Dušan Lukič: Najboljši!

24. 2. 2012 | Dušan Lukič
Deli
Dušan Lukič

Tako kot že več kot desetletje ste tudi konec lanskega leta lahko glasovali v naši akciji Najboljši avtomobili.

To, da smo dobili deset zmagovalcev desetih kategorij (mimogrede: prvič, kar se spomnim, BMW ni osvojil niti ene nagrade, če seveda ne štejemo Minija, ki je zmagal v najmanjšem razredu), je sicer pomembno, vsaj toliko pomembno (za nas in za industrijo) pa je, da nam ob tem odgovorite še na lep kupček vprašanj.

Iz tega potem vsako leto izluščimo, kaj si mislite o posameznih avtomobilskih znamkah, pa tudi kakšne avtomobile vozite, koliko vozite in kaj, če sploh, boste kupili. Tistim, ki ste v raziskavi sodelovali, za to najlepša hvala. Najboljši ste! Majhna zanimivost iz raziskave: največji napredek pri kriteriju okoljske prijaznosti avtomobila sta pokazala Peugeot in Opel. Prvi je svojega električnega iOna že uspešno lansiral na slovenski trg, Oplova Ampera pa šele prihaja.

Pri Avto magazinu smo z njo, rahlo nepričakovano, že prevozili lep kupček kilometrov. Za kulturni praznik jo je Tomaž namreč nen  ovedano pripeljal z Dunaja, naslednji dan smo preizkušali, kako se obnese pri mestni in primestni uporabi (saj veste, v službo, domov in po opravkih), zadnji dan smo z njo skočili do Obale in nazaj in sredi noči so jo odpeljali nazaj na Dunaj. Kako se je obnesla, lahko preberete nekaj strani naprej, nekaj pa je jasno: glede na razmere, ki so vladale (polarni mraz, veter in vozniki s težko nogo), se je Ampera obnašala zgledno.

Kljub porabi ogrevanja kabine in gretja sedežev je brez vmesnega polnjenja dnevne obmestne vožnje opravila skoraj samo na elektriko in tudi ob prazni bateriji in delujočem motorju je na avtocesti dovolj živahna. Če živite v okolici delovnega mesta oziroma krajev, kamor pogosto zahajate (recimo do 15 ali 20 kilometrov), bo Ampera zlahka živela brez bencina ... Razen za daljše poti, seveda – ampak prav to je tisto, kar jo dela tako uporabno.

Dušan Lukič