To, da je nemško sodišče lokalnim oblastem dalo možnost, da prepovedo promet s starimi dizelskimi avtomobili (torej tistimi, ki ne izpolnjujejo emisijskega standarda EURO6), je za prebivalce nemških mest in Nemčije na splošno dobra novica.
Takšne omejitve bodo namreč pozitivno vplivale na onesnaženje zraka z dušikovimi oksidi ne le v mestih, ampak tudi po celotni Nemčiji, saj je že jasno, da bo marsikdo ne le zamenjal avto za novejši (ali bencinski, hibridni ali električni), ampak ti stari, umazani dizli tudi ne bodo ostali v Nemčiji.
A tu se hkrati pojavi težava za države, ki (večinoma) ležijo južno in vzhodno od Nemčije. Tja se bodo namreč ti dizli najverjetneje selili, in to ne v prav majhnih količinah, saj so njihove cene že in še bodo na nemškem trgu rabljenih avtomobilov padle.
Seveda premik ne bo trenuten in takoj opazen – odločitev sodišča namreč zapovedujeta sorazmernost in postopnost: omejitve prometa s starimi dizli bodo morale biti časovno in geografsko omejene, na začetku bodo lahko veljale le za dizle s standardom Euro4 in navzdol, šele čez leto dni tudi za Euro5, njihova strogost glede emisijskega razreda, časa in lokacije pa bo morala biti sorazmerna s stopnjo onesnaženosti.
A vseeno: umazani dizli se bodo selili in jasno je, da se bodo tudi k nam, ni pa še videti, da bi politika imela izdelan načrt, kako to preprečiti. Po pravu EU seveda ne moremo kar prepovedati uvoza in registracije takih vozil, zlahka pa bi uvedli ekološke ukrepe v obliki (na primer) visokih taks ob prvi registraciji v Sloveniji, ki bi poskrbele, da se to preprosto ne bi dogajalo – in seveda s spodbujanjem nakupa bolj ekoloških avtomobilov. In mimogrede: čas bi bil tudi, da se izenači trošarina na bencinsko in dizelsko gorivo ter se preneha s tihim subvencioniranjem zadnjega ...
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del