Leteče krste

7. 5. 2008 | Dušan Lukič
Deli
Dušan Lukič

Japonci prihajajo, Japonci nas bodo povozili, sta se včasih bali ameriška in evropska avtomobilska industrija. Potem so Japonce zamenjali Korejci. Zdaj so na vrsti Kitajci.

Toda: ko so na trg prišli japonski avtomobili, so bili vsaj tako dobri kot konkurenca. Res je, v tistih časih varnostni in okoljski standardi niso bili niti približno tako zahtevni kot danes, a so se vseeno potrudili in ponudili izdelek, ki je ustrezal dogajanju na trgu.

Pri Korejcih zgodba ni bila dosti drugačna: poudarek pri njihovih avtomobilih je bil sicer drugje kot pri recimo evropskih proizvajalcih, a v osnovi je šlo za povsem korektne izdelke, ki so (tudi) ustrezali tistemu, kar v Evropi štejemo za osnovne zahteve, ki naj bi jih avto izpolnjeval.

Kitajci pa . . Spomnite se poskusnih trčenj, v katerih so njihovi 'avtomobili', ki bi jih radi prodajali v Evropi, dobesedno razpadli. Oglejte si opremo 'avtomobilov', ki jih nameravajo prodajati tukaj, tudi v Sloveniji. Cena je 'evropska', za skoraj 30 tisoč evrov pa ne le da ima avto le dve varnostni blazini in nima stabilnostnega sistema, še celo doplačati ne morete za to . . Zakaj? Preprosto zato, ker Kitajci tega očitno ne znajo narediti. Zdaj pa pomislite: boste zaupali proizvajalcu, ki za noben denar trgu ni sposoben ponuditi tehnologije, kakršno Američani, Evropejci, Japonci in Korejci že dolgo ponujajo serijsko? Se vam zdi, da je tudi tehnologija preostanka avtomobila na takšni ravni, da mu lahko zaupate svoje življenje? Glede na to, da je ob trku razpadla karoserija, lahko ob udarcu v udarno jamo odpade kolo ali razpade volanski mehanizem, mar ne?

Bodimo realni: trenutna generacija kitajskih avtomobilov je daleč preslaba in prenevarna, da bi jo sploh smeli prodajati. Je pa po drugi strani res, da se bo verjetno še vedno našel kak bedak (z izrazitim pomanjkanjem samoohranitvenega nagona), ki bo tako letečo krsto kupil.

P. S.: Varnostni polom se tu ali tam zgodi tudi kakemu proizvajalcu zvenečega imena. A v takih primerih je reakcija hitra in učinkovita, proizvajalci pa se zavedajo, da se s temi stvarmi ne gre igrati. Kitajčkom pa je vseeno . . Konec koncev jih je toliko, da je vseeno, koliko jih pobere na cesti.

Dušan Lukič, odgovorni urednik

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del