukrotiti njihov minister Mate, naj jih ukroti finančni minister . .

In ko smo že pri financah: vinjete bodo in vinjete bodo poceni. Letna vinjeta za ceno petih izletov na morje je ugodna, še bolj pa je razveseljivo to, da se prometni minister ne boji oskubiti tranzitnega prometa. Če doslej tujci niso niti dobro opazili, da se na Hrvaško peljejo skozi Slovenijo (razen ob občasni gneči na mejah), si bodo zdaj vsaj zapomnili, da to stane (vsaj) 38 evrov, in s tem delno sofinancirali tudi vožnjo po avtocestah tistim, ki zaradi njih trpijo v gnečah ? domačim voznikom.

Dušan Lukič, odgovorni urednik