Ena najzanimivejših tem nove številke Avto magazina je test nove Fordove Fieste. Ne le zato, ker gre za izdelek, ki bo za slovenske kupce že sam po sebi zanimiv, temveč tudi zaradi rezultata oziroma ocen, ki jih je dobila.
Fiesti napovedujemo uspešno prodajno prihodnost, saj gre za sicer zelo dober avto, a pozoren bralec bo hitro odkril, da je seštevek na dnu tabele z ocenami nenavadno nizek. Natančen pogled v tabelo vam bo dal vedeti, da je za to kriva zelo nizka varnostna ocena. Kako, ko pa je Fiesta na testu NCAP dobila pet zvezdic?
Zato, ker smo pri Avto magazinu spremenili ocenjevalno tabelo, predvsem pa smo postavili standarde, za katere verjamemo, da bi morali veljati za prav vse nove avtomobile na trgu. In pri varnosti to pomeni šest varnostnih blazin (ali štiri, če te opravljajo enako zaščitno vlogo) ter serijski ESP – pri prav vseh različicah prodajanega modela. Tisti testni avtomobili, ki tega pogoja ne izpolnjujejo, lahko od 25 varnostnih točk dobijo le pet.
Zakaj smo se odločili za takšno ocenjevanje? Zato, ker je Avto magazin že od svojega nastanka revija, ki ji avtomobilska varnost ni tuja. Prav nasprotno, s svojimi stališči smo bili vedno znova med prvimi, ki so zagovarjali rešitve za povečanje varnosti. Obvezno prižgane luči niso bile še niti tema debat, ko so se naši testni avtomobili že desetletja vozili z vedno prižganimi lučmi.
Varnostni pasovi, varnostne blazine, boljša zgradba avtomobilov – to so stvari, ki smo jih (ker vemo, da nesreča nikoli ne počiva) zagovarjali, odkar obstajajo. Enako velja za zavorni sistem ABS. In vse te stvari so sčasoma, sicer daleč za tem, ko smo jih sprejeli in začeli zagovarjati pri Avto magazinu, postale vsakdanje in obvezne. Zdaj je čas, da vsakdanji in obvezen postane tudi ESP – in to brez milosti. Nobenih prehodnih obdobij (kar je ubog, avtomobilski industriji pretirano naklonjen pogled EuroNCAP), temveč takoj.
Če avto nima sistema ESP, ne more na cesto. Rezultati študij namreč jasno dokazujejo, da je serijski ESP veliko učinkovitejši od takšnih in drugačnih zakonskih cestnovarnostnih bedarij, ki si jih je sposobna izmisliti (slovenska) politika.
In zato bomo odslej do avtomobilov brez ESP-ja neusmiljeni. Razloga, da ta dodatek ne bi bil serijski, namreč ni. Ne tehničnega ne ekonomskega . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere