Če odštejemo razplet svetovnega prvenstva v reliju, je letošnja dirkaška sezona končana. Lepšega, vsaj glede zaključka, si pravzaprav ne bi mogli želeti.
Prav vsa glavna prvenstva, torej F1, WTCC in tudi reli, so se (ali se bodo) razpletla na zadnjih dirkah. Le kaj bi si ljubitelji dirkanja lahko še želeli?
Kar precej, pravzaprav. Na in ob stezi se je letos dogajalo veliko stvari, ki dirkanju niso ravno v ponos ? različne bolj ali manj umetno ustvarjene vohunske afere, nesposobnost nekaterih vodij moštev, da ukrotijo svoje dirkače ali zagotovijo, da drugi dirkač v moštvu ne odžira točk tistemu, ki se bori za naslov prvaka, nešportno ravnanje na stezi in še in še. A za večino teh je kriva krovna organizacija FIA, saj preprosto ne zna (ali pa noče, kdo ve) zagotoviti za vse enakega, strogega izvajanja pravil, ki bi morala skrbeti tudi za to, da je dogajanje na stezi zanimivo.
Pri branjenju mesta je recimo na ravnini dovoljena le ena menjava smeri. Ko gre dirkač pred desnim ovinkom na ravnini desno, da bi tako tekmecu preprečil prehitevanje, ne sme več zapeljati v levo. Niti za centimeter, pravijo pravila. A komisarji kršenja tega pravila ne kaznujejo, čeprav bi bilo ob njegovem doslednem izvajanju več prehitevanj. Da o tem, da tisti, ki se mu je uspelo zriniti na notranjo stran tekmeca, tega na izhodu iz ovinka mirno izrine s steze, niti ne izgubljam besed. In FIA ne naredi nič, da bi se tako nešportno dirkanje končalo.
Še več: včasih je kdo za to kaznovan, včasih ne. Odvisno od tega, kakšne volje so komisarji točno tiste dirke . . V ameriških dirkaških serijah, vsaj najpomembnejših, so te stvari že rešili: po eni strani s tem, da je ob stezi zid, in že zato nihče ne rine tekmeca vanj, po drugi pa s tem, da ima dirkaška serija (recimo NASCAR) le enega človeka, ki je na vseh dirkah sezone zadolžen za enako strogo izvajanje pravil o obnašanju na stezi. In tako je red, ne pa nekaj na pol . . Na, FIA, bi lahko rekli . .
Sicer pa: pri nas ni dosti bolje. A o AŠ2005 kdaj drugič.
Dušan Lukič, odgovorni urednik