Ja, treba je biti realen: kriza je in tudi avtomobilska industrija se ji ni izognila. A realizem ni enako kot pesimizem.
Zadnji prevladuje povsod, še najbolj pa v medijih.
Prav zanimivo je gledati, s kakšnim komaj prikritim užitkom voditelji takšnih in drugačnih (tudi slovenskih) informativnih oddaj govorijo o odpuščanjih, krčenju proizvodnje, pomanjkanju zaupanja. Očitno ne dojamejo, da so za del vsega (vedno bolj) krivi tudi sami. Namesto realnega poročanja se vse bolj zatekajo k senzacionalističnim lažem.
Prav zanimivo: ko Revoz določenemu delu delavcev ne podaljša pogodbe za določen čas, se zgražajo nad 'odpuščanji'. Pa čeprav je tudi triletnemu otroku (njim pa očitno ne) jasno, da je pogodba za določen čas točno ta, kar pove njeno ime: pogodba za določen čas. Za določen čas je sklenjena zato, ker je delodajalec nima namena podaljšati (v nasprotnem primeru bi jo sklenil za dlje ali za nedoločen čas).
Novica je torej, kadar delodajalec tako pogodbo podaljša, in ne, kadar je ne. A takšna 'nepodaljšanja' so novice s samega začetka informativnih oddaj, ko pa ista tovarna zaradi večjega povpraševanja po avtomobilih, ki jih proizvaja (nastalega zato, ker nemška vlada očitno ima jajca in si upa subvencionirati nakup avtomobilov), zaposljuje nove delavce, je to komajda novička nekje proti koncu oddaje.
Nič boljša ni kopica direktorjev takšnih in drugačnih podjetij, tudi avtomobilističnih. Jokajo in stokajo, kot da bo pravkar konec sveta, pa čeprav je jasno, da je manevrskega prostora še precej. Ena redkih izjem je Audijev direktor Rupert Stadler, ki je ob ženevskem salonu (temu se recesija sicer pozna, a je daleč od tega, da bi bil nezanimiv in reven) jasno in glasno povedal, da so tisti, ki zdaj na široko in globoko režejo stroške, v resnici svoje delo že dolgo slabo opravljali. »Jasno, da je mogoče tu in tam še najti kaj rezerve, a tisti, ki zdaj iščejo milijardne prihranke, so slabo opravili domačo nalogo v preteklosti, « pravi Stadler, ki napoveduje obrat navzgor konec letošnjega ali v začetku prihodnjega leta. Pričakuje tudi, da bodo pri Audiju uspešni in da jim bo uspelo padec prodaje ohraniti pri desetih odstotkih.
Človek je, skratka, realist z optimističnim duhom, kar je v takšnih razmerah najboljša usmeritev. »Pesimisti, ki napovedujejo polom in le še iščejo izgovore zanj, na čelu velikih podjetij nimajo kaj iskati, « pravi Stadler in nadaljuje: »Lahko cvilimo in jokamo ali pa na vse skupaj gledamo kot na priložnost.«
Kdo jo bo na koncu odnesel bolje, lahko uganete sami.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere