V tej številki Avto magazina smo se (spet) lotili zanimive teme: električni avtomobili in njihova (ne)primernost za slovenski trg. Zakaj ravno zdaj? Zato, ker je k nam pripeljal tudi najbolje prodajani električni avto, Nissan Leaf, pa zato, ker je izbira na trgu zdaj že tolikšna, da je lahko električni avto popolnoma realna izbira.
Da je cenovno ravno tako ugoden kot klasika, smo že ugotovili – le navaditi se je treba, da merilo ni nakupna cena, temveč celotni stroški lastništva. Potem je elektrika kar naenkrat cenovno že zdaj popolnoma ugodna izbira.
Tokrat smo se primerjave lotili na bolj osebni in bolj načelni ravni. Osebni zato, ker je vsak od nas zapisal, kaj bi (ali je) v svojem položaju za svoj denar izbral sam, načelni pa zato, ker smo za meritve in izračune res sicer uporabili testirano četverico, a pri razmisleku o odločitvi smo gledali na celotno ponudbo na trgu.
Tokrat nam je manjkal priključni hibrid – a bomo primerjavo med baterijskim električnim avtom, priključnim hibridom in navadnim hibridom objavili naslednjič. In ker ima Hyundai en model z vsemi tremi možnostmi, smo uporabili kar Ioniqa – in nekaj tipičnih uporabniških primerov. Od nekoga, ki se vsak dan v službo vozi 100 kilometrov po avtocesti do nekoga, ki pozna le mestno vožnjo in tu in tam izlet v hribe.
Ob tem pa je treba vseeno vedeti, da odločitev o izbiri avta 's kablom' ni le racionalna in finančna odločitev: marsikdo se mu bo izogibal zaradi (realnega ali namišljenega) neudobja priklapljanja kablov ali razmišljanja o tem, kje je kakšna polnilna postaja. Za dokončni preklop na elektriko bo potrebna tudi sprememba načina razmišljanja. Na srečo imamo za to dovolj časa, saj je jasno, da se motorji z notranjim izgorevanjem tudi iz novih avtomobilov še dolgo ne bodo poslovili – vsaj še kakšni dve generaciji avtomobilskih nakupov povprečnega Slovenca ... Zato: vsakodnevno uporabni električni avtomobili za vsakogar niso prihodnost, ampak so tu. A popolna elektrifikacija je še daleč.