Kolumna: Dušan LukičElektrika naša vsakdanja

V zadnjih dneh sem se veliko ukvarjal z električnimi avtomobili. Najprej na konferenci o elektromobilnosti, ki smo jo organizirali (skupaj z Emobilityjem in s podporo Vlade RS) v kongresnem centru na Brdu pri Kranju, potem pa še s čisto praktičnim preizkušanjem električnih avtomobilov – na zanimiv, a naporen način.

Elektrika naša vsakdanja (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
24. 4. 2019

Vtis s konference, ki je bila namenjena predvsem predstavnikom občin oziroma lokalnih skupnosti, je bil mešan: po eni strani je jasno, da se nekateri pomena razvoja infrastrukture in ukrepov, ki bi spodbujali elektromobilnost, dobro zavedajo, po drugi strani pa ne manjka takšnih, ki o tem prav nič ne razmišljajo. Od kod izvira ta kratkovidnost, mi ni jasno (razen iz tega, da gre pač za politike), je pa jasno, da to seveda ni prvi način odziva na spremembe, ki se dogajajo v mobilnosti. In električna mobilnost je že tukaj. Kup novih modelov je na poti – na primer novi DS3 Crossback, ki bo na voljo tudi kot električni model in o katerem pišemo v tej številki. Seveda pa jih je kup že na trgu in štiri med njimi smo pognali na stezo in jih preizkušali 24 ur neprekinjeno.
BMW i3, VW e-Golf, Renault Zoe in Hyundai Kona: kateri v 24 urah prevozi največ? Trik za zmago? Pravilen ritem polnjenja (na območju, ko avto izkorišča največjo moč hitre polnilne postaje, torej ne do 100 odstotkov in ne čisto od praznega) in ravno prav hiter tempo vožnje, da poraba ni prevelika, kilometri pa se nabirajo dovolj hitro. Rezultati: izveste jih naslednji mesec, jasno pa je, da so vsakdanje uporabni: čisto vsak med njimi je v tem času prepeljal krepko čez tisočaka kilometrov.
Test bomo seveda še kdaj ponovili, konec koncev bo že čez nekaj mesecev na trgu kup novih, zanimivih električnih avtomobilov z velikimi baterijami, na primer novi Audijev e-tron (ki je že v prodaji), Jaguarjev
I-Pace, pa Leaf z večjo baterijo ...